handdator

Visa fullständig version : en lite annorlunda diet fråga


Jackman
2015-01-19, 23:27
Det är så här att nästa Tisdag 27 Januari så ska jag operera bort en skelning på ögat, kommer inte få träna på 7-10 dagar efter det. Jag undrar, bör jag köra på lite hårdare den här veckan när jag endå måste vila minst 1 vecka sen, eller ska jag bara köra som vanligt. Hade tänkt mig att köra varje muskel varannan dag den här vecka 6-8 set, kör i normala fall var femte dag. Vet inte om jag har något att tjäna på att köra tätare när jag är på underskott, tänkte mest på att det var så kort tid och att kroppen får vila 1 vecka sen.

barkiiis
2015-01-19, 23:58
tänkte mest på att det var så kort tid och att kroppen får vila 1 vecka sen.

Tycker det låter som en bra ideé :)

Donkens
2015-01-20, 00:38
Det är så här att nästa Tisdag 27 Januari så ska jag operera bort en skelning på ögat, kommer inte få träna på 7-10 dagar efter det. Jag undrar, bör jag köra på lite hårdare den här veckan när jag endå måste vila minst 1 vecka sen, eller ska jag bara köra som vanligt. Hade tänkt mig att köra varje muskel varannan dag den här vecka 6-8 set, kör i normala fall var femte dag. Vet inte om jag har något att tjäna på att köra tätare när jag är på underskott, tänkte mest på att det var så kort tid och att kroppen får vila 1 vecka sen.

Räkna med att behöver vila kanske 1 månad, Själv utfört samma operation och det gör även ont efter 2 veckor med diverse skakningar mot kroppen. För ögonmuskelns skull så skulle jag föreslå att du avstår 2 veckor i alla fall och ser hur du känner.

Lycka till och hoppas det går bra!

LizaK
2015-01-20, 03:38
Varje muskel varannan dag - hur tungt kör du?

Min personliga åsikt är att kroppen inte ska vara helt utmattad då den utsätts för ett ingrepp - hur litet det än må vara. Jag skulle vilja att kroppen hade så lite annat att reparera som möjligt om jag vore dig, så att mitt tillfrisknande förhoppningsvis blev snabbt och effektivt.

Lycka till med op'n :)!

Jackman
2015-01-20, 07:38
Räkna med att behöver vila kanske 1 månad, Själv utfört samma operation och det gör även ont efter 2 veckor med diverse skakningar mot kroppen. För ögonmuskelns skull så skulle jag föreslå att du avstår 2 veckor i alla fall och ser hur du känner.

Lycka till och hoppas det går bra!

Gjorde en för 5 år sedan, mycket bättre nu, jag kan dölja min skelning men får ont i huvudet, den gången var jag tillbaka på gymmet efter 1 vecka iallafall

Aliaas
2015-01-20, 07:45
Det är så här att nästa Tisdag 27 Januari så ska jag operera bort en skelning på ögat, kommer inte få träna på 7-10 dagar efter det. Jag undrar, bör jag köra på lite hårdare den här veckan när jag endå måste vila minst 1 vecka sen, eller ska jag bara köra som vanligt. Hade tänkt mig att köra varje muskel varannan dag den här vecka 6-8 set, kör i normala fall var femte dag. Vet inte om jag har något att tjäna på att köra tätare när jag är på underskott, tänkte mest på att det var så kort tid och att kroppen får vila 1 vecka sen.

Varför kör du i vanliga fall bara var 5e dag?

Jackman
2015-01-20, 07:57
Varför kör du i vanliga fall bara var 5e dag?

Varje muskel var femte dag, fjärde ibland. Blir ju 5 pass i veckan

Aliaas
2015-01-20, 08:34
Varje muskel var femte dag, fjärde ibland. Blir ju 5 pass i veckan
Jaha då hajjar jag, trodde du menade att du tränade bar 5 dag overall. Tyckte väll att fet va lite skumt att gå från 1 till 7 pass i veckan;)

Ot: kör på, men känn efter och skada dig inte.