handdator

Visa fullständig version : Låsning i ryggen.


Majsan86
2015-01-19, 22:44
Finns säkert redan trådar om detta, men sökfunktionen funkar inte riktigt för mig här, så ber om ursäkt för eventuell upprepning.
Lyfte upp min son lite hastigt förut och nu några timmar senare så har det ju såklart blivit nån form av låsning mellan vänster skulderblad och ryggraden.
Har tvingat sambon att både knäcka och knåda. Men det hjälpte inte mycket.
Är det bara den eviga väntan eller kiropraktor som gäller?
Eller är det nån som sitter inne på nåt fiffigt husmorsknep?

Ajemän
2015-01-19, 22:52
Eventuellt så kan kiropraktor/naprapat behandla så läkningen går lite fortare, men troligen så rer det sig självt ganska snart.

Boka tid för imorgon om du har tid och pengar i överflöd, annars hade jag väntat åtminstone några dagar.

Ristretto
2015-01-22, 19:01
Generellt brukar det vara en bra idé att be någon kunnig att undersöka vad smärtan kommer ifrån, istället för att förutsätta att det är en låsning.

Förslagsvis kontaktar du en sjukgymnast eller fysioterapeut som är duktig manuellt. Om denne är ansluten till landstinget kostar ett besök bara runt en hundring.

Scratch89
2015-01-23, 00:16
Det finns en väldigt duktig sjukgymnast i Tidaholm som heter Per (nånting). Kontakta honom. Är det en låsning borde det gå att få upp den antingen med manuell teknik, självmobilisering eller rörelseträning med fokus på columna.

Majsan86
2015-01-23, 00:50
Tack så mycket för svar. Det var nog inte så farligt som jag trodde först, har sträckt, masserat och legat och rullat på en petflaska (hade ingen boll). Och det har faktiskt släppt. Är rätt så ömt än men...
Va lite rädd, för fick nämligen nackspärr häromåret som höll i sig i nästan 3 veckor!! Så jag såg nåt liknande framför mig.