handdator

Visa fullständig version : Billig PWO som funkar?


Seedstream
2015-01-18, 01:01
Finns det någon direkt PWO som gör att man känner av något som inte kostar pissmycket? Som student som får halva studiebidraget har jag ingen lust att köpa en burk i månaden.

LillisJ
2015-01-18, 03:00
Koffeintabletter är mest bang for the buck. Mest bang i övrigt med.

Beemel
2015-01-18, 04:53
Finns det någon direkt PWO som gör att man känner av något som inte kostar pissmycket? Som student som får halva studiebidraget har jag ingen lust att köpa en burk i månaden.

Känner av vad?
Beta alanin så får du stickningar? Helt meningslöst i sig men du "känner av det"

Annars håller jag med talaren ovan. Koffein är det enda vettiga.

tlk
2015-01-18, 08:07
Känner av vad?
Beta alanin så får du stickningar? Helt meningslöst i sig men du "känner av det"

Annars håller jag med talaren ovan. Koffein är det enda vettiga.

Finns ju iofs gott om forskning på att beta-alanin-supplementering kan ge bra effekt. Att det skulle vara helt meningslöst är verkligen att ta i.


Och till TS: varför ens köpa PWO om du har sån liten inkomst?

Krutpaket
2015-01-18, 09:45
Och till TS: varför ens köpa PWO om du har sån liten inkomst?

This!!


+ va det inte du som nyss bad om hjälp med chins? Du va väll rätt ny på gymmet eller? Då behövs inte pwo. Pwo ska inte ba nått man konsumerar dagligen för att orla sina pass eller orka gör 1-2 fler chins än vanligt. Det är ett KOSTTILLSKOTT och precis som namnet säger så är det nått man amvänder som tillskot någon enstaka gång då man är väldigt seg. En bättre lösning då är dock en macka och kaffe eller vila. Samt se över din träning. Är du ofta seg och inte orkar med passen kan det helt enekelt vara fel.upplägg för dig.

Tyvärr finns det dem som överkonsumerar pwo och använder dubbeldos varje dag. Men pallar man inte träna utan skiten så har man antingen sovit dåligt, ätit dåligt eller är för svag och otränad för det upplägg man.har vilket gör att man ej pallar det.

Men du gör som du vill.

OnT: apotekets koffein är billigt samt, enligt många, bäst.

niklasericson
2015-01-18, 10:02
Jag köper nu mer ingredienserna på "bulk" och blandar själv då har man möjlighet att välja bort och lägga till de ingredienserna man vill ha och mycket billigt blir det också.
DMAE,Choline,taurine,L-Tyrosine,Leucine,Citrulline
Ingen jitter,eller överstim,endast ren mental skärpa,fokus och pump.

Seedstream
2015-01-18, 10:41
This!!


+ va det inte du som nyss bad om hjälp med chins? Du va väll rätt ny på gymmet eller? . Det är

OnT: apotekets koffein är billigt samt, enligt många, bäst.

Jag har kört ett drygt år, men jag körde Max-OT i ett år och slutade få resultat efter ett halvår, då skulle jag bytt upp mig i reps/sets men gjorde inte det försens nu så jag har suttit stilla i utvecklingen.

tlk
2015-01-18, 11:16
Jag har kört ett drygt år, men jag körde Max-OT i ett år och slutade få resultat efter ett halvår, då skulle jag bytt upp mig i reps/sets men gjorde inte det försens nu så jag har suttit stilla i utvecklingen.

PWO kommer inte att hjälpa dig med din stillastående utveckling.

Beemel
2015-01-18, 11:20
Finns ju iofs gott om forskning på att beta-alanin-supplementering kan ge bra effekt. Att det skulle vara helt meningslöst är verkligen att ta i.


Och till TS: varför ens köpa PWO om du har sån liten inkomst?

Det har jag inte motsagt. Det jag har sagt är att stickningarna (som faktiskt är det man känner) är meningslösa. Sen att det finns fördelar med beta alanin är en annan femma.

PureWhey
2015-01-18, 12:02
Jag köper nu mer ingredienserna på "bulk" och blandar själv då har man möjlighet att välja bort och lägga till de ingredienserna man vill ha och mycket billigt blir det också.
DMAE,Choline,taurine,L-Tyrosine,Leucine,Citrulline
Ingen jitter,eller överstim,endast ren mental skärpa,fokus och pump.

Varför har du Leucin i en pwo?

niklasericson
2015-01-18, 12:49
Varför har du Leucin i en pwo?

Jag är inne i en "recomp" period och intar 5g Leucin pwo,nu pratar vi inte 45-60 minuter före,utan 10 minuter då jag finner att ingredienserna kickar in fort.
5g under träning och 5g efter träning.
Jag följer ett "program" som Fred Duncan gjort på amerikanska Muscle & Fitness.
Ska Leucin användas på att annat sätt så lyssnar jag gärna.

PureWhey
2015-01-18, 12:54
Jag är inne i en "recomp" period och intar 5g Leucin pwo,nu pratar vi inte 45-60 minuter före,utan 10 minuter då jag finner att ingredienserna kickar in fort.

5g under träning och 5g efter träning.

Jag följer ett "program" som Fred Duncan gjort på amerikanska Muscle & Fitness.

Ska Leucin användas på att annat sätt så lyssnar jag gärna.


Frågan återstår, varför? För att ingredienserna ska kicka in(?).

agazza
2015-01-18, 13:06
Koffeintabs och stora mängder pasta och vatten brukar vara en bra "pwo" för studenter

Seedstream
2015-01-18, 13:59
PWO kommer inte att hjälpa dig med din stillastående utveckling.

Det var inte så jag menade, ville bara förklara varför jag inte kan köra chins fast jag kört relativt länge. Har bytt till P/P/L nu som jag hoppas fixar det.

Sverker
2015-01-18, 14:00
Jag är inne i en "recomp" period och intar 5g Leucin pwo,nu pratar vi inte 45-60 minuter före,utan 10 minuter då jag finner att ingredienserna kickar in fort.
5g under träning och 5g efter träning.
Jag följer ett "program" som Fred Duncan gjort på amerikanska Muscle & Fitness.
Ska Leucin användas på att annat sätt så lyssnar jag gärna.



Ta ditt leucin i ett EAA-tillskott. Resten av leucinet får du från proteinet i din kost ( ex kasein ).

niklasericson
2015-01-18, 14:00
Frågan återstår, varför? För att ingredienserna ska kicka in(?).

Nej,jag använder det för att sakta ner nedbrytning av protein i muskulaturen och vad jag förstår hjälpa muskeln med en förbättrad uthållighet.
Även Jerry Brainum på "Natural Anabolics, förespråkar pwo; "Take 2.5 grams of leucine or 5 grams of total branch chain amino acids 30 minutes or less before training to encourage an anabolic stimulus. Leucine works as an anabolic trigger, and is metabolized directly in muscle tissue".

Men eftersom jag inte är någon vetenskapsman så får du gärna berätta vad som är rätt eller fel.

niklasericson
2015-01-18, 14:01
Ta ditt leucin i ett EAA-tillskott. Resten av leucinet får du från proteinet i din kost ( ex kasein ).

Tackar.

PureWhey
2015-01-18, 14:02
Leucin triggar mps men kan inte bibehålla stimulansen, typ. Eaa tjänar det syftet bättre. Om man nu är ute efter ett stimulera mps ofta, varför man vill det är jag inte riktigt med på.

King Grub
2015-01-18, 15:19
Det finns tillräckligt med leucin för maximal stimulans av proteinsyntesen i alla fullvärdiga proteinkällor.

cero
2015-01-18, 18:07
PWO är skräp, tack och hej.

Morty
2015-01-18, 21:17
Kolozzeums kosttillskottsdel:

"Hej, vilken PWO som är billig fungerar bäst?"
"ÖÖÖH KAFFE"
"JAG HATAR PWO"
"ORDENTLIGT MED KÄK"
"När jag var ung fanns det inte ens PWO, man gav varandra käftsmällar istället! Det var bättre!"

Jösses alltså. Visst att man kan ifrågasätta pwo-hetsen som råder men man får ju lite hålla sig till ämnet.

Själv tycker jag ett 200mg koffeinpiller med en såndär billighets-energidryck. 4-5 kronor per dos, 20g kolhydrater och 250-270mg koffein. Ger en skjuts.

R Scarpa27
2015-01-18, 21:40
pwo för student?

jamen jisses... en påse nudlar och vatten. och lösgodis som pwo efterrätt.

cero
2015-01-18, 23:52
"Hej, vilken PWO som är billig fungerar bäst?"
"ÖÖÖH KAFFE"
"JAG HATAR PWO"
"ORDENTLIGT MED KÄK"
"När jag var ung fanns det inte ens PWO, man gav varandra käftsmällar istället! Det var bättre!"

Kolo. *cupid*

Donkens
2015-01-19, 00:50
Att vissa kallar PWO för skräp men häller i sig proteinpulver är bara ren dynga.
Det är liksom mer logiskt att lägga ner pengar på pwo som faktiskt funkar som en prestationshöjare, än att köpa mat i pulverform.

niklasericson
2015-01-19, 18:44
Det finns tillräckligt med leucin för maximal stimulans av proteinsyntesen i alla fullvärdiga proteinkällor.
Kan leucin metaboliten Alpha-hydroxy-isocaproic acid (HICA) vara något att ha?

Synonyms: HICA, leucic acid, DL-alpha-hydroxy-isocaproic acid
Molecular formula: C6H12O3
Molecular weight: 132.16
CAS: 10303-64-7

What is Alpha-hydroxy-isocaproic acid (HICA)
Alpha hydroxyl isocaproic acid, as a powerful, new muscle-building supplement that has just hit the sports supplement market, has many other names. According to Wikipedia introduction,Alpha hydroxyl Isocaproic Acid has many other names. As a powerful natural stimulator of ¬muscle growth, Alpha hydroxyl isocaproic acid is leucic acid, also known as alpha-hydroxy-isocaproic acid (HICA), a natural metabolite of the branched chain amino acid---leucine. HICA makes its way to muscles without being broken down and it has been scientifically proven to be much more potent than leucine. HICA occurs naturally in muscles. Fermented foods such as wines, cheeses and soya sauce contain small amounts the ingredient. Synthetic HICA helps increase lean muscle and decrease DOMS (Delayed Onset Muscle Soreness).

How does alpha hydroxyl isocaproic acid(HICA) work?
When leucine is ingested and is taken up by the muscle it metabolizes and the end product is HICA. A company out of Helsinki, Finland called Oy Elmomed patented HICA as alfaHICATM, which covers the use in a finished product when HICA is the only active ingredient. Sports nutritionists include it in finished products along with other active ingredients. Muscle Tech’s Anabolic Halo for muscle development and House of Muscle’s HICA C, HICA stacked with vitamin C as an antioxidant, are examples.

In 2010 the Journal of the International Society of Sports Nutrition put out a study collaborating with Oy Elmomed, which followed 15 soccer players during intense leg training over a 28-day period. Eight subjects were given 1.5 g/day of HICA (583mg as HICA sodium salt, 3 times a day) and seven were given 1.95g/day of a placebo as maltodextrin (650mg, 3 times a day). Scientists noticed that the athletes taking HICA gained approximately one pound of lean muscle in their upper leg. There was no difference or rather some loss in the placebo group. Heart rate, blood pressure and blood values were tested before and after the study and showed no difference.

Benefits of taking Alpha-hydroxy-isocaproic acid (HICA) supplements
Alpha-hydroxy-isocaproic acid (HICA) could prove to be the most potent anabolic stimulator of the next few years. HICA is a metabolite of an amino acid. This means HICA is totally natural. It is not hormonal, it is NOT a precursor or prohormone of an anabolic hormone or testosterone. It has NO side effects. It can be called a true health supplement, as it is safe to take over a long period of time. You cannot overdose on HICA. It is not addictive. It will benefit anyone, of either sex, of any age, but it will provide a tremendous and specific benefit to athletes or fitness-minded people who train hard, eat right and take HICA as an instrument to help them build more hard, lean muscle, strength and endurance.

Beemel
2015-01-19, 18:59
Kolozzeums kosttillskottsdel:

"Hej, vilken PWO som är billig fungerar bäst?"
"ÖÖÖH KAFFE"
"JAG HATAR PWO"
"ORDENTLIGT MED KÄK"
"När jag var ung fanns det inte ens PWO, man gav varandra käftsmällar istället! Det var bättre!"

Jösses alltså. Visst att man kan ifrågasätta pwo-hetsen som råder men man får ju lite hålla sig till ämnet.

Själv tycker jag ett 200mg koffeinpiller med en såndär billighets-energidryck. 4-5 kronor per dos, 20g kolhydrater och 250-270mg koffein. Ger en skjuts.

Tror faktiskt det är exakt vad folk som nyss börjat träna behöver höra. En motpol mot kosttillskottbutikernas reklammaskin.
Sen är det upp till var och en att bilda sig sin egen uppfattning. Själv vägrar jag använda de neonfärgade kemilaöiska häxblandningarna med "coola" namn mest av princip.

cero
2015-01-19, 19:01
Att vissa kallar PWO för skräp men häller i sig proteinpulver är bara ren dynga.
Det är liksom mer logiskt att lägga ner pengar på pwo som faktiskt funkar som en prestationshöjare, än att köpa mat i pulverform.

Billigare än kött.

Beemel
2015-01-19, 19:09
Billigare än kött.

Och snabbare tillagat ;-)

PureWhey
2015-01-19, 19:17
---------

http://examine.com/supplements/Leucic+Acid/

cero
2015-01-19, 19:22
När man köper vassle är det dessutom 100% bang for the buck, dvs du får exakt vad du betalar för. När man köper PWO lägger man det dubbla på varumärket och massa humbugämnen med psuedovetenskap som grund. Lika bra att köpa koffein på apoteket då, om nu måste ha mentala kickar för att orka med sin amatörträning.

Beemel
2015-01-19, 19:28
När man köper vassle är det dessutom 100% bang for the buck, dvs du får exakt vad du betalar för. När man köper PWO lägger man det dubbla på varumärket och massa humbugämnen med psuedovetenskap som grund. Lika bra att köpa koffein på apoteket då, om nu måste ha mentala kickar för att orka med sin amatörträning.

OOH NO YOU DIDNT?!?
Är inte alla sjuttonåringar som gymmat två månader proffs? Du kan inte mena allvar?!?