handdator

Visa fullständig version : Tillskott för djur..

RobbeliRobban
2004-04-01, 14:45
Har ibland köpt aminotillskott för tävlingshästar. Det smakar inte så gott, men man kan blanda det med vanl. proteinpulver och det är jättebilligt.

Är sådana tillskott farliga på något sätt? Hästar kan ju äta det utan problem, då borde de inte vara farligt för människor heller?

Eftersom man inte får "dopa" hästar, så borde det ju inte kunna dopingklassas heller, har jag rätt eller fel?

Om det inte är farligt tror jag att jag har hittat en potentiell guldgruva för billiga tillskott. Nackdelen är att man får läsa på lite om hästar, det kan ju vara anigens skämmigt att säga att man äter det själv. Sådana här tillskott finns i större välsorterade djuraffärer.

nordland
2004-04-01, 15:05
Originally posted by RobbeliRobban
Har ibland köpt aminotillskott för tävlingshästar. Det smakar inte så gott, men man kan blanda det med vanl. proteinpulver och det är jättebilligt.

Är sådana tillskott farliga på något sätt? Hästar kan ju äta det utan problem, då borde de inte vara farligt för människor heller?

Eftersom man inte får "dopa" hästar, så borde det ju inte kunna dopingklassas heller, har jag rätt eller fel?

Om det inte är farligt tror jag att jag har hittat en potentiell guldgruva för billiga tillskott. Nackdelen är att man får läsa på lite om hästar, det kan ju vara anigens skämmigt att säga att man äter det själv. Sådana här tillskott finns i större välsorterade djuraffärer.

Jaha du! En ny Ben Johnson på G ;)

Farligt och farligt..... Dålig kvalitet på proteinet, högt fett och laktos innehåll + en hel del olika tungmetaller.

Det är då inget jag skulle stoppa i mig.

Glucosamin för hästar är det dock inget fel på. Billigare och samma innehåll som glucosaminet som finns på apoteket........

Prankie
2004-04-01, 16:31
Hade hört en som tog muskelökande medel för hästar och var nära att dö.

Wilson
2004-04-01, 17:01
vi människor och hästar kan ju knappast ha samma behov av antalet mineraler/vitaminer eller annan form utav näring.
Därför borde det inte vara speciellt lämpligt att äta föda som är lämpat för hästar.
MEN... är det samma innehåll och nästan samma mängd av allt, borde det ju inte vara några problem, förutom att du kan se ut som en häst efter ett antal månader:D men det är ju en smäll man får ta

Winternal
2004-04-01, 18:00
Här måste det nog vara fråga om ett aprilskämt :laugh:

Eller hur? :thefinger

GhostFace
2004-04-01, 18:02
Personligen har jag under flertalet månader (2003) använt det proteintillskott (finns att köpa på Lantmännen/Granngården) som används till de elithästar i fälttävlan.
Billigt effektivt och ganska gott under vissa förhållanden...man får inte vara för kräsen.
De jag talade med på Granngården rekommenderade att använda fullvärdigt proteintillskott ist f enbart aminosyretillskott, kanske ngt att tänka på?
:confused:

raZmus
2004-04-01, 23:21
Robbelirobban, Vad hette tillskottet du köpte?

Jense
2004-04-01, 23:59
har några polare som tuggat i sig kalvalact

kalvuppfodrings mat

sp33dy
2004-04-02, 18:16
Hm, försöker absolut inte kapa tråden...

Har sedan en tid tillbaka givit min jycke div. tillskott (vitamin/mineral & fiskolja). Fiskoljan är jättebillig (129:-/0,5l), varför skulle jag inte kunna använda fiskoljan själv?

raZmus
2004-04-02, 20:11
Säker på att det inte är fiskleverolja? :)

Fairing
2004-04-03, 12:06
Vi säljer råvaror till en del som tillverkar foder för tävlingshästar.

Rapid Recovery utan smak och vassle koncentrate istället för hydrolysat säljer riktigt bra samt KCG och Kreatinbooster.

Travtränare ser inte kosttillskott som en utgift utan en investering:thumbup:

nordland
2004-04-03, 18:30
Originally posted by Fairing
Vi säljer råvaror till en del som tillverkar foder för tävlingshästar.

Rapid Recovery utan smak och vassle koncentrate istället för hydrolysat säljer riktigt bra samt KCG och Kreatinbooster.

Travtränare ser inte kosttillskott som en utgift utan en investering:thumbup:

Jasså! du är i den branchen också...... Något sponsorkontrakt med någon stortravare kanske ;)

Kero
2004-04-03, 18:39
Snälla säg att det här är ett skämt.

Att äta det och sen fråga om det är farligt bevisar ju att man inte har så mycket innanför pannbenet.