handdator

Visa fullständig version : Syn på sig själv, gällande fysik etc


new
2015-01-15, 01:11
"The day you started lifting is the day you became forever small because you will never be as big as you want to be."

Jag satt nyss och kikade på gamla bilder på min fysik, och upptäckte att idag ser jag mig själv som nästan mindre än bilden eller likvärdig, trots att man har 15 kg mer massa på kroppen.

Är det någon som känner igen sig? Det måste ju räknas som någon ätstörning tycker jag. :smash:

mottat
2015-01-15, 01:13
http://en.wikipedia.org/wiki/Muscle_dysmorphia

cero
2015-01-15, 01:23
Välkommen till gymmet. :D

Manta
2015-01-15, 03:21
Japp, sånt är livet. Det är knappast begränsat till gym eller fysik.

Pzorz
2015-01-15, 06:15
Japp. Blir bara mer och mer smalfet ju längre jag tränar. Saken förstärks nog av regelbundna kommentarer där de ifrågasätter om jag fortfarande tränar.

new
2015-01-15, 07:20
Japp. Blir bara mer och mer smalfet ju längre jag tränar. Saken förstärks nog av regelbundna kommentarer där de ifrågasätter om jag fortfarande tränar.

Haha I feel ya! *cry*

VoDaresVins
2015-01-15, 07:57
Händer ibland att jag kan bli lite imponerad av formen när jag kollar i spegeln. Men så tar jag fram telefon för att föreviga det med en bild och BAM!!!, tillbaka till verkligheten när jag ser klenisen på fotot.

Lallle
2015-01-15, 09:15
Nej, känner inte alls igen mig. Däremot kan jag ofta tänka att jag borde vara starkare än vad jag är vid det här laget.

AeternusRex
2015-01-15, 09:22
Jodå. När jag gick in i gymmet första gången vägde jag 58 kilo och har toppat 98 kg sen dess ligger nu på 92 ish och ämnar bli så hård att det gör ont att krama mig. Men likväl ser jag inte detta. Hittade en bild häromdagen där jag köttat stenhårt i 4 år jag ligger på ca 70 kg på bilden. Flera personer har skrockar gott åt hur spinkig jag var men det ser jag inte själv. Förvisso får jag aha upplevelser titt som tätt när jag tar progressions bilder eller noterar i gymspegeln att jag är större än nån jag inte trodde jag var större än. Fast detta är nog vanligt. Har en kamrat som är stenhård på 114 kg och 185cm lång och han har samma blindhet för sin fysik.

hugok
2015-01-15, 09:26
Jag undrar ofta hur min fysik uppfattas av folk i allmänhet. Det är rätt kul när man hör någon snacka om en dom känner som beskrivs som "biff". Så ser man Lou Ferrigno framför sig, men när man träffar personen i fråga tänker man mest "Do you even lift bro?"

J.V
2015-01-15, 09:34
Jag kände ofta mig tanig och nästan i sämre form än när jag började träna, trots att jag innan en enda dag på gymmet vägde 102kg på 183cm och nu ligger på runt 89kg och har antydan till dem abz.

Det må vara löjligt men det som gav mig bättre syn på mig själv var när tre killar från min högstadieklass, som jag inte har kontakt med längre, frågade min lillasyster hur länge jag har dopat mig. Det gav en bra uppfattning om hur andra ser mig och då kunde jag själv släppa det. :D

Oxe
2015-01-15, 21:55
Saker normaliseras och man är ju alltid bara sig själv, sen är det alltid lättare att vänja sig vid det "bättre".

Jag är ganska stor, de flesta ser mig större än vad jag ser mig men jag ser ju dom som små åt andra sidan. Klart att man har en skevkropps bild jämte gemene person, har inte vägt under 110kg senaste 16-17åren sen har det pendlat mellan 110-150kg i olika former. Sen att man under många år haft primärt stora kompisar så normaliseras ju umgänget också

Och jag har känt mig bra och stor i perioder under dessa år

ceejay
2015-01-15, 21:56
Alla säger att jag är en jätte. Tycker jag borde vara större. :)
Men jag vet att jag är stor och grov.

MackeJuve
2015-01-15, 22:32
Vissa speglar ser man ju helt obefintlig ut i, i vissa ser man grov ut. Överlag tycker jag att jag ser väldigt liten ut sett till hur länge jag har tränat, tror mina icke-existerande vader bidrar mycket till den bilden då jag alltid bär shorts på gymmet.

Maverick
2015-01-15, 22:42
Ser bra ut i speglarna på gymmet med kläder på... thats it!

jflycore
2015-01-16, 01:15
Sjukt nöjd med det jag åstadkommit på ca 2,5 år.
Oftast iaf....... :D
Klart man har bra och dåliga formdagar, men det gäller att se det som en process och där man lär sig av sina misstag inom träningen och maten man stoppar i sig.

Först en viktuppgång från 67 till 89 kilo på ett par månader.
Lite lätt smalfet, och sen diet, sen bulk igen till smalfet och nu efter någon sorts annan diet så ligger jag stadigt runt 80-82 kg på ca 12-13%BF.

Och med helt rent mjöl i alla påsar.

Sniggel
2015-01-16, 02:04
"Mr Bola Biceps", "Maskinen", "Biffen" är ofta smeknamn man får höra. Sen tänker man att "du har fan inte sett stora armar de ska jag säga dig!" :d
Men jo jag ser ju att jag har blivit mycket större. Jag önskar bara att jag vore stor istället för "bara mest muskulöst utvecklad i hela min umgängeskrets". Ja det låter ju lite udda att säga så. Men det är ju ärligt iaf!
Det är väl också en sådan mentalitet man måste ha för att pressa sig till att bli bättre än majoriteten. Men man jämför ju sig med toppskiktet i toppskiktet och då känner man sig jävligt liten. Själv är man ju "i botten av toppskiktet".

exor
2015-01-16, 06:55
Jag tycker att mina resultat är sjukt dåliga med tanke på hur länge jag har tränat. Ser folk som tränat 2-5 år med bättre resultat, då undrar man ju vafan man gjort eller vad dem har gjort..
Styrkan är jag dock nöjd med, där slår jag dem flesta i min viktklass och på komerciella gym så är jag alltid starkast och alla glor & kommenterar.

Jag vet att jag uppfattas som grov på grund av att jag är axelbred, har stora ben, och mycket djup/vidd på ryggen. Som bäst 7.1% med 7 punkts på 84.7 kilo & 173 cm.
Totalt ökat till nästan dubbla kroppsvikten sedan jag började träna så man ska väl inte gnälla...

h051n
2015-01-16, 09:55
Do i even lift? Srs??

Bubblan84
2015-01-16, 09:59
Har haft uppehåll på 8 månader från träningen nu. Nu har jag tappat 12 kg och när jag tittar på gamla bilder så ser jag nu att jag såg riktigt vältränad ut. Så kändes det inte då :D

4623
2015-01-16, 10:01
Jag tycker att mina resultat är sjukt dåliga med tanke på hur länge jag har tränat. Ser folk som tränat 2-5 år med bättre resultat, då undrar man ju vafan man gjort eller vad dem har gjort..
Styrkan är jag dock nöjd med, där slår jag dem flesta i min viktklass och på komerciella gym så är jag alltid starkast och alla glor & kommenterar.

Jag vet att jag uppfattas som grov på grund av att jag är axelbred, har stora ben, och mycket djup/vidd på ryggen. Som bäst 7.1% med 7 punkts på 84.7 kilo & 173 cm.
Totalt ökat till nästan dubbla kroppsvikten sedan jag började träna så man ska väl inte gnälla...

Du hade alltså FFMI på ~27?

ARMSTARK
2015-01-16, 10:03
Japp. Blir bara mer och mer smalfet ju längre jag tränar. Saken förstärks nog av regelbundna kommentarer där de ifrågasätter om jag fortfarande tränar.

Ja folk har en förmåga att trakasera tränande personer, vet inte riktigt vad det beror på, men troligen för att döva sitt eget dåliga samvete över att de själva inte tränar.

Diomedea exulans
2015-01-16, 11:47
Jag gick på bodypump en gång, i shorts och t-shirt. Innan passet frågade instruktören "har du någon erfarenhet av att lyfta vikter sedan tidigare?" Nuff said.

Shqypnia
2015-01-19, 09:25
Jag tycker jag blir sexigare för var dag.

FLCL
2015-01-19, 10:46
När jag började träna vägde jag 65kg, 1,79 lång. Var uppe i 87kg nu under bulken men känner mig inte alls större. Känns också som att jag stått still ett tag och då fick jag ändå kommentarer i lördags av några vänner att jag bara blir större och större. Även min kusin kommenterade för någon vecka sedan att jag blivit väldigt muskulös.

Tittar jag på bilder som är tagna innan jag började träna seriöst så ser jag att det är en enorm skillnad. Det sjuka är att jag kände mig större på den tiden. Då tränade jag väldigt oseriöst och väldigt sällan. Långa uppehåll osv.

Så min omgivning verkar helt klart uppfatta mig som tränad och stor men om jag "ser det inte i vardagen" så att säga... Bara när jag har pump :(

freestylah
2015-01-19, 13:33
Händer ibland att jag kan bli lite imponerad av formen när jag kollar i spegeln. Men så tar jag fram telefon för att föreviga det med en bild och BAM!!!, tillbaka till verkligheten när jag ser klenisen på fotot.

hahahaha asså det är så sant så det är sjuukt!!*gah!*:laugh:

Salami
2015-01-19, 14:44
Ja folk har en förmåga att trakasera tränande personer, vet inte riktigt vad det beror på, men troligen för att döva sitt eget dåliga samvete över att de själva inte tränar.

Händer allt för ofta för det ska vara någon slump. Att man träffar en person man inte träffat på flera år. Så kommer man in på träning och sen får man kommentaren.

"Ger det några resultat då?

HAha hur jävla dryg är man inte då, inte bara en gång från en person utan flera i samma scenario.

Men mest om inte bara från tråkiga svenskar.

Ado2000
2015-01-19, 15:41
Ja folk har en förmåga att trakasera tränande personer, vet inte riktigt vad det beror på, men troligen för att döva sitt eget dåliga samvete över att de själva inte tränar.

Sjukt irriterande detta, så fort man har någon liten brist någonstans är de snabbt framme å påpekar detta för en

new
2015-01-19, 23:23
Jag gick på bodypump en gång, i shorts och t-shirt. Innan passet frågade instruktören "har du någon erfarenhet av att lyfta vikter sedan tidigare?" Nuff said.

Hahaha, måste ha svidit! :(

ceejay
2015-01-19, 23:38
Började träna ordentligt hösten 2008
Detta är från sommaren 2008. Under 80kg tro? 17½ år gammal.
http://oi62.tinypic.com/2zykguf.jpg
Denna bild är från typ förra veckan. Kanske 114kg kroppsvikt.
http://oi62.tinypic.com/11lr9jk.jpg

Manta
2015-01-19, 23:59
Do you even lift, bro?

eternallord
2015-01-20, 00:02
Sjukt bra utveckling ceejay, 35 kilo kvalité!

XXXL
2015-01-20, 00:14
17½ år gammal.

Du började träna i perfekt tid också, 16-17 är då de skjutsar på som bäst. Har sett folk börja träna när de är 20-21, det blir aldrig riktigt samma sak.

ceejay
2015-01-20, 00:15
Började träna lite smått när jag var 14-15, lite inskolning typ.

rooz
2015-01-20, 15:13
Du började träna i perfekt tid också, 16-17 är då de skjutsar på som bäst. Har sett folk börja träna när de är 20-21, det blir aldrig riktigt samma sak.

Du snackar så mycket trams att Axon framstår som en expert.

Wormzie
2015-01-20, 15:20
Du snackar så mycket trams att Axon framstår som en expert.

+1 Tacka gudarna att det inte bara är jag som insett det här.

Ontopic:
Samtidigt som man blir större och mer tränad blir man hela tiden mer självkritisk. Man vill alltid ha mer helt enkelt, som den giriga jävel man är :)

Det är dock precis likadant med annat i livet.. kan relatera till nuvarande gitarrspelande men även tiden när man höll på med World of warcraft.. man vill alltid bli bättre och ha mer :)

XXXL
2015-01-20, 15:54
Du snackar så mycket trams att Axon framstår som en expert.

Vad i det är trams?

Oxe
2015-01-20, 15:54
Du snackar så mycket trams att Axon framstår som en expert.

Varje år gör ju sitt, två personer med samma anlag och motivation ena börjar vid 15 andra vid 20 så kommer 15åringen ha ett försprång även ifall det inte är så stort når dom börjar bli gamla

sen är det ju aldrig försent att börja och få ett bättre fysik

delta_mats
2015-01-20, 16:01
Varje år gör ju sitt, två personer med samma anlag och motivation ena börjar vid 15 andra vid 20 så kommer 15åringen ha ett försprång även ifall det inte är så stort når dom börjar bli gamla

sen är det ju aldrig försent att börja och få ett bättre fysik

Visserligen. Men utvecklingen är inte linjär, och kommer plana ut ganska drastiskt efter några år. Tror inte man ser skillnad på 10 eller 15 års träning. Där är det annat som styr.

rooz
2015-01-20, 16:04
Vad i det är trams?

Du började träna i perfekt tid också, 16-17 är då de skjutsar på som bäst. Har sett folk börja träna när de är 20-21, det blir aldrig riktigt samma sak.

Det är främst sista stycket jag finner underligt. Phil Heath, Hafthor för att nämna några. Givetvis är det bra tillväxt i kroppen vid 16-18 års ålder, men det går att plocka igen, med råge. Jag utvecklades bäst 21-23 års ålder. jag har sett gott om folk som börjat styrketräna senare i livet och blivit ganska okej i fysiken.

Varje år gör ju sitt, två personer med samma anlag och motivation ena börjar vid 15 andra vid 20 så kommer 15åringen ha ett försprång även ifall det inte är så stort når dom börjar bli gamla

sen är det ju aldrig försent att börja och få ett bättre fysik
Har jag aldrig motsagt heller. Givetvis har man ett försprång.

XXXL
2015-01-20, 16:08
Det blir aldrig riktigt samma sak för att du inte har haft möjligheten att bygga grunden på samma sätt. När du är 16-19 så har du ett blank papper, du har möjligheten att säga till din kropp vad du vill att den ska växa till att bli.

För min del gick det rätt så snabbt , rent styrkemässigt så märktes det skillnad på några veckor bara.

Kroppsvikten började stadigt öka efter en kanske 2-3 månader, för att sen stagniera av runt 10-12 månader, tror första träningsåret så ökade jag säkert 10 kg i kroppsvikt och bra mycke i styrka.

Sen är det lite svårt jag var 19 och i den åldern så utvecklas man fortfarande av naturen.

Enligt mig är inte det här möjligt om du är 25, du svarar säkert lika bra på träningen men du kan ju aldrig gå tillbaka och växa om igen om du är 25 och fullvuxen.

Diomedea exulans
2015-01-20, 16:10
Det har sagts förut på det här forumet, av fler än en person, att för att bli verkligt vältränad så måste man ha rört på sig mycket i barndomen.

Brunfel
2015-01-20, 16:26
Känner igen detta. Random människa på krogen eller annorstädes får ibland för sig att kalla mig biffen och jag själv ser mig som knappt större än genomsnittssvensken.

Snubben
2015-01-20, 16:32
Jag är itne direkt stor, 185/~81 kg (siktar 85). Inga konstigheter, tittar sig i spegeln och man ser .. "normal" ut fast lutandes åt liten. Ibland känner man sig stor och härlig för att sedan känna sig liten. Men ibland så får man lite av ett uppvaknande. Foto från en fest, jag är juh fasen en axel bredare än vad folk var där.

... men sen är man åter igen på gymmet och är butter över att man inte växer. :(

rooz
2015-01-20, 16:46
Det blir aldrig riktigt samma sak för att du inte har haft möjligheten att bygga grunden på samma sätt. När du är 16-19 så har du ett blank papper, du har möjligheten att säga till din kropp vad du vill att den ska växa till att bli.



Enligt mig är inte det här möjligt om du är 25, du svarar säkert lika bra på träningen men du kan ju aldrig gå tillbaka och växa om igen om du är 25 och fullvuxen.

Ja, grund går ju bara bygga i kablarna och genom att jobba med vinklarna. Finns många som aldrig sysslat med styrketräning i större omfattning som i senare skeden av livet blivit ganska grova..

Loke
2015-01-20, 16:52
Du började träna i perfekt tid också, 16-17 är då de skjutsar på som bäst. Har sett folk börja träna när de är 20-21, det blir aldrig riktigt samma sak.

Man bör börja tidigare. 16-17 må vara en bra tid för att börja styrketräna, men ska man lyckas göra det på hyffsad nivå lär man tränat i någon form minst ett par år tidigare så att motoriken finns där.

Började träna lite smått när jag var 14-15, lite inskolning typ.

Mm, precis så. Bra jobbat, hur som hellst :)

Det har sagts förut på det här forumet, av fler än en person, att för att bli verkligt vältränad så måste man ha rört på sig mycket i barndomen.

Måste och måste, men det är ju utan tvekan så att varje männsika har en begränsad tid på jorden för att träna och kanske kommer den mest gynsamma tiden även ganska tidigt. Det känns ju även rätt rimligt att att man kan förlänga den tiden genom att börja tidigt.

Slaxes
2015-01-20, 17:00
Andras syn:
Jag vet att folk tror att jag väger mycket mer än vad jag gör. Jag vet även att folk tror att jag tar steroider, vilket jag aldrig gjort.

Min syn:
Jag vet mina styrkor och svagheter. Då jag inte har någon att se upp till eller någon målbild inom kroppsbygge så kör jag på helt enkelt, med mål att bli större än andra.

Har väl cirka 2 år kvar tills jag har byggt så mycket så det rentutav blir fult enligt mig.

Min fysik idag: Väldigt axelbred, stora armar, relativt dåligt chest(sett till andra muskelgrupper), Bra rygg och v-shape, godkänd mage, relativt starka men små ben (som dock börjar arta sig vad gäller sizen).

F Ultra
2015-01-20, 19:41
Jag är itne direkt stor, 185/~81 kg (siktar 85). Inga konstigheter, tittar sig i spegeln och man ser .. "normal" ut fast lutandes åt liten. Ibland känner man sig stor och härlig för att sedan känna sig liten. Men ibland så får man lite av ett uppvaknande. Foto från en fest, jag är juh fasen en axel bredare än vad folk var där.

... men sen är man åter igen på gymmet och är butter över att man inte växer. :(

Känner igen det där lite, går man på stan så kan man få syn på nån och tänka "fan vad han ser grov ut" och så känner man sig liten som fan, men så nån gång råkar man glida förbi så att man ser sin egen spegelbild reflekterat i ett skyltfönster och man dwarfar den "grova" killen... Helt jäkla vansinnigt vad styrketräning kan göra med ens kroppsuppfattning :smash:

Sheogorath
2015-01-20, 19:46
Andras syn:
Jag vet att folk tror att jag väger mycket mer än vad jag gör. Jag vet även att folk tror att jag tar steroider, vilket jag aldrig gjort.

Min syn:
Jag vet mina styrkor och svagheter. Då jag inte har någon att se upp till eller någon målbild inom kroppsbygge så kör jag på helt enkelt, med mål att bli större än andra.

Har väl cirka 2 år kvar tills jag har byggt så mycket så det rentutav blir fult enligt mig.

Min fysik idag: Väldigt axelbred, stora armar, relativt dåligt chest(sett till andra muskelgrupper), Bra rygg och v-shape, godkänd mage, relativt starka men små ben (som dock börjar arta sig vad gäller sizen).

Du har verkligen en ovana att slänga in onödiga engelska översättningar på störiga ställen. Sluta med det! :D

Blomkål
2015-01-20, 19:59
Under en kväll när jag och några polare rökte gräs så slutade det efter ett tag med att vi började mäta varandra. Jag har alltid haft breda axlar och stor bröstkorg men tyckt att mina armar släpar så det var kul att se att jag dwarfade flera av dem med drygt en decimeter i omkrets. Jag har 43 cm på mina 175cm men under dåliga dagar kan jag tycka att de ser ganska lena ut.

En annan polare hade 16 cm slak. Inget skämt. Nu mätte vi aldrig med pump men slak låg han på dubbla mot vissa andra.

Olegh
2015-01-20, 20:06
"Nu mätte vi aldrig med pump", lol

Akerhage
2015-01-20, 20:26
En annan polare hade 16 cm slak. Inget skämt. Nu mätte vi aldrig med pump men slak låg han på dubbla mot vissa andra.

Röker ni på o mäter snopparna ihop? cofffee

Slaxes
2015-01-20, 20:33
Du har verkligen en ovana att slänga in onödiga engelska översättningar på störiga ställen. Sluta med det! :D

Det är ju tufft. och även engelsmän som hamnat i fel forum förstår ju delvis vad jag skriver :hbang:

Isseman
2015-01-20, 20:37
Händer ibland att jag kan bli lite imponerad av formen när jag kollar i spegeln. Men så tar jag fram telefon för att föreviga det med en bild och BAM!!!, tillbaka till verkligheten när jag ser klenisen på fotot.

THIS ^ + 10000 *gah!* *grr27* *cry*

#cry #blud #evry #tajm

R Scarpa27
2015-01-20, 20:40
THIS ^ + 10000 *gah!* *grr27* *cry*

#cry #blud #evry #tajm

this @ me 2.

HMS Laestander
2015-01-20, 20:59
Såhär kan min syn på min egna fysik sammanfattas.

Händer ibland att jag kan bli lite imponerad av formen när jag kollar i spegeln. Men så tar jag fram telefon för att föreviga det med en bild och BAM!!!, tillbaka till verkligheten när jag ser klenisen på fotot.

För att fylla i med något eget:

Jag vet att jag är "stor". Med stor inom citationstecken menar jag att folk som ser mig som inte är inbitna eller insatta kallar mig vältränad och stor, jag är bred över axlarna och har relativt bra V-form samt är dessutom välsignad med helt okej benstorlek.

Jag har gått från fet till att börja träna ordentligt, så även när jag var nere på låg kroppsvikt och smal midja så kände jag mig fet, och det kommer jag förmodligen alltid att göra.

Det sagt: jag vet om att jag är större än Svensson, men jag är för upptagen med att kritiskt döma mig själv för att ta någon större glädje av det. På gott och ont..

spoon
2015-01-20, 22:20
Nu tränar jag inte för volym men jag hade som mål en gång i tiden att ta mig till 100 kg och 20% För att sedan klara att jobba mig ned till 15% på 100 kg. Det första målet har jag nått och jag är större än många. Det är ju lite kul. Ser ju att jag är stor bland vanligt folk. Men på klubben är jag en liten plutt. Vi har flera 120 och 120+ lyftare. Är faktiskt inte så stor på jobbet heller. Tre gubbar som väger +110 och är 190-200 cm. Det gör att jag fortfarande känner mig helt normal.

Blomkål
2015-01-20, 22:22
Röker ni på o mäter snopparna ihop? cofffee

Det var en engångsföreteelse. I slutändan mätte nog jag och alla mina polare sin så jag kan inte bortförklara det med att det gjordes på skämt av någon enstaka men för att förklara situationen så var det fortfarande under avslappnade och smått ironiska omständigheter. Och även om ironin gick så pass långt att alla slutligen hade mätt sin pjäs så var det med en skämtsam underton. Vi hjälptes heller inte åt och, som sagt, skedde det helt utan pump så jag ser det mer som en kul grej som kanske gick något överstyr.

Vet att det låter ganska luddigt men det var ungefär så det gick till :)

Salami
2015-01-20, 23:26
Det var en engångsföreteelse. I slutändan mätte nog jag och alla mina polare sin så jag kan inte bortförklara det med att det gjordes på skämt av någon enstaka men för att förklara situationen så var det fortfarande under avslappnade och smått ironiska omständigheter. Och även om ironin gick så pass långt att alla slutligen hade mätt sin pjäs så var det med en skämtsam underton. Vi hjälptes heller inte åt och, som sagt, skedde det helt utan pump så jag ser det mer som en kul grej som kanske gick något överstyr.

Vet att det låter ganska luddigt men det var ungefär så det gick till :)

Är det fortfarande penisarna som mättes?
Klart man måste hjälpa sina polare hålla så det verkligen blir vetenskapligt och väl dokumenterat.

Luca Brasi
2015-01-21, 00:41
Jag kan absoult inte förstå varför jag kan gå i genom en dörr utan att fastna med axlarna.

smeander
2015-01-21, 08:00
Händer ibland att jag kan bli lite imponerad av formen när jag kollar i spegeln. Men så tar jag fram telefon för att föreviga det med en bild och BAM!!!, tillbaka till verkligheten när jag ser klenisen på fotot.

Ah fyfan. Man ser i spegeln och tänker "Jävlar idag ser det fan bra ut" och så tar man en bild och sedan undrar man varför man ens tränar. Man skulle vilja se sig själv från andras ögon....

Määng
2015-01-21, 10:19
Vad beror spegelfenomenet på? Om man är självkritisk så borde man väl se ut liten oavsett spegel eller foto men nu är det ju så att spegeln alltid är bättre.

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk

Akerhage
2015-01-21, 10:24
Ni får ju lägga ut de bilder där ni tycker ni ser klena ut som ni tagit när ni i spegeln ser bra ut!

Så får vi andra säga vad vi tycker =)

tjabon
2015-01-21, 10:37
:d

Är 182 cm, 93 kg och ofet. Lyfter tungt och tränar mycket.
Storlek XL-tröjor sitter tight. Fattar inte hur dom kan göra det på en liten skit som mej ?? *gah!*

AeternusRex
2015-01-21, 10:43
Det ser bättre ut i spegeln för du ser dig själv i 3d. En kamera översätter inte det korrekt. Du behöver fiffla med ljuskällor då. Rakt på ljus vilket det oftast blir när man tar bilder fular ned oss då det dödar av mycket naturlig skuggning osv

Knatcharn
2015-01-21, 10:45
Det där med spegeln jämfört med foto beror nog på att huvudet och kameran ser kroppen ur olika vinklar. När man poserar framför spegeln letar man ju efter en perfekt vinkel och hittar den lätt men med en kamera blir det ALLTID dåliga vinklar. :p

PureWhey
2015-01-26, 14:28
Känner mig alltid liten och jävlig, visst är jag större en en del men dom är små. Beror såklart på hur ens målfysik är, min är långt ifrån vad som är uppnåeligt på naturlig väg.