handdator

Visa fullständig version : motivationshjälp tappat allt förtroende.


Giio
2015-01-15, 01:03
Hejsan, börjar med att förklara min sits,

Vägde för 5 år sedan 120kg, tränade mig ner till 105 innan jag gick in i väggen och mådde skit under en längre tid och kom aldrig tillbaka till gymmet,

Idag väger jag 160kg och bestämt för att göra slag i saken, så sagt och gjort skaffade mig ett gymkort på F&S och började träna för två månader sedan. Under de senaste två veckorna så har jag fått utstå mer eller mindre mobbing på hög nivå. Folk som frågar varför jag inte ligger hemma och käkar pizza, att det inte är lönt att träna för jag kommer ändå att dö tidigt, att jag är äckligt fet och bla bla bla.

Idag började tålamodet tryta och jag fick lite av en ångestattack som gjorde att jag lämnade gymmet efter 20 minuter.....


Nu behöver jag hjälp att komma förbi detta psykiskt och sätta stopp för paranojjan som säkerligen lär komma och hindra mig från att nå mitt mål på minst 110 kg inom max 18 månader...

Diomedea exulans
2015-01-15, 01:08
Mobbning är olagligt. Ett första steg kan vara att polisanmäla mobbarna.

xcv
2015-01-15, 01:09
Folk som frågar varför jag inte ligger hemma och käkar pizza, att det inte är lönt att träna för jag kommer ändå att dö tidigt, att jag är äckligt fet och bla bla bla.

Sånt här äcklar mig, så vidrigt beteende.

Ibland är det jävligt svårt att bryta ett mönster. Du har tagit första steget i och med ditt beslut. Fuck vad alla idioter tycker och kriga på. Varje dag du sköter kost och träning är en dag närmre målet.

Jag (och många andra såklart) känner 100% respekt för folk som gör något åt sin situation när dom är missnöjda med den. Hatten av och fortsätt kriga, du kommer aldrig ångra dig

new
2015-01-15, 01:14
Idioter!! Om jag ser en överviktig människa på gymmet, så tänker jag att den personen har LIKA mycket rätt att vara där som jag. Jag kan tänka mig att det krävs väldigt mycket mod att gå till gymmet om man är kraftigt missnöjd över sin kropp och känner sig utstirrad.

Om du håller ut och utför din träning så kan jag lova att du kommer bli en starkare människa, både mentalt och fysiskt. Hang in there bro, we're all gonna make it!

Sebbe_H
2015-01-15, 01:20
Det finns ingen normalt fungerande människa som skulle vara sådär nedlåtande mot en annan person.

Tycker det är fantastiskt att du har hittat mod och inspiration att gå till gymmet och kämpa på. Fortsätt med det, och när du gått ner en herrans massa kilon så kan du kasta det i ansiktet på dessa idioter.

Fortsätter det, säg till i receptionen, görs det inget åt det så testa ett annat träningscenter. Eller släng på dig ett par lurar, så är du i din egen värld!

Giio
2015-01-15, 01:23
Polisanmäla blir bara en jävligt jobbig procedur.

Att känna sig utstirrad är något alla tjocka människor får stå ut med och är därför den enskilt största anledningen att man håller sig ifrån gymmet eller andra ställen där man inte är "socialt" accepterad.

Något jag fått leva med och vill ändra på utan att behöva göra en GP som många andra jag känner.

Problemet är att när mindre intelligent utvecklade människor på gymmet uttalar sig om min kropp oprovocerat så skapar det ett jävla bekymmer för ibörjan kunde jag använda mig av ilskan som grodde inombords men nu börjar det mer kännas som ett sätt som trycker ner mig psykiskt och är jävligt rädd att hamna i en depression igen. Jävla moment 22

Diomedea exulans
2015-01-15, 01:29
Vänta nu, är det folk på GYMMET som mobbas? Det låter jävligt skumt, jag antog att mobbarna var några som hade en relation till dig sedan tidigare. All mobbning är såklart fel, men att börja mobba en total främling på gymmet låter ovanligt rubbat.

Om du säger till i receptionen borde de säga till mobbarna. Om de inte slutar mobba dig så får de gymkortet indraget om det är ett bra gym.

timoat
2015-01-15, 01:31
Vilka jävla idioter det finns. Jag sitter och skakar på huvudet, svårt att tro att de existerar på riktigt då jag aldrig stött på dem. Men det finns andra sätt att gå ner i vikt än att gå på ett kasst gym. Du kan träna hemma eller gå långpromenader. Ett annat alternativ är att du skaffar en träningskompis eller en PT på gymmet du går på nu.

Giio
2015-01-15, 01:32
Gymmet är bemannat 16-20 och jag tränar efter jobb dvs 21-22. Skall försöka med om jag lyckas komma dit när det väl är bemannat.

timoat
2015-01-15, 01:33
Glöm inte heller bort att du är där för din skull, inte deras. På med lurarna och kör hårt!

Diomedea exulans
2015-01-15, 01:34
Gymmet är bemannat 16-20 och jag tränar efter jobb dvs 21-22. Skall försöka med om jag lyckas komma dit när det väl är bemannat.

Du behöver inte säga till personalen när du ska träna, eller när mobbarna är där. Om du kan ta reda på vad mobbarna heter eller bara beskriva dem på ett bra sätt så kan du gå dit någon annan tid och prata med personalen.

Känns jävligt fel att DU ska byta träningslokal när det är ANDRA som gör fel.

Giio
2015-01-15, 01:36
Just nu känns det mer som jag måste ventilera och få ett annat perspektiv på det hela. lurar, träna på andra tider och komma ner i vikt samt träna för mig själv verkar vara konsensus bland svaren.

Captainwide
2015-01-15, 01:36
Alt 1. Fråga vad i hela helvetet de har att göra med dig och din träning.

Alt 2. Filma dem och visa personalen. Då kan varken personalen eller mobbarna neka.

Alt 3.
isfn4OxCPQs

Diomedea exulans
2015-01-15, 01:38
Du ska inte behöva anpassa dina tider efter mobbarna eller ha på dig hörlurar för deras skull. Ej heller är det ditt ansvar att få dem att sluta. Så jag tycker du ska säga till personalen.


Alt 3.
isfn4OxCPQs

Även om fysiskt våld kanske är moraliskt rätt här så är det generellt en dum idé.

Captainwide
2015-01-15, 01:39
Och nej. Du skall inte behöva ändra dina rutiner när det är andra människor som beter sig som pubertala trettonåringar som måste hävda sig.

Edit: Dio - det där var faktiskt mest på skoj. :)

Giio
2015-01-15, 01:40
Alt 1. Fråga vad i hela helvetet de har att göra med dig och din träning.

Alt 2. Filma dem och visa personalen. Då kan varken personalen eller mobbarna neka.

Alt 3.
isfn4OxCPQs

Våld löser inget filma vet jag inte ens om det är tillåtet eller om jag bryter mot någon regel/lag. Säga till personalen skall jag göra och förhoppningsvis vid denna tiden nästa år så är jag några kilo lättare.

new
2015-01-15, 01:44
Våld löser inget filma vet jag inte ens om det är tillåtet eller om jag bryter mot någon regel/lag. Säga till personalen skall jag göra och förhoppningsvis vid denna tiden nästa år så är jag några kilo lättare.

Låter grymt! Kör hårt kungen :hbang:

Diomedea exulans
2015-01-15, 01:47
Edit: Dio - det där var faktiskt mest på skoj. :)

Jag misstänkte det, men lika bra att säga det, tänkte jag. :P

Blaine
2015-01-15, 02:04
Trivialt tips kanske, för det är säkert massvis med variabler som spelar in i din livssituation, men använd den negativa energin du får från andra till motivation och 'jävlar anamma'; inte för att motbevisa dem, utan för att visa dig själv att du faktiskt kan, ty i slutändan bör motivationen komma inifrån. Kämpa på!

mangemani
2015-01-15, 02:05
detta gör mig jävligt förbannad.
folk tittar snett på överviktigt folk som inte tar tag i det hela och när de väl tar tag i det hela så tittar de snett då också, precis som "vad gör han/hon här egentligen" eller "varför är han/hon ute och går för" ungefär som att det är bara smala människor som har rättigheten att träna på gym eller befinna sig ute i motions spåret...vad fan tror ni han/hon är där för/ute och går för?! ärthjärnor

Diomedea exulans
2015-01-15, 02:06
detta gör mig jävligt förbannad.
folk tittar snett på överviktigt folk som inte tar tag i det hela och när de väl tar tag i det hela så tittar de snett då också, precis som "vad gör han/hon här egentligen" eller "varför är han/hon ute och går för" ungefär som att det är bara smala människor som har rättigheten att träna på gym eller befinna sig ute i motions spåret...vad fan tror ni han/hon är där för/ute och går för?! ärthjärnor

Troligtvis inte allför hög IQ på de där mobbarna.

Vinter
2015-01-15, 03:09
Nu vet jag inte om det hjälper ditt specifika problem, men tipset är att fixa ihop en bra spellista på mobilen, och spela bra musik genom hela passet. Helst musik som ger energi och motivation. Försvinn in i din egen värld så fort du kommer ut i gymmet och koncentrera dig bara på dig själv och vad du håller på med. Ignorera allt annat. Andra människor på gymmet har ju inte så mycket med din personliga träning att göra.

Kör på så tills du känner dig någorlunda bekväm.

TheOne1994
2015-01-15, 07:12
Idioter!! Om jag ser en överviktig människa på gymmet, så tänker jag att den personen har LIKA mycket rätt att vara där som jag. Jag kan tänka mig att det krävs väldigt mycket mod att gå till gymmet om man är kraftigt missnöjd över sin kropp och känner sig utstirrad.

Om du håller ut och utför din träning så kan jag lova att du kommer bli en starkare människa, både mentalt och fysiskt. Hang in there bro, we're all gonna make it!

bra skrivit !!
Du kommer klara det galant, hur lång tid är upp till dej själv. Satsa allt du har..det kommer gå bra :)

Good luck !

VoDaresVins
2015-01-15, 07:16
Väldigt förvånad att höra om folk som beter sig så illa på ett gym. Fast idioter finns det allt för gott om så man råkar ju på dom förr eller senare.

Bara ett förslag ännu, du har inte möjlighet att få med nån träningskompis? Misstänker bara det att ni vore två som tränar ihop skulle hjälpa mot de fega kräken.

Stoltz
2015-01-15, 08:52
Riktigt tråkigt att höra. Vilket F&S är det? Om det är i Helsingborg så släng iväg ett PM, så kan vi ta några pass tillsammans :)

Annars så är det här med mobbing skitsvårt. Du ska inte behöva ändra på dina rutiner, det är de som gör fel, inte du.

Prata med personalen, om de har något sånär backbone så ser de till att snacka med de som gör det.

spas
2015-01-15, 08:58
Nu skriver jag samtidigt som Stoltz men är det i HBG eller omnejd så säg till så tränar vi ihop några gånger.

Hela situationen låter helt galen. Låt inte några kräk styra hur du mår eller hurvida du tränar eller inte. Jag förstår att det kan vara tungt att säga ifrån så i värsta fall byt gym och gå vidare bara, sluta absolut inte med träningen.

Starta en journal här på kollo och länka från denna tråden så ska du se att det finns gott om folk som vill hjälpa eller bara följa din resa.

TheOne1994
2015-01-15, 09:03
Nu skriver jag samtidigt som Stoltz men är det i HBG eller omnejd så säg till så tränar vi ihop några gånger.

Hela situationen låter helt galen. Låt inte några kräk styra hur du mår eller hurvida du tränar eller inte. Jag förstår att det kan vara tungt att säga ifrån så i värsta fall byt gym och gå vidare bara, sluta absolut inte med träningen.

Starta en journal här på kollo och länka från denna tråden så ska du se att det finns gott om folk som vill hjälpa eller bara följa din resa.

jag erbjuder oxå att träna med dej Giio ,om du bor runt Lund med omnejd.

AeternusRex
2015-01-15, 09:35
Vart bor du? Sånt här måste lösas. Snörvlande snorvalpar! Jag begriper att det inte är en enkel sitts och att precis som i alla andra fall kan vara svårt och jobbigt att bryta. Detta låter kanske dumt, trivialt och korkat men det är du som vinner inte dom. Det är du som förtjänar att träna där du gör inte dom. Det är du som har både rätt och rätten på din sida inte dom. Du nämner att du gått in i väggen, vilket jag kan relatera till, detta har ju en tendens att göra konflikthantering än svårare. Jag skulle kunna utveckla och skriva för evigt om detta. Här finns stöd för vad det är värt bara så du vet!

Ricken13
2015-01-15, 09:40
http://i.imgur.com/6jEWN.png

Matsa
2015-01-15, 09:43
Vad bra att en del erbjuder sig att hänga med TS och träna, snällt av er grabbar! Jag skjuter väl till mitt strå också då, släng iväg ett PM om du bor i Gävle, Tierp eller Uppsala.

forslund
2015-01-15, 10:45
Eskilstuna här.

filmjölk
2015-01-15, 11:32
Gbg

Sebbe_H
2015-01-15, 11:37
Gbg här med! Tränar inte på F&S, men det är bara att säga till!

Som någon skrev tidigare, starta en träningsjournal här på kolozzeum. Hade vart kul att följa din resa, och du kommer att märka hur mycket stöd och respekt du får från oss på forumet!

mattilainen
2015-01-15, 11:42
Udevalla här :) Älskar när folk tar tag i sitt liv och vill göra förändringar!Själv varit där, dock "enbart" 118 kg på vågen men vet din känsla

Tjuckot
2015-01-15, 12:31
Örebro!

Nordenator
2015-01-15, 12:36
Vilka jävla praktarslen. Om man till exempel tittar i tråden om varför många hamnat här på kolo är en vanlig faktor just att vi har varit/är överviktiga (myself included). Att man tagit sig till gymmet är i sig ett bevis på att man faktiskt tagit ett steg i rätt riktning. Om något borde folk som tränar ha större förståelse. Stå på dig och skit i rövhålen där. Kul att se att kolofolket ställer upp också!

jinx88
2015-01-15, 12:46
Blir så jäkla arg och ledsen för att du ska behöva stå ut med sådana idioter! Jag har inte varit i din sits, men vet hur jobbigt det är att inte vara nöjd med sig själv, eller bara allmänt osäker. När jag började träna för första gången så var jag jätterädd för vad alla skulle tycka runt omkring mig och det var jobbigt när folk kommenterade att jag inte hade bra kondis och så vidare.

Jag började gymma någon gång 2007 eller så, gick mest på pass och sådär och höll inte på så mycket själv på gymmet. Då tränade jag på SATS och jag tyckte att det var grymt jobbig stämning, så jag slutade. Började senare extrajobba på ett annat SATS (jobbade med barn och inte träningsdelen) och fick därmed gratis medlemskap och tänkte att jag skulle försöka komma igång med träningen då, som en bonus. Men, mitt första tips till dig kan vara att hitta ett bra gym, kanske inte en stor kedja. Jag har inte mycket erfarenhet av F&S, men det jag verkligen inte gillade var att man skulle vara så perfekt redan när man började. Ja, visst det fanns ju undantag, men det kändes att de flesta redan var perky och tighta (tjejer) och stora och rippade (killar). Jag som är tjej tyckte också att det var jobbigt i stora omklädningsrum där jag ofta fick blickar från tjejer och kvinnor som var smalare, mer vältränade och så vidare. Jag kan ju lägga till att jag då inte ens var så stor ens från början, även om jag inte hade thigh gap och annat som tjejer skulle/ska ha.

När jag sedan för två år sedan började träna på ett litet gym här i det lokala samhället (som egentligen tillhör gymnasiet) så blev det en helt annan grej. Det här är som ett litet källargym med endast maskiner och fria vikter. Inga klasser, ingen glamour, inga sminkade tjejer (knappt några tjejer alls egentligen) och inga omklädningsrum ens en gång. Jag var livrädd första gången då det mest var stora, riktiga bodybuilders där och jag var en liten normal (inte smal, inte fet, inte vältränad), liten tjej. Men! Till min förvåning upptäckte jag att jag mådde så mycket bättre av att träna där. Jag hängde med mina killkompisar, jag fick råd och jag började träna. Det var ingen som gav mig konstiga blickar, vissa säger hej när man kommer men annars är det var och en för sig och om något känns det mer stöttande än på SATS.

Jag önskar att jag kunde hjälpa på annat sätt, typ hänga med dig och träna eller tja, någonting. Men det enda jag kan säga är att jag är stolt över dig. Stolt för att du försöker, och försök att stå på dig även om det är jobbigt. De där snorvalparna som kommenterar är dumma i huvudet. Det finns dessutom så många myter kring att vara stor/tjock/fet, att man inte tar hand om sig själv eller att man måste äta på ett visst sätt för att se ut så. Men precis som med muskelbyggnad, så är det otroligt individuellt och framför allt gentiskt! Jag har en tjejkompis som blivit kränkt av läkare då de sett på hennes kropp, antagit - i och med hennes övervikt - att hon måste ha högt blodtryck och inte må bra, vara hälsosam helt enkelt. Så när hennes BP var helt perfekt för ålder och så, så ville läkaren ta om testet för det kunde ju absolut inte stämma att man kunde ha ett bra BP och den kroppen. SUCK!

Dessvärre är ju synen på hur man ska se ut också väldigt socialt konstruerat och något som upprepas och reproduceras. Jag önskar att mycket av det bara kunde försvinna och att vi istället skulle kunna bygga upp varandra, istället för motsatsen. Men återigen, jag kan inte göra så mycket, annat än att säga att jag tror på dig och jag finns här :D.

Sorry för ett låååångt inlägg.
*cupid*

GaindalfTheWhey
2015-01-15, 12:48
Om du vill ha lite pepp så kan du kanske kolla i Moulines journal (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=181504). Han har gjort en otrolig viktminskningsresa.

J.V
2015-01-15, 13:19
Glöm inte heller bort att du är där för din skull, inte deras. På med lurarna och kör hårt!Kloka ord! På med hörlurar med grym musik och försök hamna i din egen lilla värld.

Och om ingen i tråden tipsat om det: kolla om du har något atletklubb i närheten! Mycket trevligare. :)

hugok
2015-01-15, 13:20
Lund reporting for duty. Skriver du vilken stad du bor i tror jag att du skulle kunna få med dej ett helt gäng koloiter med 40+ armar som kan skälla ut fanskapet. Du ska absolut inte byta gym eller ändra dina träningstider för dom idioternas skull så annars är mitt tips att du hela tiden tänker på den dagen när du tränat hårdare än dem ett par år och du står framför dem är grov och rippad och dom skiter på sej av rädsla när dom ser dej.

AeternusRex
2015-01-15, 13:57
Lund reporting for duty. Skriver du vilken stad du bor i tror jag att du skulle kunna få med dej ett helt gäng koloiter med 40+ armar som kan skälla ut fanskapet. Du ska absolut inte byta gym eller ändra dina träningstider för dom idioternas skull så annars är mitt tips att du hela tiden tänker på den dagen när du tränat hårdare än dem ett par år och du står framför dem är grov och rippad och dom skiter på sej av rädsla när dom ser dej.

Precis. vi borde sammla ett storståtligt gammaldags uppbåd och dra i härnad. Dra ihop en hel drös inom acceptabelt avstånd och demonstrera solidaritet.

Giio
2015-01-15, 14:01
Tackar för alla svar och tips jag fått, Jag tränar just nu på F&S då det ligger i samma byggnad som jobbet och ger mig ingen ursäkt för att INTE träna.

En nyhet är väl att jag fått ny tjänst på jobbet som ger mig stabilare arbetstider 08.15 - 17.00


För er som undrar så är det i Malmö jag tränar men bor 3 mil söderut.

Därför är helgerna en sorts viloperiod för att gör 4-5 ggr i veckan.

Jag vill tacka er alla ännu en gång för alla bra svar och motivering man får av fritt främmande människor :)

hugok
2015-01-15, 14:17
För er som undrar så är det i Malmö jag tränar


Malmö kan jag nog ställa upp på någon dag som passar om du tror att det kan hjälpa.

RagnarÖhman
2015-01-15, 14:24
Du är varmt välkommen till AKK i Trelleborg om du tröttnar på F&S. Träna 24/7, bra omklädningsrum och mycket vikter och en bra maskinpark. Vi har alla möjliga människor i klubben och alla är trevliga. Man sköter sitt så att säga.

G_lund
2015-01-15, 14:37
Tråkigt att höra att folk är as.
Grymt av dig att köra på ändå, ingen ska säga till dig vad du ska göra med ditt liv.

På med hörlurarna och kör ditt race.*flex*

Exdiaq
2015-01-15, 14:41
Du är varmt välkommen till AKK i Trelleborg om du tröttnar på F&S. Träna 24/7, bra omklädningsrum och mycket vikter och en bra maskinpark. Vi har alla möjliga människor i klubben och alla är trevliga. Man sköter sitt så att säga.

This.

Exdiaq
2015-01-15, 14:42
Ska du träna i Lund någon gång så är du välkommen att slänga iväg ett PM!

Är du i Hbg så är Stoltz lång och trevlig. HAK/Greppet har också mycket trevligt folk om det skulle locka.

RagnarÖhman
2015-01-15, 14:47
Ska du träna i Lund någon gång så är du välkommen att slänga iväg ett PM!

Är du i Hbg så är Stoltz lång och trevlig. HAK/Greppet har också mycket trevligt folk om det skulle locka.

Kan väl returna favorn(skånskengelska) och säga att där är trevligt folk i både Lund och HSB, bra lokaler i HSB och kompetent folk.

Exdiaq
2015-01-15, 14:54
Kan väl returna favorn(skånskengelska) och säga att där är trevligt folk i både Lund och HSB, bra lokaler i HSB och kompetent folk.

:thumbup:

Exdiaq
2015-01-15, 14:55
Skånsk Kolo-träff på Giio's gym?

TheOne1994
2015-01-15, 15:03
Skånsk Kolo-träff på Giio's gym?

jag är på :)

kan hämta upp er i Lund om det är aktuellt.

Giio
2015-01-15, 15:05
btw här är en mini journal, reserverad för inkorrekt grammatik.


http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=218590

Ragnar, Vad är priserna på AKK?

Exdiaq
2015-01-15, 15:12
OffT: Finns det två lyftarföreningar i lilla Trelleborg? ABK och AKK?

Giio
2015-01-15, 15:16
OffT: Finns det två lyftarföreningar i lilla Trelleborg? ABK och AKK?

Finns en på Södan sedan har jag hört om AKK Tror det var där en bekant tränade innan han gick över till
Oliver Adzieviskis gym fitness force i Trelleborg

RagnarÖhman
2015-01-15, 15:48
1000kr upp till 20 år
1500kr upp till pensionär och sedan 1000kr igen.

Vad heter din bekant? :)

btw här är en mini journal, reserverad för inkorrekt grammatik.


http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=218590

Ragnar, Vad är priserna på AKK?

Captainwide
2015-01-15, 16:10
Skånsk Kolo-träff på Giio's gym?

Låt mig planera lite så kanske jag är på jag med. Reta mig inte för min kalmaritiska dock.. :D

Stoltz
2015-01-15, 16:50
Skånsk Kolo-träff på Giio's gym?

Hade varit super!

Exdiaq
2015-01-15, 18:11
Halvt om halvt seriös/oseriöst med förslaget, men finns det intresse från Giio, någon vill styra upp det och jag inte har tenta/jobb i anslutning till vald dag så kommer jag!

OnT så hade jag nog bytt gym om jag var i din sits. Att mobbarna inte ska vinna i all ära, men att gå ner i vikt är jobbigt nog och jag hade i alla fall försökt eliminera så mycket störningsmoment som möjligt. Visa att de inte ska "vinna" kommer ta energi från orka-upprätthålla-något-så-när-motivations-kontot. Då hade jag låtit dom "vinna", begett mig till ett trevligare ställe och fortsatt resan där istället. Men det beror väl lite på vad som känns viktigast, att de inte ska få "vinna" eller att komma i bättre form.

Stoltz
2015-01-15, 19:17
Jag hade gärna dragit ett pass i Malmö! :thumbup:

Ado2000
2015-01-15, 21:10
Skånsk Kolo-träff på Giio's gym?

Var å när ?

Arne Persson
2015-01-15, 21:14
Varför inte på X-Act Gym i Löddeköpinge (Sveriges gymtätaste håla)?:)

RagnarÖhman
2015-01-15, 21:34
Varför inte på X-Act Gym i Löddeköpinge (Sveriges gymtätaste håla)?:)

Hur många har ni i lödde? :P Vill kanske våga att sticka ut hakan med Trelleborg som värdig håla för konkurrens :)

J.V
2015-01-15, 23:04
I Luleå har vi Sensia x2, Stil, Inpuls x2, Gymmet Luleå, Luleå Atletklubb, Actic x3 och Fitness 24 (som öppnar sin andra nu). Helt sjukt i så här liten stad. Alldeles för mycket folk på alla också. :D


TapaTalk.

Arne Persson
2015-01-16, 00:24
Hur många har ni i lödde? :P Vill kanske våga att sticka ut hakan med Trelleborg som värdig håla för konkurrens :)

Fn 4 stora gym på ca 5-6000 inv. Vi har haft 5 st men det 5:e gick omkull pga av oegentligheter av ägaren. Det största gymet är på 1400 kvm. Vårt eget gym är ett renodlat hardcoregym.

TheOne1994
2015-01-16, 07:25
Fn 4 stora gym på ca 5-6000 inv. Vi har haft 5 st men det 5:e gick omkull pga av oegentligheter av ägaren. Det största gymet är på 1400 kvm. Vårt eget gym är ett renodlat hardcoregym.

se pm Arne !
Hoppas vi kan få ihop något enkelt....

Arne Persson
2015-01-16, 08:01
se pm Arne !
Hoppas vi kan få ihop något enkelt....

Jag såg det, tack! :) Därav mitt lilla inlägg här... ;)

AeternusRex
2015-01-16, 08:37
Hela Sverige börjar bli sabla gymtätt. Finns 20 talet gym här i kalmar och dussinet för allmänheten. Dock stod det i tidningen i förra veckan att det är 16 000 aktiva gym abonnemang här (inte personer) för kännedom har kalmar stad ca 36 000 innevånare och drygt 20 000 till i "förorterna"

Shqypnia
2015-01-19, 09:30
Gratulerar till ditt beslut att gå ner i vikt. Ge det tid och fortsätt träna. Sköt kosten bra och satsa mycket på bra mat. Lär dig av tidigare misstag och se det som en livsförändring som varar livet ut! Resultat kommer motivera dig! Du kommer få grymma resultat redan efter ett par veckor!

Ignorera idioter på gymmet och be de rent utsagt dra åt helvete. Vägrar de så be de igen.

Du är grym som bestämt dig för att satsa! Lycka till!

Ado2000
2015-01-21, 15:52
Blir det nåt av träffen ?

Giio
2015-05-18, 15:23
Efter några månader av sjukskrivning och omläggning av kosten är jag tillbaka på banan igen. Min nya dietist har hjälpt mig förstå mer än +/- av kalorier även om det är grunden så är det tydligen mer än att bara äta mindre som behövs. Regelbundna måltider och rätt sorts kolhydrater,fett och olika sorters mineraler och vitaminer. Insåg att jag misshandlat mig själv rätt rejält med att skippa frukost, käka nån dålli sallad till lunch och kränga något snabbt på kvällen för att sedan nalla i kylskåpet under nattetid.

Efter 2 månader utan träning och enbart omläggning av kosten så mår jag mycket bättre och inte lika hungrig.

Sen vad är livet om man inte utsätter sig själv för lite utmaningar Därför har jag och en kollega sagt att vi skall ställa upp i Though viking. Stort och jävligt svår utmaning för mig själv men målet är att klara 60 % av banan och sedan fortsätta till Toughest 2016

Jag är livrädd men samtidigt taggad till tusen.

Ado2000
2015-05-18, 16:17
Efter några månader av sjukskrivning och omläggning av kosten är jag tillbaka på banan igen. Min nya dietist har hjälpt mig förstå mer än +/- av kalorier även om det är grunden så är det tydligen mer än att bara äta mindre som behövs. Regelbundna måltider och rätt sorts kolhydrater,fett och olika sorters mineraler och vitaminer. Insåg att jag misshandlat mig själv rätt rejält med att skippa frukost, käka nån dålli sallad till lunch och kränga något snabbt på kvällen för att sedan nalla i kylskåpet under nattetid.

Efter 2 månader utan träning och enbart omläggning av kosten så mår jag mycket bättre och inte lika hungrig.

Sen vad är livet om man inte utsätter sig själv för lite utmaningar Därför har jag och en kollega sagt att vi skall ställa upp i Though viking. Stort och jävligt svår utmaning för mig själv men målet är att klara 60 % av banan och sedan fortsätta till Toughest 2016

Jag är livrädd men samtidigt taggad till tusen.


Hade varit bra om du startade en journal här så att man kunde följa din resa

Giio
2015-05-19, 08:09
Hade varit bra om du startade en journal här så att man kunde följa din resa

Funderar på det. Är dock asdålig på att hålla sådana uppdaterade. men skall komma på ett bra upplägg för en annorlunda träningsjournal

shut teh face
2015-05-19, 11:52
Det är bara fortsätta köra på

Jag började gymma när jag vägde 140 kg och kände mig utpekad hela tiden, men för mig blev det en motivation, snart ska jag stå här och träna och se vältränad ut

Mart|n
2015-05-19, 12:05
Lycka till med dina mål Giio!

Giio
2015-05-26, 08:42
Fortsätter skriva om mina bravader i följande tråd

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=218590