handdator

Visa fullständig version : Rumpa!!


rebbyy
2015-01-14, 11:55
Halloj!

Jag har ett mega problem... Får inte rumpan att växa! Gör squats, utfall, marklyft och alla möjliga övningar. Men det händer INGET! Är det genetik?

Kan någon ge tips på hur man får större rumpa, är tjej och vill inte ha en rumpa som är lika platt som en vägg :(

Stor panik! Please help me :(


Skickat från min iPhone med Tapatalk

koloiten
2015-01-14, 11:59
Du måste äta mycket också. Glöm inte bort det. Och fortsätt träna givetvis, bli starkare i gymmet och ha tålamod!

rebbyy
2015-01-14, 12:02
Du måste äta mycket också. Glöm inte bort det. Och fortsätt träna givetvis, bli starkare i gymmet och ha tålamod!


Jag tycker jag äter massor, men händer nada ... Äter omkring 2500-3000 kcal per dag


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Pepz
2015-01-14, 12:03
beror ju lite på utförande också .
både tekniskt och att du faktiskt tränar tillräckligt hårt för att få rumpan att växa.

om man generaliserar så tränar tjejer alldeles för lätt och massvis med repetitioner vilket inte ger ett skvatt. om man istället kör lite tunga skvatts med korrekt teknik så ger det med sig. men det tar ju tid

jag har jätterumpa men det har jag enbart fått av böj, var inget jag ens hade tendens till att få innan

Beemel
2015-01-14, 12:08
Jag tycker jag äter massor, men händer nada ... Äter omkring 2500-3000 kcal per dag


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Fast antalet kalorier säger ju ingenting egentligen. Vissa rasar i vikt på 3000kcal andra går upp i vikt på 1800. 2500-3000 låter iofs som relativt
Mycket för genomsnittskvinnan. Men det beror ju självklart på aktivitetsnivå
Hur ser viktutvecklingen ut?

rebbyy
2015-01-14, 12:10
Fast antalet kalorier säger ju ingenting egentligen. Vissa rasar i vikt på 3000kcal andra går upp i vikt på 1800. 2500-3000 låter iofs som relativt

Mycket för genomsnittskvinnan. Men det beror ju självklart på aktivitetsnivå

Hur ser viktutvecklingen ut?


Lagt på mig 5 kilo på två månader så bord ändå ha fett att omvandla till muskler :/ men det lägger sig på magen typ ...


Skickat från min iPhone med Tapatalk

L-Sami
2015-01-14, 12:14
Vissa saker är genetiskt, mindre fett kring sätet ger mindre visuellt utseende även om musklerna växer. Sen är två månader ingen tid alls, ge det två år.

rebbyy
2015-01-14, 12:16
Vissa saker är genetiskt, mindre fett kring sätet ger mindre visuellt utseende även om musklerna växer. Sen är två månader ingen tid alls, ge det två år.


Har tränat i 1,5 år
Gått upp 5 kilo på två månader


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Beemel
2015-01-14, 12:18
Lagt på mig 5 kilo på två månader så bord ändå ha fett att omvandla till muskler :/ men det lägger sig på magen typ ...


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Fett kan INTE omvandlas till muskler oavsett vad du gör eller hur du tränar.

AeternusRex
2015-01-14, 12:20
Min träningspartner hade helt platt bak när hon började det tog iaf 2 år innan nåt hade hänt nu ytterligare 2 år senare börjar hon få en rejäl häck. Anlag spelar in rätt mycket.

Pepz
2015-01-14, 12:27
Har tränat i 1,5 år
Gått upp 5 kilo på två månader


Skickat från min iPhone med Tapatalk


det är alldeles för snabbt

Diomedea exulans
2015-01-14, 12:33
Vissa påstår att gluteusaktiveringsövningar är bra för detta.

Några exempel på såna: http://sportsmedicine.about.com/od/strengthtraining/ss/Glute-Activation-.htm

PureWhey
2015-01-14, 12:47
Ett annat exempel:
http://o2maxfitness.com/wp-content/uploads/2014/03/squatting.jpg

filmjölk
2015-01-14, 12:50
Aktiveras inte rumpan utan bara låren av övningar som knäböj, marklyft, utfall så misstänker jag piriformissyndrom/ deep gluteal syndrome.

Nu är jag inte särskilt duktig på det här, så jag får tyvärr vidare hänvisa till google.

Snubben
2015-01-14, 12:56
Aktiveras inte rumpan utan bara låren av övningar som knäböj, marklyft, utfall så misstänker jag piriformissyndrom/ deep gluteal syndrome.

Nu är jag inte särskilt duktig på det här, så jag får tyvärr vidare hänvisa till google.

Eller så kanske man utför övningarna på ett tokigt sätt? :)

filmjölk
2015-01-14, 13:17
Eller så kanske man utför övningarna på ett tokigt sätt? :)

Det är möjligt :) Men gör man inte det, och har fått muskulösa lår men ändå fortfarande har platt röv (och "typiskt" kan bensparka hela viktstapeln utan att kunna böja särskilt mycket trots att man tränar böj mycket) så är det en indikator.

Deep Gluteal syndrome gör att man får svårt att använda röven naturligt i rörelser, man får dessutom lätt och ofta ont i ryggen.

Men det här är som sagt lite för djupt vatten för mig.

Diomedea exulans
2015-01-14, 13:36
Det är möjligt :) Men gör man inte det, och har fått muskulösa lår men ändå fortfarande har platt röv (och "typiskt" kan bensparka hela viktstapeln utan att kunna böja särskilt mycket trots att man tränar böj mycket) så är det en indikator.

Deep Gluteal syndrome gör att man får svårt att använda röven naturligt i rörelser, man får dessutom lätt och ofta ont i ryggen.

Men det här är som sagt lite för djupt vatten för mig.

Undrar om Arnold hade det? *jorgen*

svenbanan
2015-01-14, 14:28
Tror TS bara behöver ett uns tålamod. Att lägga på sig 5kg fett på två månader är inget problem, men att lägga på sig 1kg muskler kan ta två år om man är tjej och tränar och äter bra. Sen behöver man nog inte lägga på sig särskilt många hekto på stussen för att det ska synas. Se bara till att ha kontinuitet och att du inte fastnar i att göra samma antal reps på samma vikt vecka ut och vecka in. Lyft tyngre och tyngre och se till att verkligen plåga sig på gymet så kommer du märka resultat.

filmjölk
2015-01-14, 17:47
Undrar om Arnold hade det? *jorgen*

Mycket möjligt.

r1kkie
2015-01-14, 18:05
Donkey Kicks kanske kan vara något?

Blaine
2015-01-14, 18:09
Hur länge har du tränat (försökt) för att få denna stora panik?

Ristretto
2015-01-15, 06:43
Har TS svårt att bara spänna rumpan i ex. magliggande?

new
2015-01-15, 07:18
Har du mätt? Bara för att det inte syns visuellt ännu kan du ändå ha fått en större rumpa. Håll koll på måtten också :)