handdator

Visa fullständig version : Någon erfaren av 24:7 gym?


rebbyy
2015-01-13, 17:37
Som rubriken lyder, någon som vet om det är ett bra gym? Bra utbud osv?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Krutpaket
2015-01-13, 17:45
Som rubriken lyder, någon som vet om det är ett bra gym? Bra utbud osv?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Det beror på vad du anser vara bra. Man får ju det man betalar för. 199kr i månaden kommer inte ge dig ditt drömgym. Men för mig duger det. Jag kör dock mest böj, mark, bänk och militärpress.

rebbyy
2015-01-13, 17:52
Det beror på vad du anser vara bra. Man får ju det man betalar för. 199kr i månaden kommer inte ge dig ditt drömgym. Men för mig duger det. Jag kör dock mest böj, mark, bänk och militärpress.


Okej men finns det många maskiner för mage och armar? Vad finns det för konditionsmaskiner?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Linus WH
2015-01-13, 17:56
Det varierar väldigt mellan anläggningar skulle jag vilja säga, och också mellan städer. T.ex. varierar tillgången på fria stänger ganska rejält, och på någon av anläggningarna kan du inte ens böja medan andra har åtminstone en ordentlig bur, fem stänger osv. Även regler är lite olika; för ett tag sedan upptäckte jag till min förfäran att användande av talk är förbjudet på 24/7 i Linköping, medan det är fullt tillåtet på samtliga de sex anläggningar jag har besökt i Malmö.

Kort sagt: gå dit du hade tänkt träna och se dig omkring. Jag ska iofs tillägga att maximal hantelstorlek verkar vara 40-45kg på samtliga anläggningar, så är du en hantelkille är det nog tyvärr ingenting för dig.

Krutpaket
2015-01-13, 18:00
Okej men finns det många maskiner för mage och armar? Vad finns det för konditionsmaskiner?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Nej. Inte på det gymmet där jag tränar, men det varierar kanske. Men just armar och mage kan man köra på många effektivare sätt än i maskiner.

Shqypnia
2015-01-13, 18:38
Jag tränar på 24 och har funderat på att byta men än så länge duger det mer än väl. Jag instämmer dock om att det varierar oerhört mycket beroende på anläggningar/städer. Har testat i Hbg.. Hade aldrig klarat av att träna där. Tränar i en annan ort söder i Skåne och tror vi har ett utav Sveriges bättre anläggning. Det enda problemet är att när det kommer till s.k fitness gym så finns det all möjligt folk där. Problem som dyker upp är:

- Fullt på kvällar.
- Vikter överallt. Och då menar jag ÖVERALLT.
- Det är svårt att bli motiverade när mer än hälften är vilsna höns och inte vet vad de gör där.

Så länge du vill träna dock så tycker jag absolut du ska prova det.

rebbyy
2015-01-13, 18:40
Okej tack för alla svar! Men om man jämför med Nordic wellness typ? Är Nordic bättre då?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

tlk
2015-01-13, 19:31
Är på samma spår som övriga.. Det gäller att hitta rätt anläggning. En period så bytte jag mellan två anläggningar beroende på vad för pass som skulle köras pga. brist på utrustning. Och det är ofta oreda när folk inte städar efter sig. Tränar själv alltid morgon och förmiddag så det brukar inte vara några problem alls ens om man kör triset med olika maskiner liksom... Kvällar kan vara riktigt olidliga!

Rätt ofta är stängerna hyfsat böjda och det kan vara segt att få dem bytta.. men det varierar också kraftigt. Öppettiderna gör det till kungen på täppan oavsett för min del.

slempi
2015-01-13, 19:54
tränar på 24/7 tycker det fungerar finfint. kostar nästan ingenting, och det går alltid att köra även om jag kommer kl 18 när det är fullproppat. finns mycket utrustning trots liten lokal, så det ser mer fullt ut än det är. vill man är det ju bara att komma på morgonen dock så är det tomt.

notera att jag går på den 24/7 som är närmast mig, letar man upp en av de större lokalerna så brukar det vara bättre.

NICKXXXXXX
2015-01-13, 22:46
Beror helt o hållet på vilken anläggning du tränar på

Donkens
2015-01-14, 01:01
Finns en del riktigt irriterande kottar i dem gymmen, det finns det ju i alla gym. Men många verkar tro 24/7 gym innebär att hyresrätt på köpet.

Tränade där tidigare och kunde dra iväg till gymmet 11 på kvällen medans ingen var där, Men hur i hela friden kan 60% av skåpen vara ockuperade? Jo, det är många som verkligen paxar skåpen tills att dem kommer tillbaka till gymmet. Och fitness 24/7 gör inget åt att knipsa och lägger heller inte några meddelanden till medlemmarna kring det.

Även irriterande att där det finns tjejsida, så finns det ypperligt lite benmaskiner i kill/allmänsidan.

Decepticon
2015-01-14, 08:29
Det brukar vara många muppar på 24/7 och utbudet av fria vikter är begränsat. Jag hängde med en polare till 24/7 på Olskroken i Göteborg, fräsch anläggning, men gymdelen var ett skämt, tyngsta hanteln var 40 kg. För egen del skulle jag aldrig träna på ett sådant ställe, även om de är "billiga".

L Ericson
2015-01-14, 08:58
Min erfarenhet av 24/7 är att det är ett tillhåll för människor som saknar respekt för trivselregler. Snuskigt, stökigt och otryggt.
Jag är ledsen att säga det men jag sätter inte min fot på en av deras anläggningar igen om det inte är av absolut nöd. Eventuellt om resterande kedjor konkar.
Sedan kan jag tillägga att jag förvisso endast har besökt tre av deras gym, men det räcker för att avskräckas.

Ricken13
2015-01-14, 10:00
Jag kör 24/7, visst saknas det lite hantlar, folk skiter i att lägga tillbaka grejer och det är mycket folk på kvällstid.
Men för mig så är det en 8min prom dit, alltid öppet och varje morgon när jag är där så är städdamen på plats och snyggar till.

Jag säger det funkar.

DenverBroncos
2015-01-14, 11:00
Tränar man dagtid är det guld. Ganska folktomt, 99:- i månaden och morgonens städning och ordning råder fortfarande innan kvällstomtarna kommer dit och sabbar allt. men håller med om att om man tränar efter jobbet skulle jag kanske leta efter annat.

With that said: Friskis kl 17:15 är ju inte min bild av paradiset heller.

stockholmdud
2015-01-14, 11:06
håller med denver broncos.

har också varit på nordic wellness som är bättre - 50 kg vikter superbra smith där jag varit, glesare med folk - men prisskillnaden och öppettiderna betyder att jag är mkt nöjd med 24an. var på friskis förr också, det ger perspektiv, alla sprang runt runt, ren husmorsgymnastik. so far är 24 ett bra alternativ. sen är alla gym lika: finns alltid störande folk.

Padde
2015-01-14, 11:26
Tränar på morgonen. De få gånger jag varit där efter kl 3 har jag fått men för livet.. folk beter sig som apor och fåfängan är enorm, folk hamstrar vikter och sitter på sina mobiler och ockuperar maskiner och stänger.

Har varit nära många gånger att gå berzerk och springa fram och judochoppa deras celcius rakt ur näven...

NICKXXXXXX
2015-01-14, 13:17
Det brukar vara många muppar på 24/7 och utbudet av fria vikter är begränsat. Jag hängde med en polare till 24/7 på Olskroken i Göteborg, fräsch anläggning, men gymdelen var ett skämt, tyngsta hanteln var 40 kg. För egen del skulle jag aldrig träna på ett sådant ställe, även om de är "billiga".

Finns det något kommersiellt gym med hantlar tyngre än 40kg? Vad jag vet så vill de inte ha tyngre hantlar eftersom att de inte vill ha större människor dit.

gohardorgohome
2015-01-14, 13:21
Finns det något kommersiellt gym med hantlar tyngre än 40kg? Vad jag vet så vill de inte ha tyngre hantlar eftersom att de inte vill ha större människor dit.

Självklart gör det de.

DenverBroncos
2015-01-14, 13:23
Finns det något kommersiellt gym med hantlar tyngre än 40kg? Vad jag vet så vill de inte ha tyngre hantlar eftersom att de inte vill ha större människor dit.

Jag har aldrig riktigt fattat hetsen kring stora hantlar. Finns väl bara 2 övningar som ej går att ersätta på bra sätt (3 om man räknar axelpressar men förstår inte varför någon skulle köra axelpressar framför militärer) som skulle kräva sådana hantlar för den som hanterar vikterna: hantelrodd och hantelpress.

Att låta det vara fokus på valet av gym före saker som renlighet, pris, location och stämning för att slippa köra bänk och stångrodd kommer jag nog aldrig fatta

tlk
2015-01-14, 13:33
Vem skulle ens få för sig att driva ett icke-kommersiellt gym?


Vad gäller hantlar så är jag på DenverBroncos spår. Big deal liksom. Trist på hantelpressen ok men man klarar sig utan. Och landmine-rodd är ju så mycket najsar än med hantlar ändå så lugna pucken.

Sen har ju en del f24 upp till iaf 50kg om man nu bestämt ska ha det.

L-Sami
2015-01-14, 13:56
Vilket 24/7 gym i Stockholm (söderort/innerstan) har tillräckligt med powerracks, bänkställningar (t ex 2st) och skivstänger så man slipper köa oftast mellan kl 17-20?

NautilusMetoden
2015-01-14, 14:02
Jag har varit på 1 Sats, 1 Actic, 2 World Class, 2 24/7, av dessa så var det endast en av 24/7 klubbarna som hade en knäböjsrack med justerbara (dock bara i 3 olika lägen) "safety bars" (hehe, har glömt svenska ordet...). En av World Class & Actic hade knäböjsrack med ojusterbara safety bars.

Personligen känner jag mig tryggast med den justerbara knäböjsracket och har därför svårt att tycka illa om 24/7 även fast jag inte är alltid så förtjust i dem egentligen

Pade
2015-01-14, 14:12
Har du member24 i närheten kan jag varmt rekommendera det, fräscht gym med bra utrustning och 24/7 öppet för 199kr i månaden!

Pretorian
2015-01-14, 14:21
Tränar på morgonen. De få gånger jag varit där efter kl 3 har jag fått men för livet.. folk beter sig som apor och fåfängan är enorm, folk hamstrar vikter och sitter på sina mobiler och ockuperar maskiner och stänger.

Har varit nära många gånger att gå berzerk och springa fram och judochoppa deras celcius rakt ur näven...

No shit!

DenverBroncos
2015-01-14, 14:36
Avsaknad av rack eller endast 1 är ju bedrövligt. Hur mycket kostar ett sånt Jordan-rack de har på 24/7? 20 000? Förstår att det även handlar om plats men att ha åtminstone 2 tycker jag fler gym bör bli bättre på.

Edit: Kollade på deras sida nu. 1300 pund. Det är fan skamligt att inte fler gym har 2 rack till de priserna.

L-Sami
2015-01-14, 15:56
Har du member24 i närheten kan jag varmt rekommendera det, fräscht gym med bra utrustning och 24/7 öppet för 199kr i månaden!

Hoppas de öppnar gym på fler ställen, verkar vara bra :)