handdator

Visa fullständig version : Alternativ för Vassleprotein


xmect
2015-01-12, 11:46
Gott folk, jag har haft lite problem det senaste året angående vassleproteinet, jag får extremt mycket finnar i ansiktet och jag vill helst slippa det, jag har kommit fram till att det är mjölkproteinet som jag inte tål och därav undviker mjölkprodukter till största del.

Så min fråga till er, jag har läst på lite om att det finns andra alternativ, sojaprotein,hydrosylat, vad är era erfarenheter och rekommendationer?

King Grub
2015-01-12, 11:47
EAA så får du mer kalorier över till mat också.

Beemel
2015-01-12, 11:55
Gott folk, jag har haft lite problem det senaste året angående vassleproteinet, jag får extremt mycket finnar i ansiktet och jag vill helst slippa det, jag har kommit fram till att det är mjölkproteinet som jag inte tål och därav undviker mjölkprodukter till största del.

Så min fråga till er, jag har läst på lite om att det finns andra alternativ, sojaprotein,hydrosylat, vad är era erfarenheter och rekommendationer?

Några bra alternativ skulle kunna vara:
Kyckling, Tonfisk, Lax, Entrecote, Fläskkotletter, Ägg, Räkor, Men det finns massor av fler alternativ. =)

Pretorian
2015-01-13, 12:48
Jag tänkte föreslå andra bra livsmedel som inte räknas som tillskott men någon hann före.

King Grub
2015-01-13, 13:48
Dock är tråden postad under Kosttillskott och jag föredrar att respektera det och inte köra något Friskis&Svettis-koncept och insistera att tillskott per automatik är underlägset "riktig mat".

C h r i s
2015-01-13, 14:07
Gott folk, jag har haft lite problem det senaste året angående vassleproteinet, jag får extremt mycket finnar i ansiktet och jag vill helst slippa det, jag har kommit fram till att det är mjölkproteinet som jag inte tål och därav undviker mjölkprodukter till största del.

Så min fråga till er, jag har läst på lite om att det finns andra alternativ, sojaprotein,hydrosylat, vad är era erfarenheter och rekommendationer?

Hampaprotein fungerar bra för mig. Får som du lätt finnar av mjölkprodukter och dålig mage av det också. Dock är det ett dyrt alternativ...

-squat-
2015-01-14, 21:43
Äggproteinpulver.

h051n
2015-01-15, 23:28
Dock är tråden postad under Kosttillskott och jag föredrar att respektera det och inte köra något Friskis&Svettis-koncept och insistera att tillskott per automatik är underlägset "riktig mat".

Hur många gram EEA motsvarar 30 gram vassleprotein ex whey 80?

Sverker
2015-01-16, 17:45
Räkna med att vassleprotein är 60 % EAA.

barkiiis
2015-01-17, 15:14
Räkna med att vassleprotein är 60 % EAA.

Oj så mycket. Skulle du säga det är nödvändigt att ta extra EAA om man redan tar vassleprotein ?

King Grub
2015-01-17, 16:41
Varken EAA eller vassleprotein är nödvändigt.

Seedstream
2015-01-17, 18:18
Varken EAA eller vassleprotein är nödvändigt.

Det är väl beroende på hur man ligger till med det dagliga proteinintaget.

King Grub
2015-01-17, 18:37
Nej, för att det skulle vara nödvändigt skulle det behöva inte finnas några alternativ.