handdator

Visa fullständig version : Synpunkter på rullande halvkropp 4-split


Burken
2015-01-11, 15:15
Hej,
Schemat är rullande, med småbarn vet jag inte om det blir 2 eller 4 gånger i veckan men vill ändå få med hela kroppen.
Tanken är även att det skall funka att köra 2 dagar på raken och sedan vila.

Syftet med schemat är att få kroppen att må bra.
Varje pass börjar med en tung basövning och sedan klassisk stil.

Gillar att det är få övningar eftersom varje pass tar runt timmen.
Är väldigt nöjd med detta och det passar mig riktigt bra.

Vad jag vill ha ut av tråden är, ifall det är någon som har något bra tips jag inte tänkt på, eller att någon tycker detta schemat verkar bra.

Dag 1.
Knäböj 5x5
Raka marklyft 3*8
Biceps 3*10
Lats 3*10

Dag 2.
Bänkpress 5*5
Militärpress 3*10
Shrugs 3*10
Triceps 3*10

Dag 3.
Marklyft 5*5
Knäböj 3*8
Chins/Lats 3*10
Vader 3*12

Dag 4.
Militärpress 5*5
Bänkpress 3*10
Triceps 3*10
Hantellyft 3*8

I övrigt så kör jag stenhårt på pasta, kaffe, jobb och mindre sömn.

Med vänlig hälsning,

henrikl
2015-01-11, 15:24
Inräknas roddar där du skriver "Lats" också eller enbart latsdrag/chins? Annars saknar jag verkligen roddar 1-2ggr i veckan. Skulle även prioritera att få med en specifik övning för baksida axlar istället för shrugs.

Burken
2015-01-11, 15:49
Rodd skall vara på dag 1, råkade skriva lats istället. Maskin eller stång där, beror på vad som är ledigt och vad lusten säger.

Baksida axlar borde självklart vara med! Dag 4 känns det som.

Konradsson
2015-01-11, 18:43
I övrigt så kör jag stenhårt på pasta, kaffe, jobb och mindre sömn.


Kan du förtydliga vad du menar här? Är mindre sömn något du eftersträvar eller något du vill sluta med?

massakay
2015-01-11, 19:25
Hej,

I övrigt så kör jag stenhårt på pasta, kaffe, jobb och mindre sömn.,

Jag skulle nog köra stenhårt på mer sömn. Jag märker stor skillnad på gymmet om ja sover 8-9 timmar per natt än om jag bara sover 5-6 timmar. Men det är klart alla är vi väl olika��

Burken
2015-01-11, 20:05
Det var en smula ironi i sista raden, med barn får inte alltid den sömn man önskar. :whipped:

massakay
2015-01-11, 20:22
Det var en smula ironi i sista raden, med barn får inte alltid den sömn man önskar. :whipped:

Okej! Har själv 2 små barn så jag vet vad du menar med mindre sömn nu. Inte alltid lätt att kombinera träning, kost och sömn när man har små barn.. men det går om man vill.

Krutpaket
2015-01-11, 21:04
jag tycker det ser ok ut. Testa några veckor och utvärdera. Hinner du inte köra 4 gånger i veckan kan ju helkropp 2-3 gånger i veckan va ett alternativ.

Hur som helst, jag kör nått liknande som du. Fast jag har ett tungt pass för underkropp och ett överkropp, sen ett lättare mer byggfokuserat pass för underkropp och ett för överkropp. Tykcer det funkar skit bra med halvkroppspass :D