handdator

Visa fullständig version : Stabilitet i skuldran


Slaytan
2015-01-10, 18:41
Hallå. Har för ett par dagar sedan börjar träna upp stabilitet/kontroll i skuldrorna med hjälp av övningarna i den här artikeln som jag kom över på reddit: http://www.reddit.com/r/bodyweightfitness/comments/2m6fr6/technique_thursday_scapula_movement/

Jag har haft mycket problem med skuldra/armbåge på högra sidan det senaste året och bestämde mig för att ta tag i det nu när jag äntligen fått ordning på min högra höft/knä.

Så jag tränade idag och körde militärpress och hantelpress, som varit obekvämt med smärta i skuldran och speciellt armbågen. Smärtan i armbåge/skuldra var i princip bortblåst och skuldrorna kändes stabil och kände hur dom verkligen stabiliserade och hjälpte till, kändes som att kraften gick igenom dom på ett sätt jag aldrig känt innan :)

Så jag blev nyfiken på hur skulderbladen samverkar med armbågen? Kan ostabilitet i skuldran påverka armbågen så mycket vid pressövningar? Känns nästan för bra för att vara sant :)

Är även nyfiken på om folk sitter på några andra bra övningar för skulderbladen cofffee