handdator

Visa fullständig version : öppna 2 påsar gainer samtidigt?


ololp
2015-01-10, 10:05
Tjena! Har tre påsar gainer hemma och en påse räcker 16 dagar om jag inte fuskar något med intaget. Grejen är att jag skulle vilja öppna en till påse för variera lite mellan smakerna men är det onödigt att öppna en till påse enbart för att få smakvariation? Det känns ju som att pulvret kommer hålla sig fräschare om påsen är stängd hela tiden tills första påsen är slut. Men det kanske inte spelar så stor roll?

Krutpaket
2015-01-10, 10:13
Tjena! Har tre påsar gainer hemma och en påse räcker 16 dagar om jag inte fuskar något med intaget. Grejen är att jag skulle vilja öppna en till påse för variera lite mellan smakerna men är det onödigt att öppna en till påse enbart för att få smakvariation? Det känns ju som att pulvret kommer hålla sig fräschare om påsen är stängd hela tiden tills första påsen är slut. Men det kanske inte spelar så stor roll?

Det är nog lugnt i.o.m att du förbrukar det så snabbt ändå. Hade varit värre om det stod öppet flera månader/år. Annars kan du ju skaffa en gummisnodd eller nått och försegla påsen (om den nu inte går att stänga när man väl öppnat den vilket de flesta förpackningar kan idag).

z_bumbi
2015-01-10, 10:13
Med så kort tid och om du försluter påsarna ser jag inga problem.

mattilainen
2015-01-10, 10:24
varför inte bara sätta en påsklämma på efter du använt dom? Sen är pulver, om det hålls tort inget som blir dåligt fort.

Sniggel
2015-01-10, 14:57
Meningen med gainers är väl att man max får in "5 portioner" per stor påse. Så risken för att det blir för gammalt känns ganska långsökt.

Ano1891
2015-01-10, 15:51
Tjena! Har tre påsar gainer hemma och en påse räcker 16 dagar om jag inte fuskar något med intaget. Grejen är att jag skulle vilja öppna en till påse för variera lite mellan smakerna men är det onödigt att öppna en till påse enbart för att få smakvariation? Det känns ju som att pulvret kommer hålla sig fräschare om påsen är stängd hela tiden tills första påsen är slut. Men det kanske inte spelar så stor roll?

Vilka bekymmer.. Så länge du håller det torrt i ett skåp så är det väl ingen fara? Det är pulver liksom..

Don H
2015-01-10, 17:30
Gör på samma sätt som du gör med kaffe, mjöl, havregryn.

Krutpaket
2015-01-10, 17:48
Dagens i-lands problem hehe :) Eller är dagens ungdom inte så påhittig?

Skämt åsido, du har fått en massa bra tips. Kör på.

Beemel
2015-01-10, 18:58
Haha jag har haft öppnade proteinpulverpåsar som stått över två år. Inget fel på dem. Tror inte ett par veckor kommer göra någon större skada