handdator

Visa fullständig version : Uppnå sina drömmar (karriärmässigt)


o.z.z
2015-01-08, 21:46
Behöver lite inspiration av folk som lyckats uppnå sina drömmar rent karriärmässigt. Har själv bara jobbat med saker som jag tycker är helt ointressant (lager, truck körning mm). Själv skulle nog drömmen vara att kunna kombinera det man brinner för och samtidigt kunna leva på det.

Har under en kort period haft egen firma där jag inriktat mig på att skapa hemsidor/webbshoppar, vid sidan av mitt "vanliga" jobb. Men har aldrig riktigt tyckt att det är intressant, och därav inte satsat helhjärtat på företaget.

Så berätta gärna era historier hur ni lyckats uppnå era drömmar, eller om ni är på väg mot drömkarriären.

Doggelito
2015-01-08, 21:50
Starta eget och vänta inte på att någon ska "ge" dig något är mitt tips.

Fuark
2015-01-08, 22:10
Har nya drömmar varje dag känns det som så det svåraste för mig är att veta vad jag egentligen vill. Däremot är jag påväg i en riktigt schyst riktning

Favorithobbyn är TV-spel men jag är tveksam till att jag skulle vilja jobba med det dagligen. Det finns för lite utrymme för att jag inom det yrket skulle kunna göra något som jag brinner för varje dag. Därför har jag valt något annat som yrke men skulle dock väldigt gärna vilja arbeta ett par timmar i veckan med spelrecensioner.

Krutpaket
2015-01-09, 10:50
Behöver lite inspiration av folk som lyckats uppnå sina drömmar rent karriärmässigt. Har själv bara jobbat med saker som jag tycker är helt ointressant (lager, truck körning mm). Själv skulle nog drömmen vara att kunna kombinera det man brinner för och samtidigt kunna leva på det.

Har under en kort period haft egen firma där jag inriktat mig på att skapa hemsidor/webbshoppar, vid sidan av mitt "vanliga" jobb. Men har aldrig riktigt tyckt att det är intressant, och därav inte satsat helhjärtat på företaget.

Så berätta gärna era historier hur ni lyckats uppnå era drömmar, eller om ni är på väg mot drömkarriären.

Vad är din dröm då?? Är det tips hur du ska nå drömmen du är ute efter eller är det inspiration på drömmar?

Jag kan inte påstå att jag har mitt drömjobb, men många andra skulle nog kalla det så. Jag tjänar bra och kan unna mig mycket här i livet. Jag är dock inte motiverad eller utmanad av jobbet. Känner mig ofta uttråkad och drömmer om annat. Men sen är jag en sådan personlighet som aldrig är nöjd med något och har dessutom existentiell ångest och ifrågasätter meningen med livet.

OnT: Min dröm är att driva eget - helst inom tränings/fitnessbranschen. Det jag gjort för att realisera detta är:

1. Jag har kommit på en affärsidé jag verkligen tror på.
2. Kollat upp hur jag ska gå till väga för att starta företaget (allt material som behövs, alla steg som behöver tas samt vad det kommer kosta).
3. Bokat möte med potentiella partners och leverantörer.

Nästa steg är att genomföra alla möten och därefter besluta att antingen satsa på idén och starta upp eller slopa idén. Det beror på utfallet av mötena.

Varför vill jag starta eget? Jo, för att jag vill jobba för mig själv. Vill inte känna mig som en slav i systemet resten av livet. Vill heller inte jobba ihjäl mig för att nån annan ska bli rik. Vill hellre jobba ihjäl mig för mig själv hehe. Målet är att jobba 1000% nu och i 15-20 år framöver för att sedan kunna ta det lugnare på äldre dagar och njuta.

Snubben
2015-01-09, 11:14
Inse att nå sin dröm inte är enkelt. Kavla upp armarna, inse att flera år kommer vara vad man kallar hundår. Slitgöra och du får inte, för stunden, något tillbaka för extratimmarna, problemen som du löser åt andra, skiten du får ta för andras inkompetens, trötta sega kvällar, tidiga morgnar.

När man rotat sig att man kan ta de, då är det bara att köra.

Krutpaket
2015-01-09, 11:24
Inse att nå sin dröm inte är enkelt. Kavla upp armarna, inse att flera år kommer vara vad man kallar hundår. Slitgöra och du får inte, för stunden, något tillbaka för extratimmarna, problemen som du löser åt andra, skiten du får ta för andras inkompetens, trötta sega kvällar, tidiga morgnar.

När man rotat sig att man kan ta de, då är det bara att köra.

This.

Plus att man måste inse att man kanske aldrig når sin dröm. Det gäller att njuta av resan dit också. Och ska man överhuvudtaget ha en chans att nå sitt mål så måste man göra följande (typ):

1. Tänk verkligen genom det hela. Varför vill du uppnå ett visst mål? Hur ska du nå det? Hur lång tid ska det ta/hur lång tid vill du ge det? osv. osv.

2. Konkretisera allt. Skriv ner målet, tiden du vill ge det + övriga parametrar. Skriv även ner eventuella delmål.

3. Jobba hårt och ge inte upp. Stäm av delmål och slutmålet då och då. Uppdatera vid behov.

Har du gjort allt "rätt", jobbar hårt + haft lite flyt så kommer du kanske nå dit.

timoat
2015-01-09, 14:10
NSiPbuotH4c

The_RobRoy
2015-01-09, 14:34
Du kommer aldrig nå dina drömmar om du inte tycker om resan som tar dig dit.

o.z.z
2015-01-09, 14:38
Startade tråden mest för att få inspiration. Min dröm är att jobba med videoproduktion (musikvideos vfx mm). Har varit korkad och sumpat många möjligheter, hoppat av utbildningar som kunnat leda till drömmen. Och sedan tagit ett "vanligt" jobb istället för att försörka familjen.

Men känns som att det är dags att rycka upp sig och börja kämpa igen.

Klein
2015-01-09, 14:45
Resan är målet. Fokusera på det du brinner för. Allt annat är vansinne.

filmjölk
2015-01-09, 15:29
Ni låter som ett gäng motivationsgurus som brainstormar ihop en självhjälpsbok, fylld av floskler, flåshurtighet och svulstiga citat.

Då vill inte jag vara sämre:

"Glöm din dröm!"

"Hitta ett jobb du avskyr, och bli kvar där tills du dör"

"Du är en av tusen likadana, du har inget unikt att komma med och du är utbytbar"

"Ingen vill veta vart du köpt din tröja"

Och den viktigaste:

"För att uppnå din dröm måste du försaka dina andra drömmar"

shut teh face
2015-01-09, 15:38
Ni låter som ett gäng motivationsgurus som brainstormar ihop en självhjälpsbok, fylld av floskler, flåshurtighet och svulstiga citat.

Då vill inte jag vara sämre:

"Glöm din dröm!"

"Hitta ett jobb du avskyr, och bli kvar där tills du dör"

"Du är en av tusen likadana, du har inget unikt att komma med och du är utbytbar"

"Ingen vill veta vart du köpt din tröja"

Och den viktigaste:

"För att uppnå din dröm måste du försaka dina andra drömmar"
Äntligen lite hederlig pessimism

Krutpaket
2015-01-09, 15:52
Startade tråden mest för att få inspiration. Min dröm är att jobba med videoproduktion (musikvideos vfx mm). Har varit korkad och sumpat många möjligheter, hoppat av utbildningar som kunnat leda till drömmen. Och sedan tagit ett "vanligt" jobb istället för att försörka familjen.

Men känns som att det är dags att rycka upp sig och börja kämpa igen.

Ja, go for it. Plugga om det behövs. Du kanske kan plugga vid sidan av jobbet eller på distans? Sen handlar ju den branschen (media) mest om kontakter och talang (typ). Se till att göra videos, skicka dem till olika produktionsbolag, boka möte med produktionsbolagen och sälj in dig själv.

o.z.z
2015-01-09, 16:03
Ja, go for it. Plugga om det behövs. Du kanske kan plugga vid sidan av jobbet eller på distans? Sen handlar ju den branschen (media) mest om kontakter och talang (typ). Se till att göra videos, skicka dem till olika produktionsbolag, boka möte med produktionsbolagen och sälj in dig själv.

Plugga har jag inte råd med, så det får bli självlärande kvällar och nätter. Bygga upp en portfpoolio.

LoveMachine
2015-01-09, 18:14
Plugga har jag inte råd med, så det får bli självlärande kvällar och nätter. Bygga upp en portfpoolio.

Där har du väl första hindret, du vet vad som skulle kunna funkar men du "kan" inte göra det. Det finns gott om folk som pluggat och jobbat, i vuxen ålder, med barn. Så nog ska det mycket till om det inte ens går att plugga på deltid eller på distans.

Krutpaket
2015-01-09, 18:44
Plugga har jag inte råd med, så det får bli självlärande kvällar och nätter. Bygga upp en portfpoolio.

Finns det ingen gratisutbildning? Har för mig att flera universitet och högskolor erbjuder bra utbildningar inom området. Jag tror t ex göteborgs universitet har utbildningar i film och sånt. Kolla runt lite.

Annars får du köpa/låna böcker, läsa på nätet, testa dig fram och bygga upp ett portfolio. Sen behöver du som sagt bygga upp ett vettigt kontaktnät så att du så småningom kan få jobb inom yrket eller uppdrag om du startar eget.

r3mpuh
2015-01-09, 19:12
Karriär: Aktivitetsersättning.
Aktivitet: Styrketräning.
Hur? Asperger. :banned

Hövdingen
2015-01-09, 19:18
Videoproduktion? Det låter ju som en stabil bransch att satsa på. *rolleyes*

Det kanske finns ett säkrare kort?

saigon
2015-01-09, 19:29
Tänker på killen som var med i lyxfällan för ett tag sedan, för mig det var foto eller video :d

timoat
2015-01-09, 20:32
Läs Rebel without a crew och sätt igång, det finns inga ursäkter.

jenni
2015-01-09, 20:43
Min dröm är ju att ägna mig åt att hjälpa utsatta djur, för att göra det på det sättet jag vill måste jag vara ekonomiskt oberoende samt ha bra med medel för att kunna lägga resurser i det arbetet, vilket betyder att jag behöver uppnå en ekonomisk plattform innan jag uppnår vidare dröm

Magnus Larsson
2015-01-09, 20:53
Kvantitet och inte kvalitet i 80/20 förhållande.

The_RobRoy
2015-01-09, 21:21
Jag har nått ganska nära mitt drömjobb, men samtidigt är jag tillräckligt erfaren för att veta att när man väl har uppnått det man tidigare såg som en dröm så flyttas drömmen till nya mål.

Samma sak om man har en dröm att skaffa en sportbil eller vad man nu drömmer efter. För mig var det en sportbil, när jag väl köpt min nya Corvette C6, ja då förflyttades drömmen till en Ferrari 458 Italia. När väl det är uppnått, då förflyttas det igen till en Koenigsegg eller vad min hjärna då hittar på (det vet jag inte än).

Med tiden ändras mina drömmar också, en Ferrari 458 känns inte lika intressant längre, medans något annat kanske blivit mer intressant. Samma sak med jobb, när jag var nybakad student var min dröm att bli en aktietrader/mäklare. Sen insåg jag vilket trist jobb det var och mina drömmar gick vidare mot andra jobb.

CAPTCHA
2015-01-09, 21:26
jag vill ha din avatar i högre upplösning, vart hittar jag den? :hbang:

TheOne1994
2015-01-09, 21:30
Jag har nått ganska nära mitt drömjobb, men samtidigt är jag tillräckligt erfaren för att veta att när man väl har uppnått det man tidigare såg som en dröm så flyttas drömmen till nya mål.

Samma sak om man har en dröm att skaffa en sportbil eller vad man nu drömmer efter. För mig var det en sportbil, när jag väl köpt min nya Corvette C6, ja då förflyttades drömmen till en Ferrari 458 Italia. När väl det är uppnått, då förflyttas det igen till en Koenigsegg eller vad min hjärna då hittar på (det vet jag inte än).

Med tiden ändras mina drömmar också, en Ferrari 458 känns inte lika intressant längre, medans något annat kanske blivit mer intressant. Samma sak med jobb, när jag var nybakad student var min dröm att bli en aktietrader/mäklare. Sen insåg jag vilket trist jobb det var och mina drömmar gick vidare mot andra jobb.

så var slutade det ( dagsläget ) ??

bil ? jobb ? många materiella ting ,vad skulle vi göra utan dom :)

The_RobRoy
2015-01-09, 23:03
så var slutade det ( dagsläget ) ??

bil ? jobb ? många materiella ting ,vad skulle vi göra utan dom :)

Portfolio Manager är titeln, är alltid öppen med vad jag gör och så, men har ingen lust att pin-pointa ner mig till så alla vet exakt vilken stol jag sitter på, på vilket företag.

r3mpuh
2015-01-10, 00:08
Behöver lite inspiration av folk som lyckats uppnå sina drömmar rent karriärmässigt. Har själv bara jobbat med saker som jag tycker är helt ointressant (lager, truck körning mm). Själv skulle nog drömmen vara att kunna kombinera det man brinner för och samtidigt kunna leva på det.

Har under en kort period haft egen firma där jag inriktat mig på att skapa hemsidor/webbshoppar, vid sidan av mitt "vanliga" jobb. Men har aldrig riktigt tyckt att det är intressant, och därav inte satsat helhjärtat på företaget.

Så berätta gärna era historier hur ni lyckats uppnå era drömmar, eller om ni är på väg mot drömkarriären.o.z.z: Någon måste få landet att gå runt. Lite uppmuntrande videos för dig & alla andra hjältar inom logistikbranschen: <3
FtXrU0EKdxI
d8pmCSItNDs

TheOne1994
2015-01-10, 11:49
Portfolio Manager är titeln, är alltid öppen med vad jag gör och så, men har ingen lust att pin-pointa ner mig till så alla vet exakt vilken stol jag sitter på, på vilket företag.

okej jag var mer inne på ditt liv i allmänhet. Är du ensam ? familj ? vad har du får bil ? Du behöver inte dela hela ditt liv bara en kortfattad story :)

För min egen del har det gått baklänges. Körde alltid snabba och coola bilar / motorcyklar förr. Idag kör jag en BMW 320 :(

Tjänade 35´innan ,idag 33 ....självförvållat dock. Jag anser väl att pengar är inte allt. Jag har så jag klarar mig.

Bor med min tjej i villa , 200 kvm bara vi två.

KangaBanga
2015-01-10, 12:06
Om jag anda hade en drom! :D

Jobbar inom IT, halkade in pa SharePoint - 100% av programmerarna har hatar sakert det aven om det ar "bra" lonemassigt men nu nar man har snubblat over 30-strecket ar det sjukt trakigt. Trott pa IT i allmanhet, folk stressar, folk har panik men for vad? For att agarna ska tjana mer pengar? IT kanns meningslost. Var pa akuten for nagra manader sen, en lordagkvall, folk kom in fran trafikolyckor, fran fylleslagsmal, nagra var nara doden men lakarna var inte stressade for det, varfor ar mina kollegor stressade/mar daligt over att skriva ihop en rapport? /rant

Jag kommer nog sluta med IT, ta en tredjedel av lonen men syssla med nagot som kanns meningsfullt, just nu vet jag inte vad.

The_RobRoy
2015-01-10, 12:33
okej jag var mer inne på ditt liv i allmänhet. Är du ensam ? familj ? vad har du får bil ? Du behöver inte dela hela ditt liv bara en kortfattad story :)

För min egen del har det gått baklänges. Körde alltid snabba och coola bilar / motorcyklar förr. Idag kör jag en BMW 320 :(

Tjänade 35´innan ,idag 33 ....självförvållat dock. Jag anser väl att pengar är inte allt. Jag har så jag klarar mig.

Bor med min tjej i villa , 200 kvm bara vi två.

Mitt liv i allmänhet.. ..ok kör en kort story ;)

Har alltid varit väldigt tävlingsinriktad, gillar inte att vara dålig på något jag försöker mig på seriöst, vare sig det var Stracraft eller Counter-Strike som liten, eller hur man lyckas på gymmet eller i löpspåret. På samma sätt pressar jag mig med lärande och jobb. Jag har haft en heldel tur det inser jag, men jag har aldrig fått hjälp ifrån kontakter, känner ingen, utan byggt mitt eget rykte.

Läste civilingenjör i skolan, tog mig ut i arbetslivet precis innan finanskrisen och började jobba där jag sommarjobbat inom finansbranschen. Hade bara en kompis som läste finans, resten hamnade på vanliga ingenjörsjobb eller doktorerade. Hade ifrån dag 1 en bra lön, 30k i månaden och med övertid blev det normalt 35k i månaden. Gjorde bra ifrån mig, fick mer ansvar, men som många fastnade jag snabbt i den gråa tråkiga vardagen. Hösten 3e året jag jobbade kommer jag ihåg känslan när månaderna bara sprang framåt och inget hände, ska det vara såhär? Frågade chefens chef om jag kunde få flytta till New York, men ingen tjänst fanns tillgänglig. Tillslut blev jag desperat, "men skicka mig 6 månader till Baltikum, det händer ju inget här". Det blev av olika anledningar heller aldrig av. Istället gick jag runt juletid och köpte mig en ny Corvette C6 istället. Medans bilen stod i garaget och aldrig ens blivit körd, blev jag tillfrågad om jag ville flytta med företaget till Hongkong. Jag hade aldrig ens varit i Asien, var ligger Hongkong på kartan?? Vad fasen gör jag med bilen?

Kunde såklart inte tacka nej till ett sådant utlandsäventyr, jag körde bilen en hel säsong, april till augusti och sålde den med 800 mil på mätaren och 120 000kr fattigare i värdeförlust och kostnader. Kom till HK med en väldigt bra lön och ett fantastiskt boende betalt. Bodde sen 3 år i Hongkong, min hittills bästa tid i mitt liv, där fick jag leva precis det liv jag ville. Det händer saker varje helg, fester, hiking i naturen, beach häng, resor och tjejerna var intresserade av en som aldrig förr. Även om det festades rejält så hade jag även seriösa perioder, då jag läste in en rejält avancerad finansutbildning på 2 år. När det började närma sig att kontraktet var slut, hade jag turen att bli erbjuden en topp-jobb här hemma i Sverige. I höstas flyttade jag hem och började på nya jobbet.

Jag har bara jobbat strax över 7 år, men det känns som jag har erfarenheter som ifrån 15 år och lika mycket livserfarenheter. Med den lön jag hade i Hongkong kunde jag leva i lyx, resa världen över och ändå ökade mitt sparande med mer än 1 miljon kronor på 3 år, så här i efterhand är det nästan overkligt hur fort och lätt allt gick när man väl lämnade Sverige. Strax innan jag flyttade hem träffade jag min tjej, hon är den överlägset bästa tjej jag någonsin träffat, så nu lever vi ett långdistansförhållande och räknar ner mellan gångerna vi kan träffas. Om 3 veckor kommer hon hit till Sverige för första gången - Can't wait!

KangaBanga
2015-01-10, 12:47
Mitt liv i allmänhet.. ..ok kör en kort story ;)

Har alltid varit väldigt tävlingsinriktad, gillar inte att vara dålig på något jag försöker mig på seriöst, vare sig det var Stracraft eller Counter-Strike som liten, eller hur man lyckas på gymmet eller i löpspåret. På samma sätt pressar jag mig med lärande och jobb. Jag har haft en heldel tur det inser jag, men jag har aldrig fått hjälp ifrån kontakter, känner ingen, utan byggt mitt eget rykte.

Läste civilingenjör i skolan, tog mig ut i arbetslivet precis innan finanskrisen och började jobba där jag sommarjobbat inom finansbranschen. Hade bara en kompis som läste finans, resten hamnade på vanliga ingenjörsjobb eller doktorerade. Hade ifrån dag 1 en bra lön, 30k i månaden och med övertid blev det normalt 35k i månaden. Gjorde bra ifrån mig, fick mer ansvar, men som många fastnade jag snabbt i den gråa tråkiga vardagen. Hösten 3e året jag jobbade kommer jag ihåg känslan när månaderna bara sprang framåt och inget hände, ska det vara såhär? Frågade chefens chef om jag kunde få flytta till New York, men ingen tjänst fanns tillgänglig. Tillslut blev jag desperat, "men skicka mig 6 månader till Baltikum, det händer ju inget här". Det blev av olika anledningar heller aldrig av. Istället gick jag runt juletid och köpte mig en ny Corvette C6 istället. Medans bilen stod i garaget och aldrig ens blivit körd, blev jag tillfrågad om jag ville flytta med företaget till Hongkong. Jag hade aldrig ens varit i Asien, var ligger Hongkong på kartan?? Vad fasen gör jag med bilen?

Kunde såklart inte tacka nej till ett sådant utlandsäventyr, jag körde bilen en hel säsong, april till augusti och sålde den med 800 mil på mätaren och 120 000kr fattigare i värdeförlust och kostnader. Kom till HK med en väldigt bra lön och ett fantastiskt boende betalt. Bodde sen 3 år i Hongkong, min hittills bästa tid i mitt liv, där fick jag leva precis det liv jag ville. Det händer saker varje helg, fester, hiking i naturen, beach häng, resor och tjejerna var intresserade av en som aldrig förr. Även om det festades rejält så hade jag även seriösa perioder, då jag läste in en rejält avancerad finansutbildning på 2 år. När det började närma sig att kontraktet var slut, hade jag turen att bli erbjuden en topp-jobb här hemma i Sverige. I höstas flyttade jag hem och började på nya jobbet.

Jag har bara jobbat strax över 7 år, men det känns som jag har erfarenheter som ifrån 15 år och lika mycket livserfarenheter. Med den lön jag hade i Hongkong kunde jag leva i lyx, resa världen över och ändå ökade mitt sparande med mer än 1 miljon kronor på 3 år, så här i efterhand är det nästan overkligt hur fort och lätt allt gick när man väl lämnade Sverige. Strax innan jag flyttade hem träffade jag min tjej, hon är den överlägset bästa tjej jag någonsin träffat, så nu lever vi ett långdistansförhållande och räknar ner mellan gångerna vi kan träffas. Om 3 veckor kommer hon hit till Sverige för första gången - Can't wait!

Vart ar Like knappen...

forslund
2015-01-10, 12:55
Om jag anda hade en drom! :D

Jobbar inom IT, halkade in pa SharePoint - 100% av programmerarna har hatar sakert det aven om det ar "bra" lonemassigt men nu nar man har snubblat over 30-strecket ar det sjukt trakigt. Trott pa IT i allmanhet, folk stressar, folk har panik men for vad? For att agarna ska tjana mer pengar?

Jobbar inom samma sektor och känner igen den där stressen. :(

Krutpaket
2015-01-10, 13:23
Jobbar inom samma sektor och känner igen den där stressen. :(

Stressen finns i många yrken idag. Hela vårt samhälle är ju sönderstressat. I Stockholm är folk fan t.o.m. stressade på helgen i tunnelbanan hehe.

Jag är account manager/kundansvarig säljare = konstant krav, press och stress. Så jag känner igen mig i er beskrivning. Har samma funderingar att eventuellt byta yrke/starta eget.

KangaBanga
2015-01-10, 14:24
Stressen finns i många yrken idag. Hela vårt samhälle är ju sönderstressat. I Stockholm är folk fan t.o.m. stressade på helgen i tunnelbanan hehe.

Jag är account manager/kundansvarig säljare = konstant krav, press och stress. Så jag känner igen mig i er beskrivning. Har samma funderingar att eventuellt byta yrke/starta eget.

En av mina bättre kollegor har småbarn och jobbar inte fredagar men likt förbannat är hon inloggad på Lync hemmifrån nästan varje fredag "gotta finish this", suck. Själv är jag en mästare på att delegera så jag är aldrig stressad men uttråkad för det.

Ok ursäktaför trådkapning.

TheOne1994
2015-01-10, 14:36
Mitt liv i allmänhet.. ..ok kör en kort story ;)

Har alltid varit väldigt tävlingsinriktad, gillar inte att vara dålig på något jag försöker mig på seriöst, vare sig det var Stracraft eller Counter-Strike som liten, eller hur man lyckas på gymmet eller i löpspåret. På samma sätt pressar jag mig med lärande och jobb. Jag har haft en heldel tur det inser jag, men jag har aldrig fått hjälp ifrån kontakter, känner ingen, utan byggt mitt eget rykte.

Läste civilingenjör i skolan, tog mig ut i arbetslivet precis innan finanskrisen och började jobba där jag sommarjobbat inom finansbranschen. Hade bara en kompis som läste finans, resten hamnade på vanliga ingenjörsjobb eller doktorerade. Hade ifrån dag 1 en bra lön, 30k i månaden och med övertid blev det normalt 35k i månaden. Gjorde bra ifrån mig, fick mer ansvar, men som många fastnade jag snabbt i den gråa tråkiga vardagen. Hösten 3e året jag jobbade kommer jag ihåg känslan när månaderna bara sprang framåt och inget hände, ska det vara såhär? Frågade chefens chef om jag kunde få flytta till New York, men ingen tjänst fanns tillgänglig. Tillslut blev jag desperat, "men skicka mig 6 månader till Baltikum, det händer ju inget här". Det blev av olika anledningar heller aldrig av. Istället gick jag runt juletid och köpte mig en ny Corvette C6 istället. Medans bilen stod i garaget och aldrig ens blivit körd, blev jag tillfrågad om jag ville flytta med företaget till Hongkong. Jag hade aldrig ens varit i Asien, var ligger Hongkong på kartan?? Vad fasen gör jag med bilen?

Kunde såklart inte tacka nej till ett sådant utlandsäventyr, jag körde bilen en hel säsong, april till augusti och sålde den med 800 mil på mätaren och 120 000kr fattigare i värdeförlust och kostnader. Kom till HK med en väldigt bra lön och ett fantastiskt boende betalt. Bodde sen 3 år i Hongkong, min hittills bästa tid i mitt liv, där fick jag leva precis det liv jag ville. Det händer saker varje helg, fester, hiking i naturen, beach häng, resor och tjejerna var intresserade av en som aldrig förr. Även om det festades rejält så hade jag även seriösa perioder, då jag läste in en rejält avancerad finansutbildning på 2 år. När det började närma sig att kontraktet var slut, hade jag turen att bli erbjuden en topp-jobb här hemma i Sverige. I höstas flyttade jag hem och började på nya jobbet.

Jag har bara jobbat strax över 7 år, men det känns som jag har erfarenheter som ifrån 15 år och lika mycket livserfarenheter. Med den lön jag hade i Hongkong kunde jag leva i lyx, resa världen över och ändå ökade mitt sparande med mer än 1 miljon kronor på 3 år, så här i efterhand är det nästan overkligt hur fort och lätt allt gick när man väl lämnade Sverige. Strax innan jag flyttade hem träffade jag min tjej, hon är den överlägset bästa tjej jag någonsin träffat, så nu lever vi ett långdistansförhållande och räknar ner mellan gångerna vi kan träffas. Om 3 veckor kommer hon hit till Sverige för första gången - Can't wait!

låter hur kul som helst !
Kommer du stanna i Sverige ? eller kan du tänka dej att flytta "för gott". Som du säger händer det inte så mkt i Sverige...som jag har förstått det..

Cool story !!!