handdator

Visa fullständig version : mår dåligt av ALA?


Jonesss
2004-04-01, 10:15
Hej
jag har precis börjar äta ALA och jag verkar få en lite udda bieffekt av det.
Jag käkar STAR nutrition ALA och mindre än 5 minuter efter intaget så mår min mage riktigt dåligt och jag måste sätta mig på dass :(?
och imorse när jag tog mina 2 tabletter efter frukost så fick jag kraftig halsbränna och var tvungen att sätta mig på dass....
någon annan som har fått samma bieffekter?
jag äter rekommenderad dos 2piller 3 gånger om dagen.
jag äter också kreatin (15-20g om dagen) kan kreatinet ha något med detta att göra?
jag har ätit mitt kreatin i snart 2 veckor utan att ha fått halsbränna.
skulle uppskatta lite hjälp
mvh Jones

Pdaddy
2004-04-01, 10:25
Hej ---

Du skall väll äta din ALA innan mat !!!

Jag känner igen brännan.. men de brukar inte vara några som helst problem om man tar kapslaran och sen äter 20 min efter det.
Det kan ju vara så att när du sväljer dem så kommer de ej ner ordentligt, prova då något mer tröglytande som dricka ;)

Sen så kanske det är bättre att sprida ut intaget ännu mer under dagen... Ja vet inte hur mycke de är i mg i dina kapslar, men i de ja tar (Fairing ALA är de 250 mg)
Jag tar 5 st om dan.. 1 på morgonen innan frukost, en mellan frukost och lunch, en innan lunch, en mellan lunch å middag och en innan middag.
Sen kan man klämma in en sjätte innan man ska gå å lägga sig eller nåt..

Man känar inte på att ta större doser färre gånger om dyngnet, utan det maximal är tydligen att ta mindre men oftare så man sprider ut intaget..

Det ända som ja har som bieffekt nu när jag tar 6 st eller fler (överdosera) är att jag känner mig tröttare pga det lägre insulinnivåerna å blodsocker..
Det finns även tester någonstans på internet om grupper som testat olika mängder ALA.. allt från 1000 mg om dan till nästan 3000 mg om dan..
Och där stog det att dem som tog upp mot 3000 blev trötta, men brände fett som faan :D

Marcus

Jonesss
2004-04-01, 10:30
varje kapsel inehåller ändast 100mg och jag käkar 6 kapslar om dagen så det verkar inte vara så mycket?
jag har bara ätit det i snart 1 dag så kanske blir bättre?
jag ska testa äta dem 30 min innan min måltid ok? jag tar mina 2 nu då och går iväg och hämtar min lunch tack Pdaddy

Pdaddy
2004-04-01, 10:43
Låter bra... Joo 100mg är ju ingenting, så då förstår jag att du äter 2 i taget...
Nästa gång så köper du ALA från Fairing tycker ja... går ju att köpa via Kolozzeum shoppen..

Nu får du i dig 600mg om dan, å de är ju inte så mycket.. jag får i mig ca 1500mg *hehe* och ska kanske testa ännu mera senare.. just nu är jag sjuk och har avbrutit ALA kuren, men ja börjar sen igen och blir nog tvungen att köpa mera ALA.
Sen kör jag me Fairings KCG och Kreatin samtidigt, så de ska nog göra susen.
Har inte hunnit köra ALA och Kreatinet tillsammans unne eftersom jag har varit sjuk. MEn nästa vecka ska ja köra hårt..


Marcus

Jonesss
2004-04-01, 11:33
tack Marcus :D får testa det nästa gång
men tyvärr var ALA ett felköp från min sida :em:
då jag verkligen inte behöver deffa
men men nu har jag betalt 200kr för 240tabletter! så då ska jag :eating: det också

Prankie
2004-04-01, 11:35
ALA halsbränna är bland det värsta som finns, men att bli dålig i magen av det har jag inte varit med om. Överdosera jag ALA så blir jag snabbt trött, även vid normal doser så känner jag mig tröttare.

Jonesss
2004-04-01, 11:52
jag känner mig lite mer dåsigare än tidigare men magen är det värsta 5-15 min efter jag har ätit pilerna så måste jag springa på dass i minst 30 min :/ kan det vara att min mage är riktigt kinkig eller?:em:
eller ska jag bara ta det och få vänja mig? :whipped:

aliquis
2004-04-01, 11:52
80*250mg=20g ala för 269, 13kr/g
120*100mg=12g ala för 199, 16kr/g

Intressant att notera att fairings var billigare än stars isf.. Fast det kanske har varit något tag 2 betala för 1 eller dylikt på stars? Decimaler saknas för bc är inget vidare ;D

Jonesss
2004-04-01, 11:53
aliquis
det var ta 2 betala för en :D
därför som jag köpte det

Jonesss
2004-04-02, 17:36
käkat ALA:et i snart 2dagar och nu verkar min mage ha vant sig :D
så nu verkar allt vara bra igen

LilleJonne
2004-04-04, 08:52
Originally posted by aliquis
80*250mg=20g ala för 269, 13kr/g
120*100mg=12g ala för 199, 16kr/g

Intressant att notera att fairings var billigare än stars isf.. Fast det kanske har varit något tag 2 betala för 1 eller dylikt på stars? Decimaler saknas för bc är inget vidare ;D



Varför köper ni såpass dyrt ALA? 13kr/g? Då förstår jag att folk ligger på doser om <1g ED. Köp i pulverform istället! Kostar runt 4kr/g.



Mvh

Pez
2004-04-04, 09:42
Originally posted by LilleJonne




Varför köper ni såpass dyrt ALA? 13kr/g? Då förstår jag att folk ligger på doser om <1g ED. Köp i pulverform istället! Kostar runt 4kr/g.



Mvh

Det finns ALA och så finns det ALA.

Har testat både pulverform och Fairings kapslade... får samma tryck på 1/3-dos av Fairings gentemot pulver.. det ligger nog nåt i att ALA är att föredra kapslat. Men även med kapslat bör man nog inte ligga under grammet/dag.

LilleJonne
2004-04-04, 09:44
Originally posted by Pez


Det finns ALA och så finns det ALA.

Har testat både pulverform och Fairings kapslade... får samma tryck på 1/3-dos av Fairings gentemot pulver.. det ligger nog nåt i att ALA är att föredra kapslat.

Jaja, okej. Det kanske stämmer det du säger! Ska börja med mitt pulver nästa vecka, så jag får se... Uppdaterar då!!

Mvh

aliquis
2004-04-04, 11:28
Mjo, pulver har jag också sett. Jag misstänkte att det brännde mycket mer i halsen så att man undvek det av den anledningen, men vad vet jag. 100g för 399 var det på butiken jag hade sett det i också. Klar fördel för min del då man ju kommer runt gelatinkapslarna (dom flesta förutom eiselt är väl dåliga människor och har inte vcaps), men nu behöver jag väl inget ala så =P