handdator

Visa fullständig version : Nybörjarpass utan ben


hammark9
2015-01-08, 21:02
Hejsan! Jag letar efter ett nytt träningsprogram för bara överkroppen eftersom att jag har en muskelbristning. Körde förut på "Babylover's SS" (http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=136328451) i 6 månader och jag fick väldigt bra resultat.
Jag kan inte göra marklyft, knäböj eller dips (är överrörlig). Jag tränar för storlek om det ens spelar någon roll nu i nybörjarstadiet.

Tack på förhand!

PS: Jag tränar 3-4 gånger i veckan.

Määng
2015-01-08, 21:12
Hejsan! Jag letar efter ett nytt träningsprogram för bara överkroppen eftersom att jag har en muskelbristning. Körde förut på "Babylover's SS" (http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=136328451) i 6 månader och jag fick väldigt bra resultat.
Jag kan inte göra marklyft, knäböj eller dips (är överrörlig). Jag tränar för storlek om det ens spelar någon roll nu i nybörjarstadiet.

Tack på förhand!

PS: Jag tränar 3-4 gånger i veckan.

Om det nu bara är de övningarna du inte kan göra så välj ett träningsprogram (internet svämmar över av dem) och byt ut knäböj mot benpress och stryk marklyft och lägg in back extensions?

hammark9
2015-01-08, 21:33
Om det nu bara är de övningarna du inte kan göra så välj ett träningsprogram (internet svämmar över av dem) och byt ut knäböj mot benpress och stryk marklyft och lägg in back extensions?


Jo det var klantigt skrivet av mej men jag kan inte göra några benövningar alls än. Jag kan t.ex. inte ens göra bb rows.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Snubben
2015-01-08, 22:53
Varför kan du inte utföra dips?

hammark9
2015-01-09, 04:54
Varför kan du inte utföra dips?


På order av min sjukgymnast. Mina nyckwlben hoppar.



Skickat från min iPhone med Tapatalk

DJJOHANSSON
2015-01-09, 08:40
Du har alltså en bristning i baksida lår?

hugok
2015-01-09, 10:39
Liknande situation som jag är i. Jag kör överkropp, bål och så mycket ben jag kan varannan dag nu enligt:

Axelövning supersettat med ryggövning övre ryggen:
5 set vardera

Bicepsövning supersettat med tricepsövning:
5 set vardera

Ryggövning nedre ryggen trisettat med magövning framsida och sidorna:
3 set vardera

Knäböj otroligt lätta och kasst djup:
4 set

"Yoke-övning" supersettat med hantelflies:
2 set vardera

Typiska repintervall är 5-12 reps på överkroppen, 10-20 reps på bålövningarna, 10 reps på böjen, 15-20 reps hantelflies och 20-50 reps för yoke. Typiska övningar är:
Axlar: Arnoldpress, Sittande hantelpress, Sittande press bakom nacken
Övre rygg: Sälrodd, Chins, Hantelrodd, Kabelrodd
Biceps: Vad som helst
Triceps: Vad som helst, gillar triceps i kabel
Nedre rygg: Reverse hypers, raka mark
Framsida mage: Hängande benlyft, dragonflags
Sidan av magen: Sidebends
Yoke: Nackhuva fra och bak, hantelshrugs

På vilodagarna kör jag grippers, var tredje vilodag vilar jag helt.

Ozziking
2015-01-09, 12:05
Benextensioner då? Benspark/lårcurl?

Krutpaket
2015-01-09, 12:14
En gång när mitt ledband i knät gick av så kunde jag inte köra någon form av benövning. Då körde jag Bröst/axlar/triceps, Rygg/biceps, vila, repetera, vila, vila, repetera. Ibland körde jag bröst/axlar, rygg, vila, armar, vila, repetera eller variationer på detta.

Men så fort knät blev ok så började jag köra lättare benpressar, stela marklyft osv. Benspark och framförallt bencurl gick inte alls då.

Så mittt tipps: Kan du köra nått för ben överhuvudtaget så gör det. Även om du måste köra superlätt och bara 1-2 övningar och 2-3 set per övning.

Annars får du jobba runt det till du kan träna ben igen.

hammark9
2015-01-10, 18:52
Du har alltså en bristning i baksida lår?


Stämmer


Skickat från min iPhone med Tapatalk