handdator

Visa fullständig version : 5 kg viktuppgång sen 1:a september


J3T69
2015-01-08, 18:43
Hej Kolloiter!
Som topic låter så har jag gått upp 5kg sedan september och låg dessförinnan runt balans
En månad efter avslutad deff.
Har gjort styrke ökningar på samtliga muskelgrupper förutom bröst då jag har haft en inflammerad bursa i axeln.
Hur mycket av dessa 5kg tror ni jag byggt är muskler?
Har väl blivit lite fetare men inte nämnvärt mycket kring magen så jag är relativt nöjd men en
Del av späcket sitter på ryggen och lite varstans.
Hoppas på lite feedback.

anvihl
2015-01-08, 18:52
Hej Kolloiter!
Som topic låter så har jag gått upp 5kg sedan september och låg dessförinnan runt balans
En månad efter avslutad deff.
Har gjort styrke ökningar på samtliga muskelgrupper förutom bröst då jag har haft en inflammerad bursa i axeln.
Hur mycket av dessa 5kg tror ni jag byggt är muskler?
Har väl blivit lite fetare men inte nämnvärt mycket kring magen så jag är relativt nöjd men en
Del av späcket sitter på ryggen och lite varstans.
Hoppas på lite feedback.

Jag är ledsen, men tror inte du kommer få något svar alls här som reder ut din oro. Detta är helt omöjligt att säga utan att få se helkroppsbilder både innan och efter viktuppgången i liknande pose och ljus och även då är det svårt att säga.

Beemel
2015-01-08, 19:01
Hej Kolloiter!
Som topic låter så har jag gått upp 5kg sedan september och låg dessförinnan runt balans
En månad efter avslutad deff.
Har gjort styrke ökningar på samtliga muskelgrupper förutom bröst då jag har haft en inflammerad bursa i axeln.
Hur mycket av dessa 5kg tror ni jag byggt är muskler?
Har väl blivit lite fetare men inte nämnvärt mycket kring magen så jag är relativt nöjd men en
Del av späcket sitter på ryggen och lite varstans.
Hoppas på lite feedback.

2,673kg av 5kg är muskler.

Dä e sekert.

J3T69
2015-01-08, 19:05
Jag är ledsen, men tror inte du kommer få något svar alls här som reder ut din oro. Detta är helt omöjligt att säga utan att få se helkroppsbilder både innan och efter viktuppgången i liknande pose och ljus och även då är det svårt att säga.

Fattar att det är svårt att säga.

J3T69
2015-01-08, 19:07
2,673kg av 5kg är muskler.

Dä e sekert.

Bra Beemel, det va mer än jag hoppats på:d

slempi
2015-01-08, 19:09
troligtvis mindre än 2 kg muskelmassa. det är väl 20 g om dagen de säger att man kan bygga som mest?

GulligaGurkan
2015-01-08, 19:11
troligtvis mindre än 2 kg muskelmassa. det är väl 20 g om dagen de säger att man kan bygga som mest?

Det blir ju 7 kg muskler per år. Hade varit mäktigt att kunna lägga på sig så år efter år.

Diomedea exulans
2015-01-08, 19:16
Har hört att man kan lägga på sig max 1,5-3 kg muskler per år om man har tränat ett tag. Du har ju lagt på dig vikt under en fjärdedels år ungefär, vilket blir max 3/4 kg (om du inte är nybörjare, då kan det vara mer) enligt denna "regel".

J3T69
2015-01-08, 19:24
Tack grabbar, några gram har det säkert blivit och har till mars på mig. :)