handdator

Visa fullständig version : Gurkmeja dosering


Määng
2015-01-07, 15:28
Jag har beställt turmeric root extract åt min svärfar då han har problem med lederna. Googla på solgar turmeric root extract så hittar ni den.

Den innehåller 372mg turmeric root extract per kapsel. Jag litar inte på rekommenderade dosen på burken (en tablett dagligen). Hur många bör han ta för önskad effekt?

TheOne1994
2015-01-07, 15:39
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=217193&highlight=gurkmeja

läs lite i den tills fler svar kommer..

Määng
2015-01-07, 15:42
Har läst i den där. En del talar om de här tabletterna men ingen avslöjar sin dosering vad jag kan se.

h051n
2015-01-07, 16:01
Har läst i den där. En del talar om de här tabletterna men ingen avslöjar sin dosering vad jag kan se.

En tablett ska räcka det är ju i koncentrerad form, annars ta en extra om han inte känner någon förbättring.

Du måste ju äta flera hundra gram vanlig gurkmeja för att få den koncentrerade formen som en av dem tabletterna ger, (om jag nu förstått det rätt).

För mig så räcker ca 5 gram vanlig gurkmeja, men jag tror att de andra ämnena i gurkmeja även bidrar en hel del och inte bara curcumin.

Määng
2015-01-07, 18:46
En tablett ska räcka det är ju i koncentrerad form, annars ta en extra om han inte känner någon förbättring.

Du måste ju äta flera hundra gram vanlig gurkmeja för att få den koncentrerade formen som en av dem tabletterna ger, (om jag nu förstått det rätt).

För mig så räcker ca 5 gram vanlig gurkmeja, men jag tror att de andra ämnena i gurkmeja även bidrar en hel del och inte bara curcumin.
Tack för svar. Jag ber han börja med en om dagen då.

DJJOHANSSON
2015-01-09, 00:19
Köp glucosamine och msm-kapslar åt gubben o säg att det är gurkmeja :)

J.V
2015-01-09, 01:38
Köp glucosamine och msm-kapslar åt gubben o säg att det är gurkmejaGurk i ena pillret, meja i det andra?

GulligaGurkan
2015-01-09, 11:46
Kan man käka gurkmeja i förebyggande syfte, eller är det bra endast efter man fått problem med lederna?

oath5
2015-01-10, 00:29
Gurkmeja tas väll mot inflammation? Eller har jag fått det om bakfoten?

h051n
2015-01-10, 00:42
Kan man käka gurkmeja i förebyggande syfte, eller är det bra endast efter man fått problem med lederna?

Jag käkade det först pga av inflammation och ont i leder, men nu så tar jag det i förebyggande syfte.
Dessutom så känner jag mig fräschare inför nästa pass när jag tar gurkmeja.