handdator

Visa fullständig version : Träna bort lathet?


Frågenarkomanen
2015-01-06, 22:02
Hej,

jag har tänkt börja träna igen. Idag var det planera att jag skulle köra bänk böj rodd och militrpress 5or

jag pallade bänk och böj och sedan orkade jag inte mer mentalt, och då körde jag typ totalt bara 20 set varav majoriteten rätt långt från maxansträngning. Och bara detta tog typ 2 timmar eftersom jag tog långa pauser och drack kaffe och satt vid datorn mellan setten.


Går denna lathet att träna bort eller lär jag förbli såhär?


m v h

MikaelB
2015-01-06, 22:09
Stäng av datorn?

Diomedea exulans
2015-01-06, 22:09
Enligt Aristoteles ska det gå att träna sig till karaktärsdrag. Om hans modell funkar så ska du alltså öva dig på att vara flitig så blir du mindre lat. Vet dock inte om det funkar.

cero
2015-01-06, 22:14
Sluta styrketräna och gör något annat som du tycker om.

Diomedea exulans
2015-01-06, 22:15
Eller börja träna lågvolym.

Seedstream
2015-01-06, 22:21
Du får det att låta som om du tränar hemma, så gå till ett gym där det inte finns dator och kaffe.

cero
2015-01-06, 22:22
drack kaffe och satt vid datorn mellan setten.

:laugh:

Diomedea exulans
2015-01-06, 22:24
Du tränade ändå i två timmar, det är inte så latt. Lägg om schemat till ett snabbare.

Ajemän
2015-01-06, 22:26
Antingen saknar du målbild och visioner, eller så saknar du disciplin. Oavsett vilket så kommer det begränsa ditt liv något enormt, och inte bara din träning...
Så get your shit together, det har ingenting med träning att göra.

Kedaran
2015-01-06, 22:44
Ibland kanske det bara handlar om att ta sig i kragen och fullfölja något man tänkt utföra?
Jag garanterar dig att du inte är ensam om att ibland tröttna under ett träningspass eller inte ha lust att träna alls. I min egen erfarenhet så blir det bättre, det fanns en tid då jag hade all tid i världen att träna och det var aldrig lättare än då att strunta i det.
Nu, när tiden är knapp och man ofta tvingas välja bort något annat man vill (läs sova, sitta i soffan på kvällen, osv) för att gå och träna så är valet alltid träning.

Loke
2015-01-06, 23:23
drack kaffe och satt vid datorn mellan setten

Jag misstänker att du aldrig riktigt har upplevt träning. Jag föreslår att du går till närmsta gymkedja och testar ett av deras gruppass. Jag tror du kommer få ut mer av det, främst mentalt men också fysiskt.

mattilainen
2015-01-06, 23:29
har du datorn nära? hemmagym? Köp gymkort..

Diomedea exulans
2015-01-06, 23:32
Jag misstänker att du aldrig riktigt har upplevt träning. Jag föreslår att du går till närmsta gymkedja och testar ett av deras gruppass. Jag tror du kommer få ut mer av det, främst mentalt men också fysiskt.

Vad menar du? Det är inte ovanligt att vila 5 minuter mellan seten, vad spelar det för roll vad man gör i vilotiden?

Frågenarkomanen
2015-01-07, 00:07
Det känns lite fel att skaffa ett gymkort för N antal tusen per år med tanke på hur extremt mycket tid jag lagt på att köpa skivstänger, sno vikter från gym (smög dit på morgonen och langade ut vikter in i bilen och körde iväg snabbt som fan. En gång kom jag halvvägs ut, men så kom ett gäng snubbare gående så jag fick panik menmen) osv,..

Loke
2015-01-07, 00:09
Vad menar du? Det är inte ovanligt att vila 5 minuter mellan seten, vad spelar det för roll vad man gör i vilotiden?

Det enda fall 5-minutersvilor är vettigt är ju om man ska köra någon form av maxprestationer eller nästintill, och då vill man nog inte sitta vid datorn och dricka kaffe, för då tappar man sannolikt fokus på det man håller på med.

Diomedea exulans
2015-01-07, 00:10
Det enda fall 5-minutersvilor är vettigt är ju om man ska köra någon form av maxprestationer eller nästintill, och då vill man nog inte sitta vid datorn och dricka kaffe, för då tappar man sannolikt fokus på det man håller på med.

Jag brukar köra 5-minutersvilor om jag kör femreppare eller färre. Spelar oftast spel på mobilen under vilan, men tränar jag hemma så löser jag gärna korsord eller något annat. Trodde inte det var "fel".

sno vikter från gym (smög dit på morgonen och langade ut vikter in i bilen och körde iväg snabbt som fan. En gång kom jag halvvägs ut, men så kom ett gäng snubbare gående så jag fick panik menmen) osv,..

Men för h-e, så kan du ju inte göra.

MikaelB
2015-01-07, 00:35
Sälj dom och köp ett gymkort då.

Kedaran
2015-01-07, 06:53
Det känns lite fel att skaffa ett gymkort för N antal tusen per år med tanke på hur extremt mycket tid jag lagt på att köpa skivstänger, sno vikter från gym (smög dit på morgonen och langade ut vikter in i bilen och körde iväg snabbt som fan. En gång kom jag halvvägs ut, men så kom ett gäng snubbare gående så jag fick panik menmen) osv,..

Suck.. Vem gör sånt? Om du har råd med bil varför kan du inte betala för ett gymkort som alla andra istället för att paja för dom som betalar?

Kr6llaRn
2015-01-07, 07:23
Det känns lite fel att skaffa ett gymkort för N antal tusen per år med tanke på hur extremt mycket tid jag lagt på att köpa skivstänger, sno vikter från gym (smög dit på morgonen och langade ut vikter in i bilen och körde iväg snabbt som fan. En gång kom jag halvvägs ut, men så kom ett gäng snubbare gående så jag fick panik menmen) osv,..
kämpa med att sno gymvikter? För att sitta hemma och inte orka träna? sounds fair :smash:

buckla
2015-01-07, 07:26
Troll? cofffee

AeternusRex
2015-01-07, 08:26
Det går absolut att omdana dig själv och göra sig av med oönskade karaktärsdrag. Dock förefaller det mig att om du är både lat och en tjuv... Det finns nog lämpligare aktiviteter du bör syssla med först.

ARMSTARK
2015-01-07, 08:31
Troll? cofffee

Min tanke också!

Ano1891
2015-01-07, 08:39
Troll känner jag, efter kaffe mellan seten......

new
2015-01-07, 08:43
Det känns lite fel att skaffa ett gymkort för N antal tusen per år med tanke på hur extremt mycket tid jag lagt på att köpa skivstänger, sno vikter från gym (smög dit på morgonen och langade ut vikter in i bilen och körde iväg snabbt som fan. En gång kom jag halvvägs ut, men så kom ett gäng snubbare gående så jag fick panik menmen) osv,..

Hahaha fick en bild i huvudet hur du springer iväg med vikter i ena handen och datorn i andra handen :laugh:

VoDaresVins
2015-01-07, 10:43
Det känns lite fel att skaffa ett gymkort för N antal tusen per år med tanke på hur extremt mycket tid jag lagt på att köpa skivstänger, sno vikter från gym (smög dit på morgonen och langade ut vikter in i bilen och körde iväg snabbt som fan. En gång kom jag halvvägs ut, men så kom ett gäng snubbare gående så jag fick panik menmen) osv,..

Hoppas verkligen du trollar.

buckla
2015-01-07, 11:20
Det går absolut att omdana dig själv och göra sig av med oönskade karaktärsdrag. Dock förefaller det mig att om du är både lat och en tjuv... Det finns nog lämpligare aktiviteter du bör syssla med först.

Lathet kanske kan tränas bort, kriminalvården kan träna bort den mest notoriska tjyv. Men hur tränas dumhet bort?

Shqypnia
2015-01-07, 11:21
Du kan inte blir mer troll.

AeternusRex
2015-01-07, 12:41
Lathet kanske kan tränas bort, kriminalvården kan träna bort den mest notoriska tjyv. Men hur tränas dumhet bort?

Dumhet är nog något vederbörande får tampas med jag har inga fungerande teorier om hur det går att avhysa iaf inte på alla.

AnonymNinja
2015-01-07, 12:51
Hahaha fick en bild i huvudet hur du springer iväg med vikter i ena handen och datorn i andra handen :laugh:

Hahahah :laugh:

Beemel
2015-01-07, 13:03
Det känns lite fel att skaffa ett gymkort för N antal tusen per år med tanke på hur extremt mycket tid jag lagt på att köpa skivstänger, sno vikter från gym (smög dit på morgonen och langade ut vikter in i bilen och körde iväg snabbt som fan. En gång kom jag halvvägs ut, men så kom ett gäng snubbare gående så jag fick panik menmen) osv,..

Oavsett om det är ett troll eller inte. Kan inte någon admin kolla hans/hennes IP och skicka en polisanmälan om brottsmisstanke med TS egna inlägg som bevis.
Är det inte ett troll förtjänar han/hon det. Är det ett troll så förtjänar han/hon det.

AeternusRex
2015-01-07, 13:07
Oavsett om det är ett troll eller inte. Kan inte någon admin kolla hans/hennes IP och skicka en polisanmälan om brottsmisstanke med TS egna inlägg som bevis.
Är det inte ett troll förtjänar han/hon det. Är det ett troll så förtjänar han/hon det.


Bra idé.

Frågenarkomanen
2015-01-13, 22:02
Suck.. Vem gör sånt? Om du har råd med bil varför kan du inte betala för ett gymkort som alla andra istället för att paja för dom som betalar?

Vem har sagt att det var MIN bil???

Frågenarkomanen
2015-01-13, 22:06
Oavsett om det är ett troll eller inte. Kan inte någon admin kolla hans/hennes IP och skicka en polisanmälan om brottsmisstanke med TS egna inlägg som bevis.
Är det inte ett troll förtjänar han/hon det. Är det ett troll så förtjänar han/hon det. KÖR HÅRT internet tough guys!!! Snart bankar SÄPO in min dörr o skjuter mig på plats...

Snälla kan ni aldrig hålla er till topic?? Ni bryter mot forumets regler men JAG är den som ska anmälas???

Snacka om trolleri ^10

TOkerier tokerier tokerier...

Det går inte att skapa en tråd på kolo utan att man blir söndertrollad.

blund21
2015-01-13, 22:10
Du måste ju skämta? Vem fan snor vikter?

Shqypnia
2015-01-13, 23:46
Du är född lat och kommer dö lat.

Röda Björnen
2015-01-14, 00:02
http://static.fjcdn.com/comments/And+or+op+is+an+obvious+troll+_88be29acd1102e09772 697da0dce3af7.jpg

Gpajpen
2015-01-14, 07:41
Sluta med tyngdlyft/styrkelyft och sadla om till byggning. Vila 60s-max 2min mellan varje set så tappar du inte lust och motivation mitt i.

AeternusRex
2015-01-14, 09:26
Det finns något som heter anmälningsskyldighet. En parameter jag pga jobbet lever under. Det finns en ansenlig skara människor som gör detta så vill du inte ha skit tänk på vad du skriver. Det krävs inget geni att begripa att skriva om brott och dylikt är korkat och kan försätta dig i trångmål.

TheOne1994
2015-01-14, 09:55
Hej,

jag har tänkt börja träna igen. Idag var det planera att jag skulle köra bänk böj rodd och militrpress 5or

jag pallade bänk och böj och sedan orkade jag inte mer mentalt, och då körde jag typ totalt bara 20 set varav majoriteten rätt långt från maxansträngning. Och bara detta tog typ 2 timmar eftersom jag tog långa pauser och drack kaffe och satt vid datorn mellan setten.


Går denna lathet att träna bort eller lär jag förbli såhär?


m v h

du kommer förbli så om du vill. Det spelar nog ingen roll vad du får för råd här.
Jag läser "JAG PALLAR INTE". Det är hårt att träna styrketräning ,både mentalt och kroppsligt. Du kanske ska prova någon anna idrott ? eller så ger du gärnet ett tag och ser hur det går...du har väl inget annat vel egentligen ?

Stoltz
2015-01-14, 10:48
Hahaha fick en bild i huvudet hur du springer iväg med vikter i ena handen och datorn i andra handen :laugh:

http://static.fjcdn.com/pictures/Filthy+casual_bf3dab_4571376.jpg

Beemel
2015-01-14, 12:15
KÖR HÅRT internet tough guys!!! Snart bankar SÄPO in min dörr o skjuter mig på plats...

Snälla kan ni aldrig hålla er till topic?? Ni bryter mot forumets regler men JAG är den som ska anmälas???

Snacka om trolleri ^10

TOkerier tokerier tokerier...

Det går inte att skapa en tråd på kolo utan att man blir söndertrollad.

Det kanske beror på att trådarna du skapat antingen är "trolliga" eller att du är förståndshandikappad.

caro
2015-01-16, 12:47
Går denna lathet att träna bort eller lär jag förbli såhär?


Det är inte en fråga om att träna. Det är bara en fråga om att bestämma sig. Man bestämmer sig för vad man ska göra och sen gör man det. Inget kan vara lättare.

Gnistan
2015-01-16, 13:35
Det kanske beror på att trådarna du skapat antingen är "trolliga" eller att du är förståndshandikappad.

Har träffat många förståndshandikappade och jag tyckte nog att de var klokare. Så då återstår trolleriet.