handdator

Visa fullständig version : Bra diet, för lite kolhydrater?


Tomten
2004-03-31, 23:24
Tja, har just påbörjat min första diet. Kör med följande upplägg. Har tränat i lite mer än 2.5 år, så det här är min första riktiga "deff". Tänkte försöka gå ner en 6 kilo till i början av juli, men

morgonvikt ligger på cirka 90 kilo. 179CM, 22 år. Har ganska mycket BF nu.

Ungefär 2300KCAL på en dag (är mest stillasittande, förutom när jag tränar, kör inga morgonpromenader eller HIIT än). Däremot cyklar jag till och från träningen (30 min fram och tillbaka).

Protein cirka 200-250 g/dag

jag käkar ganska lite kolhydrater, får i mig det mest via sallad, lite pasta, mackor och i form av godis eller dextropur efter träningen.

Fett får jag i mig genom salladen, har gjort en dressing baserad på olja, vinäger och socker (1DL olja och vinäger, 1/2 DL socker) en sats med sallad räcker i ungefär 3-4 dagar, så totalt får jag i mig ungefär 2DL olja och Vinäger och 1DL socker i veckan.. Det blir alltså 220KCAL olja per dag ungefär.

kostillskott jag tar just nu är: glutamin, vitamineral, protein och synerlin.

Just nu känns det väldigt bra, är inte speciellt hungrig eller något, och känner mig inte trött eller slö. Träningen fungerar väl också bra, men det är ganska svårt att uttala sig om efter bara några dagars deff :D

Aja, hoppas ivf på få lite kommenterar och tips om upplägget. Om jag har lagt upp det här helt fel så säg till! Är som sagt min första "deff" ;)

Frukost:

2.5DL mjölk
2.5DL kaffe
40G protein
3 mackor med ost
Vitamineral

Mellanmål:

2.5.DL mjölk
2.5 DL kaffe
40G protein

Lunch:

100-150g nötkött, fisk, fågel
Sallad

Mellanmål: (när tid finns)

2.5DL mjölk
2.5DL kaffe
40G protein

Middag:

100-200G nötkött, fisk, fågel
50-100G ris, pasta
lätt dressing, sås
grönsaker, sallad

Träning:

1DL dextropur eller 50-80G godis
2.5DL mjölk
2.5DL kaffe
40G protein

Kvällsmål:
100-150g nötkött, fisk, fågel
Sallad