handdator

Visa fullständig version : Vad med och skapa kolluzeums egna bodytransformation guy!


beatbeat
2015-01-03, 19:19
Hej !
Jag har ett litet projekt jag gärna velat testa länge.

Att verkligen försöka gå från botten och se hur långt jag kan gå på 3 månader.
Samtidigt vill jag komma i form givetvis, men jag vill se hur jag skulle lyckas med en så kallad body transformation.

Jag vet att kosten har väldigt mycket att säga i detta projekt. Jag har hittat en kost jag trivs med och ni kan få ändra den men endast om de är väldigt nödvändigt. För har alltid svårt att komma in i nya kostprogram.


Behöver hjälp från er andra att bygga upp mitt tränings schema. I detta schema får de gärna ingå hur mycket promenader jag ska ta per dag osv.
Alltså all form av aktivitet.

Jag är redo att köra till 120% då jag inte har något jobb som stoppar mig de närmsta halvåret. (pappaledig *cupid*)
Någon erfaren som har lust att hjälpa mig :)?
Tänkte även skapa en journal här så ni kan se bilder och mina resultat !

Nuvarande form:
Vikt 100 kg (99.6)
BMI : 31.9


Mål:
Få så bra kropp som möjligt på 12-16 veckor. Jag vill inte få en kropp som Dwayne Johnson . Jag vill få en kropp som Brad Pitt i filmen Fight Club


Träningsprogram:
Här ska DU hjälpa mig att få de perfekta!


Kostprogram:
Här är mitt tillfälliga.
Exempel:

Frukost:
Brukar vara ett enkelt mål då jag alltid haft svårt att äta mycket på morgonen.
Kvarg på 150 gram + frysta bär.
Lunch:
Här har jag valt att lägga den största måltiden . ( inte onödigt stor. )
Kött/fisk 200-250 gram + lite pasta/ris + stor mängd grönsaker
Middag:
Denna måltid väljer jag att ta bort riset och pastan för kolhydraternas skull.
150-200 gram kött/fisk + massa grönsaker.
Kvällsmål:
Här vill jag heller inte äta för mycket för att somna som lättast.
Kvarg 150 gram, frysta bär eller 3 kokta ägg med lite keso



Kom med förslag till mitt schema ! Nu ska Kolozzeum bygga sin egna transformation guy :cool:

jflycore
2015-01-03, 19:26
Hur ser kroppen ut just nu är ju rätt intressant.
Är du i relativt bra form, så skulle du ju inte ens behöva styrketräning under din diet, utan bara bra mat + cardio.
Så, bilder!

Arne Persson
2015-01-03, 19:51
Hej !
Jag har ett litet projekt jag gärna velat testa länge.

Att verkligen försöka gå från botten och se hur långt jag kan gå på 3 månader.
Samtidigt vill jag komma i form givetvis, men jag vill se hur jag skulle lyckas med en så kallad body transformation.

Jag vet att kosten har väldigt mycket att säga i detta projekt. Jag har hittat en kost jag trivs med och ni kan få ändra den men endast om de är väldigt nödvändigt. För har alltid svårt att komma in i nya kostprogram.


Behöver hjälp från er andra att bygga upp mitt tränings schema. I detta schema får de gärna ingå hur mycket promenader jag ska ta per dag osv.
Alltså all form av aktivitet.

Jag är redo att köra till 120% då jag inte har något jobb som stoppar mig de närmsta halvåret. (pappaledig *cupid*)
Någon erfaren som har lust att hjälpa mig :)?
Tänkte även skapa en journal här så ni kan se bilder och mina resultat !

Nuvarande form:
Vikt 100 kg (99.6)
BMI : 31.9


Mål:
Få så bra kropp som möjligt på 12-16 veckor. Jag vill inte få en kropp som Dwayne Johnson . Jag vill få en kropp som Brad Pitt i filmen Fight Club


Träningsprogram:
Här ska DU hjälpa mig att få de perfekta!


Kostprogram:
Här är mitt tillfälliga.
Exempel:

Frukost:
Brukar vara ett enkelt mål då jag alltid haft svårt att äta mycket på morgonen.
Kvarg på 150 gram + frysta bär.
Lunch:
Här har jag valt att lägga den största måltiden . ( inte onödigt stor. )
Kött/fisk 200-250 gram + lite pasta/ris + stor mängd grönsaker
Middag:
Denna måltid väljer jag att ta bort riset och pastan för kolhydraternas skull.
150-200 gram kött/fisk + massa grönsaker.
Kvällsmål:
Här vill jag heller inte äta för mycket för att somna som lättast.
Kvarg 150 gram, frysta bär eller 3 kokta ägg med lite keso



Kom med förslag till mitt schema ! Nu ska Kolozzeum bygga sin egna transformation guy :cool:

För lat för att ta tag i träningen själv? :)

100
2015-01-03, 20:05
Hahah, smart försök pojk! :D

Shqypnia
2015-01-03, 20:08
Du lär inte se ut som Fightclub Brad efter 3-4 månader.

beatbeat
2015-01-03, 20:18
Hur ser kroppen ut just nu är ju rätt intressant.
Är du i relativt bra form, så skulle du ju inte ens behöva styrketräning under din diet, utan bara bra mat + cardio.
Så, bilder!

Har massa tatueringar som kommer outa mig ganska mycket. Och jag vill vara anonym. Min kropp är inte i någon vidare form. Är ganska rund runt magen och höfterna.




Arne Persson
Skulle nog inte säga för lat. Utan mer att jag vill få hjälp med de då jag inte gjort denna resan förr.




Shqypnia
Har aldrig sagt att de ska ske på 3 månader. Men har sagt att jag vill se hur långt jag kan gå under denna tid ;)

Sparven från Minsk
2015-01-03, 22:30
Inte för att vara negativ men det krävs ganska mycket tid, kunskap om din vardag, din hälsa, kropp, kost m.m för att kunna hjälpa dig effektivt.

Det finns flera förslag här på forumet på bra träningsprogram.
Läs deff-guiden.

Ta tag i det själv, tvivlar på att någon (inte jag i alla fall) tänker lägga ned massa tid för att hjälpa dig.

Sparven från Minsk
2015-01-03, 22:31
Tänkte även skapa en journal här så ni kan se bilder och mina resultat !

Har massa tatueringar som kommer outa mig ganska mycket. Och jag vill vara anonym. M

Okej.....:Virro

Hackenschmidt
2015-01-04, 07:50
I all välmening:

1) du behöver inget skräddarsytt program, det låter som du är otränad och överviktig så välj ut ett nybörjarprogram utav de som diskuteras flitigt här på forumet.
2) Din förra trådstart handlade om att få sexpack på 8 veckor, det kanske är dags att jobba på inställningen att träning är något långsiktigt?

Hackenschmidt
2015-01-04, 07:56
För att vara lite mer konstruktiv, trådar med träningsprogram:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=204887
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=168071
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=209112

Promenera kan du göra varje dag

Henke78
2015-01-04, 08:02
Alldeles för lite fett i kosten ser det ut som.

Arne Persson
2015-01-04, 08:48
Hur mycket är du beredd att betala för allt det jobb du tänkt ta i anspråk för den som vill hjälpa dig? Inte ett öre misstänker jag? ;)
Annars kan du ju alltid anlita Axon billigt... Endast 15000-30000 kr!
Som hittat! Vad väntar du på? :d

BobaFett
2015-01-04, 09:24
Kostprogram:
Här är mitt tillfälliga.
Exempel:

Middag:
Denna måltid väljer jag att ta bort riset och pastan för kolhydraternas skull.
150-200 gram kött/fisk + massa grönsaker.
Kvällsmål:
Här vill jag heller inte äta för mycket för att somna som lättast.
Kvarg 150 gram, frysta bär eller 3 kokta ägg med lite keso



Om du nu ska hålla på och trixa med kolhydrater över dagen så är det bättre att du äter mer fett och protein på första halvan av dagen och mer kolhydrater och protein på andra halvan. Det finns forskning/teorier som säger att det kan vara bättre att göra så.

Du "programmerar" kroppen till att använda fett i stället för kolhydrater under resten av dagen om du bara äter fett + protein till frukost.

Sen så har de studerat fett vs kolhydrater innan läggdags och fett är inte bra för sömnen. Man förlänger sömnen d.v.s. gör den mindre effektiv. T.ex. om det hade krävts 8h för att få dig utvilad så kommer fett innan läggdags förlänga tiden. Hur mycket det påverkar har jag inga exakta siffror på.

bighulken
2015-01-04, 09:35
Att du lägger 3-6 månader på din träning är verkligen beundransvärt!!!........

Och dessutom skriver om det här på detta forum, också beundransvärt!!

Misstänker att du kanske får stå för tränandet själv....men kommer säkert att kunna gå bra med all den expert hjälp som finns här......

Man får det man betalar för, tror det är ett ordspråk, om jag inte minns fel......

kloka ord.
Med vänlig hälsning/

Hanse
2015-01-04, 09:39
Har massa tatueringar som kommer outa mig ganska mycket. Och jag vill vara anonym.


Du skriver att du i din journal ska posta bilder (men inte skriva hur du tränar)... hur tänkte du där? :confused:

hugok
2015-01-04, 10:01
Det behöver inte vara speciellt krångligt. Kör stronglifts 5x5 och promenera 40-60 minuter på vilodagarna. Vill du hålla stenhård koll på kosten kan du alltid räkna kalorier. Räkan ut hur mycket du förbrukar en dag, subtrahera med vad du intar och försök ligga på runt 500 där. Jag har ett excelark som sköter det. Skicka din mail i ett pm om du är intresserad så skickar jag det.

beatbeat
2015-01-04, 10:02
Du skriver att du i din journal ska posta bilder (men inte skriva hur du tränar)... hur tänkte du där? :confused:

Haha ja såg de nu. Jag har inte "massa" tatueringar, men jag har endel. Kommer skymma över dom när jag väl börjat med journalen och hittat någon strumpa att klippa isönder ;)




För resten av er så vill jag bara säga att jag har fått den hjälp jag behövt för att börja med min journal. I journalen hittar ni allt :)

HÄRRRRR. (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=218336)

Beemel
2015-01-04, 10:40
Haha ännu en sådan här satsning. Ska bli kul att följa....

Gissningen är att den kommer sluta som de flesta andra liknande hårdsatsningarna som brukar förekomma runt Januari.

Personen bakom satsningen tröttnar efter ett par veckor när han/hon upptäcker att resultat inte kommer så snabbt.

Men hur som helst
Good luck and prove me wrong!

StarkaUlf
2015-01-04, 11:06
Haha ännu en sådan här satsning. Ska bli kul att följa....

Gissningen är att den kommer sluta som de flesta andra liknande hårdsatsningarna som brukar förekomma runt Januari.

Personen bakom satsningen tröttnar efter ett par veckor när han/hon upptäcker att resultat inte kommer så snabbt.

Men hur som helst
Good luck and prove me wrong!

Låt oss skratta åt alla som försöker ändra lite på sin livsstil och bli hälsosammare.

Captainwide
2015-01-04, 11:11
låt oss skratta åt alla som försöker ändra lite på sin livsstil och bli hälsosammare.

1+

Krutpaket
2015-01-04, 11:27
Lycka till med projektet! Hoppas du lyckas :)

Dock är du inte den första på forumet som gör en transformation. Finns ett par som stycken som lyckats grymt bra. Det tog dem iofs längre tid än 3 månader.

Beemel
2015-01-04, 12:52
Låt oss skratta åt alla som försöker ändra lite på sin livsstil och bli hälsosammare.

Nej bara åt de som sätter målen orimligt högt och därför misslyckas. De som verkligen vill ändra på sig sätter inte en tidsgräns på tre månader...

Jag är sjukt imponerad av alla som försöker göra något åt sin träning. Tro inget annat.

Shqypnia
2015-01-04, 13:30
Jag önskar dig all lycka i ditt nya liv! För det handlar om att ändra sina vanor och om man tidigare varit (eller är) mycket överviktig handlar det om livsförändringar. Det enda rådet jag kan ge dig är att förklara för dig att tålamod är a & o. Du kan se goda förändringar på tre månader, och använd det som delmål, men blicka gärna också längre fram. Gå inte ut för hårt heller.

beatbeat
2015-01-04, 13:40
Nej bara åt de som sätter målen orimligt högt och därför misslyckas. De som verkligen vill ändra på sig sätter inte en tidsgräns på tre månader...

Jag är sjukt imponerad av alla som försöker göra något åt sin träning. Tro inget annat.

Jag menar inte att jag kommer bli grymt bra tränad och se ut som Brad Pitt i fight club. Men jag vill se hur långt de är möjligt för mig att gå i dessa månader. Jag säger inte att jag kommer nå monsterresultat, jag säger heller inte att jag inte kommer ge upp.

Vem vet, jag kanske redan ger upp imorgon. Men tills jag skulle ta de valet om de blir av så skulle jag tacka dig om du struntar i dina kommentarer "Personen bakom satsningen tröttnar efter ett par veckor när han/hon upptäcker att resultat inte kommer så snabbt."

Jag valde att göra min journal på kolozzeum för att fortsätta få min motivation av er medlemmar. Inte för att tappa den, isåfall hade jag lika gärna kunnat gjort de på fragbite ist ;)

Beemel
2015-01-04, 13:47
Jag menar inte att jag kommer bli grymt bra tränad och se ut som Brad Pitt i fight club. Men jag vill se hur långt de är möjligt för mig att gå i dessa månader. Jag säger inte att jag kommer nå monsterresultat, jag säger heller inte att jag inte kommer ge upp.

Vem vet, jag kanske redan ger upp imorgon. Men tills jag skulle ta de valet om de blir av så skulle jag tacka dig om du struntar i dina kommentarer "Personen bakom satsningen tröttnar efter ett par veckor när han/hon upptäcker att resultat inte kommer så snabbt."

Jag valde att göra min journal på kolozzeum för att fortsätta få min motivation av er medlemmar. Inte för att tappa den, isåfall hade jag lika gärna kunnat gjort de på fragbite ist ;)

Som sagt "hope you prove me wrong..."
Jag har själv vägt över hundra kilo för ett par år sedan, så jag önskar dig verkligen lycka till. Dock så är det fortfarande ett faktum att de flesta som försöker sig på "transformations" antingen misslyckas på grund av att det är för jobbigt, skadar sig på grund av för hög dos eller felaktig träning. Och många lessnar när de märker att det inte går att quickfixa hur mycket som helst.
mitt ärliga råd är att skita i transformationen och satsa på en långsiktig och vettig träning och kostplan.

Sen får du och andra tycka jag är negativ. Jag tror stenhårt på att det för de allra flesta är den väg man bör gå om man verkligen vill förändra/förbättra sig.

Men återigen från djupet av mitt hjärta, jag önskar dig ärligt och uppriktigt lycka till.

beatbeat
2015-01-04, 13:50
Sen får du och andra tycka jag är negativ. Jag tror stenhårt på att det för de allra flesta är den väg man bör gå om man verkligen vill förändra/förbättra sig.

Men återigen från djupet av mitt hjärta, jag önskar dig ärligt och uppriktigt lycka till.


Tack. Målet är inte att köra 3 månader och sen vara nöjd. Utan ta detta mer som en kickstart till ett sundare och trevligare liv ;)

Beemel
2015-01-04, 13:52
Tack. Målet är inte att köra 3 månader och sen vara nöjd. Utan ta detta mer som en kickstart till ett sundare och trevligare liv ;)

Alla resor börjar med ett steg, må vara en kliche men det stämmer. Jag kommer iallafall följa din journal med stort intresse.

Captainwide
2015-01-15, 01:15
Så? Hur går det?

Blaine
2015-01-15, 01:56
Ser fram emot Tyler Durdens alter ego!

Beemel
2015-01-16, 07:33
Inga uppdateringar i journalen på över en vecka. Ska vi gissa att detta kan arkiveras som ännu en av de här extremplanerna som kommer runt nyår som ofta inte når så långt. Eller är det bara att TS är så jävla trött efter all träning att han inte orkar uppdatera?

DenverBroncos
2015-01-16, 13:43
Inga uppdateringar i journalen på över en vecka. Ska vi gissa att detta kan arkiveras som ännu en av de här extremplanerna som kommer runt nyår som ofta inte når så långt. Eller är det bara att TS är så jävla trött efter all träning att han inte orkar uppdatera?

Redan trådtiteln hintade ju om vad det var som var fokus: att göra en kroppsförvandling för att må bättre/bli snyggare, eller få massa uppmärksamhet på internet.

När det gick upp för TS att reaktionen från Kolozzeum inte var ett unisont "Wow vad spännande! *följer*" så tröttnade han ganska snabbt.

Min gissning.