handdator

Visa fullständig version : Armbågssmärta pga stela pronatorer?


Wrista
2015-01-03, 02:07
Jag har haft problem med mina armbågar i flera år. Problmen kom innan jag började träna. Att låta armbågen vara böjd orsakar ofta smärta. Bicepscurl och tricepspressar är värst. I bänkpress kan det sticka till runt knölen på utsidan underarmen/armbågen. Om jag kör tex sittande frenchpress så klickar armbågen rejält. Jag har provat att göra just frenchpress rörelsen utan vikt och maximalt supinerad handled. Då uppkommer ingen smärta eller klickande. Jag har stretchat pronatorerna och stångcurl har jag kunnat köra med mindre smärta. Är detta någon som hänger ihop med stela eller svaga pronatorer och klickande och smärtande armbågsled?

Scratch89
2015-01-06, 00:18
Är du stel i supinatorerna också?

Wrista
2015-01-06, 02:37
Är du stel i supinatorerna också?

Jag tror inte det. Beskriv gärna en rörelse som jag ska utföra för att kontrollera detta.

Scratch89
2015-01-06, 08:17
Jag tror inte det. Beskriv gärna en rörelse som jag ska utföra för att kontrollera detta.

Med armbågen i sidan och handen pekandes rakt fram, ska du kunna pronera till ca 80-90 graders pronation (handryggen uppåt).

Wrista
2015-01-06, 16:36
Jag kan röra handen 90 grader åt båda hållen. Jag ska tillägga att så fort jag böjer armbågen och gör tex en bicepscurl eller frenchpress i luften utan vikt så kommer det smärta från armbågen.