handdator

Visa fullständig version : Börja gymma


pundi
2015-01-01, 23:33
Tjena!
Tänkte börja gymma.(har tränat judo i 7år). Tänkte lägga judon på hyllan och bara gymma. Är det något speciellt jag ska tänka på för att få resultat? Sen undrar jag om bågon skulle kunna vara snäll att länka ett bra träningsschema här i tråden? Tänkte köra5 dagar i veckan.
OBS! Knske uttryckte mig dåligt, jag har gymmat några månader men tänkte bara satsa på gymmet.
MVH

Edit; jag skulle vara tacksam om ni skrev vilka övningar jag ska göra till vilken muskel och dag, tack!

Victuhh
2015-01-02, 00:14
Träningsscheman finns att finna här (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454) och överallt annars om du googlar lite grann.

Lite snabba tips, kör knäböj bänkpress och marklyft. Försök bli starkare hela tiden. Du behöver inte 7000 övningar, det räcker med ett par stycken för var muskelgrupp. Ät och sov ordentligt men glöm inte använda vikterna på stången och ständig progression som måttstock för att träningen går åt rätt håll.

cero
2015-01-02, 00:18
Se till att ha bra teknik i marklyft och knäböj så du inte skadar ryggen. Annars är det bara att träna enligt ett program, äta mycket och bli stark. Lycka till.