handdator

Visa fullständig version : Inloggningsproblem PS4 (PSN)


Baboom
2014-12-28, 19:26
Är det någon som har lite koll på router inställningar?

Jag har en PS4 och ett mobiltbredband från Telia. Jag har använt deras huawei router, men nu bytt till min D-link (DWR-921).

När jag använder d-link routern så kan jag inte logga in på PSN, även fast det är samma simkort och samma inställningar. Även fast internet fungerar på playstationet. Det finns däremot lite mer alternativ när jag loggar in på D-link.

Byter jag tillbaka till huawei routern, så kan jag logga in på PSN..

Är det någon som har en susning om vad det är för inställningar jag behöver göra för att få det att fungera?

R Scarpa27
2014-12-28, 19:32
kanske?
http://portforward.com/networking/static-ip-ps4/

Baboom
2014-12-28, 20:31
kanske?
http://portforward.com/networking/static-ip-ps4/

Tyvärr löste inte det heller. Har uppdaterat firmewire också... Det känns som om jag gjort allt, men missat någon liten inställning.. Sjukt irriterande i alla fall. Eller så är det så att min router inte stödjer PS4n..

Oxe
2014-12-28, 20:34
är det inte den där ddosen som hänger kvar, jag skulle registera mig på nätverket och det gick först att göra i dag, dom har ju haft problem några dagar

Baboom
2014-12-28, 21:31
är det inte den där ddosen som hänger kvar, jag skulle registera mig på nätverket och det gick först att göra i dag, dom har ju haft problem några dagar

Det skumma bara är att jag kan logga in direkt när jag byter tillbaka till den andra routern. Tycker inte att det borde fungera då heller :(

cero
2014-12-29, 01:41
God jul och gott nytt år.

Mvh Sony

Baboom
2014-12-29, 09:20
I för sig så är det en sak som är lite skumt. Jag kan inte välj TCP eller UDP när jag öppnar upp portarna. Jag har inte riktigt de valen i virtuel server/port forward. Men jag tar för givet att det betyder att den öppnar både U och T?

smeander
2014-12-29, 09:47
Är det någon som har lite koll på router inställningar?

Jag har en PS4 och ett mobiltbredband från Telia. Jag har använt deras huawei router, men nu bytt till min D-link (DWR-921).

När jag använder d-link routern så kan jag inte logga in på PSN, även fast det är samma simkort och samma inställningar. Även fast internet fungerar på playstationet. Det finns däremot lite mer alternativ när jag loggar in på D-link.

Byter jag tillbaka till huawei routern, så kan jag logga in på PSN..

Är det någon som har en susning om vad det är för inställningar jag behöver göra för att få det att fungera?

PSN har legat nere sen attacken, undantaget att man kunde mixtra med portarna den 27:e.
För 10h sedan gick de ut med: PS4 users: If you are still having issues signing in to PSN today, please reboot the console and try again

Baboom
2014-12-29, 12:00
PSN har legat nere sen attacken, undantaget att man kunde mixtra med portarna den 27:e.
För 10h sedan gick de ut med:

Tror inte att det är det som är problemet. Jag kan ju spela om jag kör på den gamla routern, men direkt jag byter till den nya så kan jag inte logga in på PSN..

Kimball
2014-12-29, 22:18
Bara jag som kände - Baboom, det var längesen!, när jag såg tråden? :D

tumme
2014-12-29, 22:25
Har du olika MTU på dina rauterar(stavning på den?)? Varit strul med 1500 MTU på psn sedan DDos attacken. Tips kan vara att skruva ner den till 1473 eller lägre (gå inte under 1400 helst).

Kan göras här:
settings>network>wifi>choose network>Manual>MTU settings

tumme
2014-12-29, 22:45
Kan behöva ändra MTU på din router också. Bästa är att kolla om det är någon skillnad där innan.

Baboom
2015-01-01, 20:47
Bara jag som kände - Baboom, det var längesen!, när jag såg tråden? :D

Ibland så :) Smyger i vassen

Baboom
2015-01-01, 20:48
Har du olika MTU på dina rauterar(stavning på den?)? Varit strul med 1500 MTU på psn sedan DDos attacken. Tips kan vara att skruva ner den till 1473 eller lägre (gå inte under 1400 helst).

Kan göras här:
settings>network>wifi>choose network>Manual>MTU settings

Kan behöva ändra MTU på din router också. Bästa är att kolla om det är någon skillnad där innan.

Ja, jag kan försöka testa det. Vet inte exakt hur jag ändrar det i routern bara? Men det konstiga är fortfarande att det funkar med en router och inte med den andra. Trots att Playstation inställningarna är desamma.

Har skickat ett ärende till D-link support. Får se om de kan hjälpa..

tumme
2015-01-04, 20:57
Ps4(1500) --> router(1500) ---> signalen 1500. Och det kommer inte funka.

Men om du kör router på 1473 så kommer den packa om ps4ans 1500 packet till 1473.
Ps4(1500) --> router(1473) --> signal på 1473.

Vet inte om dlink routers packar om 1473 packet till 1500 packet. Skulle gissa på att dom inte gör det men är inte säker.

Hittade det här när jag googlade:
1. Connect to your router's admin interface. Usually 192.168.0.1. The default username is "admin" (without the quotes) and the default password is blank.
2. Click on the WAN (or ATM) button from the left vertical menu.
3. Find the "MTU" towards the bottom, enter your desired MTU value (usually 1500, or 1492 for PPPoE) in the text field, and click Apply. The router will restart to apply the new settings.