handdator

Visa fullständig version : Fryser på gymmet


Idiaao
2014-12-22, 22:19
Hej!

Nu är det så att jag tycker det är jättekallt på mitt gym under vintern. Mina leder kyls ner mellan seten och jag måste stå och hoppa mellan seten. Har även på mig fingervantar för att värma mig samt blåsa i händerna.

Har pratat med de som jobbar där och de tycker inte att det är kallt. Det är förövrigt F&S Uppsala Väderkvarn.

Jag är sjukt rädd att skada mig pga detta för att mina knän känns som is typ. Jag vill inte stå och hoppa som ett mongo mellan varje set för det tar bort fokus från det jag ska lyfta.

Vill inte byta gym men vill hitta alternativ.. Kanske det är fel på min temperatur i kroppen? *screwy*

Är knävärmare något att införskaffa?

Tacksam för svar!

MatteÖhult
2014-12-22, 22:25
Träna i mjukisbyxor och.en hoddie?

filmjölk
2014-12-22, 22:33
Lägg på dig ett par kg fett.

100
2014-12-22, 23:19
Hoodie och mjukisar, samt drick inte för kallt vatten.

LillisJ
2014-12-22, 23:59
Ta kortare vila mellan seten :)

wilhelmblomgren
2014-12-23, 00:07
Långkalsonger är livsnödvändigt nu under vinterhalvåret, detta inkluderar på gymmet. Köpte ett par på Jack & Jones som är väldigt sköna och varma.

Diomedea exulans
2014-12-23, 00:13
Finns det något varmare ställe på gymmet du kan hänga i mellan seten? Omklädningsrummet? Entrén? Eller rentav bastun?

Loke
2014-12-23, 01:20
Haha, när jag läste första raden tänkte jag "det här är säkert på friskis i Uppsala" och lo and behold, det var det. Otippad anläggning dock, det brukar vara Ultuna som är riktigt kallt ibland :P

Jag är själv väldigt varm av mig så jag märker det nästan aldrig, men speciellt receptionisterna som måste sitta stilla länge brukar klaga lite. Annars hör jag sällan sånt från motionärer, det är betydligt mer prat om att det är för varmt när vädret är sådant. Så ja, mer kläder är det jag tror på. Mössa gör stor skillnad utan att vara i vägen.

Jag undrar förresten om skaderisken verkligen ökar av att man känner sig kall? Eller om "uppvärmning" egentligen handlar om något annat...

anvihl
2014-12-23, 02:34
Inled varje pass med högintensiv cardio så du får upp värmen riktigt ordentligt. Dra ner setvilan och köp tighta typ kompressionskläder som du har under långbyxor, långärmat och någon huvudbonad.

stemag
2014-12-23, 07:31
OT, Haha anvihl, din signatur var ju bara för skön :-)

Ajemän
2014-12-23, 08:40
Hmm jag som tänkt byta till det gymmet. Får köra ett provpass först då...

Men ja, knävärmare, och jag tycker det är asnajs att köra med bomullslångkalsonger och bomullsunderställströja (ull blir för varmt) under vinterhalvåret.

Brukar köra i shorts och kavla upp långkallingarna så de korvar sig runt låren, så känner jag mig ändå smidig.

VoDaresVins
2014-12-23, 09:09
Har inte så varmt i garaget där jag tränar. Tycker inte det är nåt problem att träna med mera kläder på. Bäst med flera lager så jag kan ta bort en tröja innan det blir för varmt. Har dock inte frusit om händerna när jag tränat, så undrar hur kallt ni har egentligen.

svenbanan
2014-12-23, 09:55
Har inte så varmt i garaget där jag tränar. Tycker inte det är nåt problem att träna med mera kläder på. Bäst med flera lager så jag kan ta bort en tröja innan det blir för varmt. Har dock inte frusit om händerna när jag tränat, så undrar hur kallt ni har egentligen.

Haha. Jag tänkte skriva ungefär detta inlägg. :)

När det är riktig svinkall vinter och -20 så brukar jag dra igång ett elektriskt värmeaggregat en halvtimme innan jag ska träna. Då blir det lite mysigare. Dock kommer man väl snart behöva använda handskar för att inte fingrarna ska frysa fast i stången...

Loke
2014-12-23, 10:09
Hmm jag som tänkt byta till det gymmet. Får köra ett provpass först då...

Tycker du ska byta till Ekeby istället, mycket bättre ;)

Ajemän
2014-12-23, 10:23
Tycker du ska byta till Ekeby istället, mycket bättre ;)
Jag är en rastlös själ, så kommer säkerligen vara på alla tre!:-)

Shqypnia
2014-12-23, 10:28
Tar du nån PWO? Gud vet vad som finns i såna.. Jag ser ingen anledning varför du ska frysa mer på gymmet än någon annanstans. Om nåt så vore det snarare vara tvärtom.

Idiaao
2014-12-23, 10:42
Provat köra tights+shorts, tights+byxor, hoodie osv osv.. största problemet är händerna.. det kan ibland göra ont att greppa stängerna för att händerna är så kalla.

Använder pwo ibland när jag har laddat upp dåligt inför ett pass eller när jag ska köra tyngre pass så borde inte vara det som spökar..

Kan även tillägga att jag vägde 15kg mindre förra året och då frös jag fan inte. Tycker det är kallt generellt ute nu när det är runt 0 grader och det tyckte jag inte förra året.

Tobbey
2014-12-23, 10:54
Jag har också problem med att frysa men då utanför gymmet. När jag klivit upp och ska ta bussen till jobbet så har jag tjock tröja på, tjock vinterjacka utanpå, halsduk, dubbel mössa, tjocka handskar samt långkalsonger på mig. Notera då att det är max 3-4 minusgrader ute :D

SimonV
2014-12-23, 11:54
Provat köra tights+shorts, tights+byxor, hoodie osv osv.. största problemet är händerna.. det kan ibland göra ont att greppa stängerna för att händerna är så kalla.

Använder pwo ibland när jag har laddat upp dåligt inför ett pass eller när jag ska köra tyngre pass så borde inte vara det som spökar..

Kan även tillägga att jag vägde 15kg mindre förra året och då frös jag fan inte. Tycker det är kallt generellt ute nu när det är runt 0 grader och det tyckte jag inte förra året.

Dra på ett par handskar som ronnie

exor
2014-12-23, 13:13
Vad äter ni egentligen? 1.200 kalorier om dagen?
Jag cyklar klockan 5 på morgonen i shorts, t-shirt och tygjacka för att ta mig till jobbet. Fryser du så ät mer mat eller öka intensiteten, alt klä på dig mer..

Diomedea exulans
2014-12-23, 16:53
Jag är i dagarna på besök hos mina föräldrar och tränar utomhus på deras altan. Visserligen i Sydsverige, men det är inte direkt varmt. Det som funkar för min är långkalsonger under byxorna, handskar och mössa, samt att gå in inomhus under lång setvila. Fryser inte alls när jag är igång och rör mig.

Payter
2014-12-24, 06:26
Haha. Jag tänkte skriva ungefär detta inlägg. :)

När det är riktig svinkall vinter och -20 så brukar jag dra igång ett elektriskt värmeaggregat en halvtimme innan jag ska träna. Då blir det lite mysigare. Dock kommer man väl snart behöva använda handskar för att inte fingrarna ska frysa fast i stången...

Tänkte samma.Under vintern varierar temperaturen i garaget mellan -5 till +3.
Inga problem,använder handskar för att inte frysa fast.

Ajemän
2014-12-26, 17:26
Körde ett markpass där idag och blä, det var kallt om fötter och ben. Typ betonggolv. Hade det varit mitt gym hade jag köpt mockasiner, dubbla strumpor och kört tights under brallorna.

Payter
2014-12-26, 19:57
-2 i garaget i dag.Inga problem,bara att värma upp så behöver man inte ens mössa eller handskar.

spoon
2014-12-27, 12:13
Kan vara kallt där jag tränar också. Kör med underställ, shorts och startar passet med mössa på. Knävärmare har jag alltid på mig, även om det är mitt på sommaren.