handdator

Visa fullständig version : hur ser detta schema ut?


Hephox
2014-12-22, 11:06
Tjena har gjort ett schema över veckan (ändrar varje vecka)
Hur ser det ut och bör jag lägga till eller tq bort övningar?
Söndag (igår)
Ben:frontböj
Vanlig böj front och böj kör jag 3 arbetssets och därefter drop sets
Vader
Mage

Måndag: bröst och axlar
Bänk 5x5
Sned hantelpress 5x5
Militärpress 5x5

Tisdag:rygg och biceps
Mark
Chins
Latsdrag
Hantelrodd
Pullups
Bicepscurl
Mage

Onsdag:axlar och triceps
Militärpress
Axelpress med hantlar
Smalbänk
Någon tricepsövning

Torsdag:ben
Front böj
Böj
Vader
Mage

Lördag:vila

Söndag:ben

Front böj
Mage
Böj
Vader

Hephox
2014-12-23, 09:29
Någon?

Beemel
2014-12-23, 09:35
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=209112

Määng
2014-12-23, 12:49
Du har inte skrivit någonting om intensiteten, intensiviteten, volymen osv. Men programmet var så pass dåligt ändå att jag föreslår att du gör om det från grunden.

Krutpaket
2014-12-23, 13:15
Om du trivs med det så kör på. Jag personligen skulle inte köra på detta vis eftersom jag inte skulle vilja lägga så mycket fokus på axlar och triceps.

Hephox
2014-12-23, 14:57
Du har inte skrivit någonting om intensiteten, intensiviteten, volymen osv. Men programmet var så pass dåligt ändå att jag föreslår att du gör om det från grunden.

Varför var det så pass dåligt?

Kör oftast högreps (6-12) och 4-5 sets

PureWhey
2014-12-23, 15:12
Den splitten har jag nog aldrig sett :D

Hephox
2014-12-23, 16:00
Den splitten har jag nog aldrig sett :D

trodde jag hade lyckats helt okej den här gången.... *gah!*

Määng
2014-12-23, 19:16
Kanske överdrev lite, visst ser det grötigt ut men kanske inte katastrofalt. Vad är tanken med upplägget? Prioriterar du axlar och ben? Nedprioriterar du rygg? Varför ingen övning för baksida lår? Hur nära fail ligger du?

Hephox
2014-12-23, 22:09
Kanske överdrev lite, visst ser det grötigt ut men kanske inte katastrofalt. Vad är tanken med upplägget? Prioriterar du axlar och ben? Nedprioriterar du rygg? Varför ingen övning för baksida lår? Hur nära fail ligger du?

Har inget jag prioretar då allt På min fysik behöver förbättras
Jag ligger nog inte långt ifrån fail men inte precis närq fail heller.

Physiques
2014-12-24, 16:44
På tok för mycket axelträning enligt min mening och då speciellt främre och mellersta axelpartiet men jag ser ingen specifik träning för bakre axelmuskeln och hamstrings så dessa lär halka efter och med lite tid lär du se ut som gorilla, jag skulle inte rekommendera den där spliten men det är bara jag! ;)

Diomedea exulans
2014-12-24, 16:52
Tjena har gjort ett schema över veckan (ändrar varje vecka)


Varför ändrar du så ofta? Jag tror det är bättre att köra på samma schema längre, kanske 6-12 veckor iaf, så man märker om man blir starkare.

Hephox
2014-12-25, 13:57
Varför ändrar du så ofta? Jag tror det är bättre att köra på samma schema längre, kanske 6-12 veckor iaf, så man märker om man blir starkare.

Gillar inte rikigt att ha samma schema jättelönge men man märker ju om man blir starkare i alla basövningar ändå :)

Hephox
2014-12-27, 11:54
På tok för mycket axelträning enligt min mening och då speciellt främre och mellersta axelpartiet men jag ser ingen specifik träning för bakre axelmuskeln och hamstrings så dessa lär halka efter och med lite tid lär du se ut som gorilla, jag skulle inte rekommendera den där spliten men det är bara jag! ;)

Axlar körs ju två gånger i veckan som alla andra muskler? Glömde skriva att fredag så är det bröst och rygg.