handdator

Visa fullständig version : Gainer???...........


laMaz
2002-04-03, 13:26
tja det är så ja har beställt en Gainer 4kg´s som ja tänkte pröva har inte prövat köra Gainer innan.
just nu e mina stats 177cm/71kg
vägde 64 när året började började köra seriöst vid Jul har kört lite oseriöst innan i några månader o fick inga märvärda resultat nu däremot äter ja mkt och tränar stenhårt och få skitbra resultat t.ex i januari tog ja 65 i bänk nu tränar ja på 70 tar väl 80-85. och växer rätt bra men det e väl så i början vuxit från typ 32-33 till nu 35cm runt armen.

men vad anser ni om Gainer e det bra eller? eller lägger man bara på sig massa fett.
Tycker ni ja ska köra 1,2 eller rentav 3 om dan.

Jag menar det är ju snabba kolhydrater.
men vad tycker ni?
ja e glad för alla svar/tips osv ja kan få.

MVH /Daniel

Stickboy
2002-04-03, 14:59
Jag tycker att du endast skall ta en direkt efter träning eftersom du fortfarande gör bra ökningar. när ökningarna slutar kan du öka till två drinkar.

martin79
2002-04-04, 18:06
Snabba kolhydrater är väl att föredra direkt efter träningen(under träningen också bra), annars aldrig . Drick hellre ett rent protein pulver eller ett pulver med protein och långsamma kolhydrater, om du inte vill lägga på dig onödigt med fett.Eller ät ordentligt med riktig mat.

Bateman
2002-04-04, 18:33
Äter du gainer på icke-tränings måltider... så kommer du att bli fet!!


ät den bara innan och efter träning... och rör på dig!

Om du käkar gainer innan du går och lägger dig, så är du dömd att öka i fett.

Visserligen är gainers till för att man ska öka i vikt.. och det gör man när man får i sig mera kalorier än vad man förbrukar( mest i fett)... men.. själv käkar jag inte gainer.. bara proteinpulver.. om ens de.

[ 04 April 2002: Inlägget har ändrats av: Bateman ]

[ 04 April 2002: Inlägget har ändrats av: Bateman ]

Frazze
2002-04-04, 18:47
Varför äta gainer före träning?
Blir det inte onödigt mycket bergochdal bana vad gäller blodsockerkurvan då?

Men jojo, det är relativt lätt hänt att gainer sätter sig på fel ställen, iaf på mig.

Bateman
2002-04-04, 18:48
Kanske gainer efter träning e den bästa metoden.. de har du nog rätt i :)