handdator

Visa fullständig version : Push Strength accelerometer


Gymmis
2014-12-18, 18:36
Någon som har testat Push Strength accelerometer?

http://www.trainwithpush.com/

Finns det andra liknande produkter som är någorlunda konsumentvänligt prissatta?

Tendo och liknande funkar givetvis men ligger i en annan prisklass.

Snubben
2014-12-18, 18:49
"its rugged but yet comfortable"

Varför inte bara använda din smartphone?

Gymmis
2014-12-18, 20:41
"its rugged but yet comfortable"

Varför inte bara använda din smartphone?

Finns det någon app som mäter skivstångens hastighet och räknar ut kraften menar du?

PrimalAeon
2014-12-18, 21:00
Jag har en sådan och gillar den. Speciellt att tillverkarna är lyhörda på vad användarna vill.

Finns även GymWatch. Samt Beast Sensor. Den senare använder Gudiol.

Helt klart värt pengarna. Speciellt om man är tekniknörd som jag.

PrimalAeon
2014-12-18, 21:02
"its rugged but yet comfortable"

Varför inte bara använda din smartphone?


De accelerometers och gyrometers i telefoner har inte samma upplösning. Om jag minns rätt.

Gymmis
2014-12-18, 22:11
Jag har en sådan och gillar den. Speciellt att tillverkarna är lyhörda på vad användarna vill.

Finns även GymWatch. Samt Beast Sensor. Den senare använder Gudiol.

Helt klart värt pengarna. Speciellt om man är tekniknörd som jag.

Tack!

Jag är intresserad av att få ut så mycket info som möjligt av lyften/passen, inte nödvändigtvis köra RTS baserat på stångens hastighet. Funkar appen till det eller finns det begränsningar i hur passen läggs upp? Kan man vara flera användare på en om man t.ex. använder den på olika pass?

Är det Kanada som gäller eller kan man köpa den på närmare håll?

Jag ska kika på de andra du tipsade om också.

PrimalAeon
2014-12-18, 22:20
Nu kör ju jag faktiskt RTS baserat på just hastighet 😉

Det går via PUSH Assist, men det blir lite konstigt kan jag tycka. Mycket för att hastighetsgränserna är generiska och inte individuella. Men jag körde bara två veckor med det innan jag räknade ut korrelationen mellan RPE och hastighet. Kör dock PUSH Assist på discoövningar och annat.

Kör man utan portalen så får man bygga passen medan man tränar. Tyvärr. Och portalen är bara öppen för betatestare. Tror dock det kommer bli möjligt att planera träningen i appen mer. Det är en av de mer efterfrågade förbättringarna.

Flera blir knepigt då man inte kan vara flera i appen. Då måste man koppla ner och upp armbandet mot två enheter.

Kanada it is. Men det går rätt fort. Från det att den skeppades så fick jag den efter 3-4 dagar.

Själv är jag nyfiken på Beast. Svårt att motivera ytterligare tusenlappar.

Gymmis
2014-12-18, 22:31
Tack igen. Jag får kika på de olika och klura lite. I den bästa av världar så skulle man vilja ha in all info i samma app/programvara. Lägga in program, video och stångens hastighet o.s.v. ;) Men i väntan på det så får man väl köra flera enheter parallellt.

baton69
2014-12-18, 22:56
Inte riktigt samma sak, och inte tillgängligt i Sverige ännu, men helt klart spännande om det kommer funka bra, tycker jag: http://www.liveathos.com

Gymmis
2014-12-18, 23:33
Var kan man köpa Beast?

Hemsidan hittar jag givetvis men jag hittar inte någon möjlighet att köpa den. De verkar inte ha nått upp till sitt mål i crowd funding men om Guddi har den så antar jag att produktionen ändå kom igång?

PrimalAeon
2014-12-19, 15:12
Jag mailade dem och de skickade en pdf med prislista

PureWhey
2014-12-19, 19:22
Finns det någon app som mäter skivstångens hastighet och räknar ut kraften menar du?

Dartfish, finns även som mer avancerat datorprogram.

Gymmis
2014-12-19, 21:43
Dartfish, finns även som mer avancerat datorprogram.

Kan säkert vara användbar. Dock mer för att analysera vinklar och dylikt. Ser ut att påminna rätt mycket om coaches eye, som jag har haft ett tag och gillar skarpt.

Jag mailade dem och de skickade en pdf med prislista

Jag också, men jag väntar på svar från dem *popcorn*