handdator

Visa fullständig version : Hoppande sena?


greger3
2014-12-18, 13:39
När jag kör tex knäböj eller andra övningar där jag böjer knät mer än 90° så hoppar det till en sena/muskel/nånting?
Hur åtgärdas detta? Stretching är min teori då jag kan liknas som ett kylskåp.
Bifogar video.
http://youtu.be/vLqyCZ0jemU

TheOne1994
2014-12-18, 14:16
När jag kör tex knäböj eller andra övningar där jag böjer knät mer än 90° så hoppar det till en sena/muskel/nånting?
Hur åtgärdas detta? Stretching är min teori då jag kan liknas som ett kylskåp.
Bifogar video.
http://youtu.be/vLqyCZ0jemU

det har jag med på ena knäet, dock inte när jag böjer med vikt. Har du testat alla fotvinklar om det är mer eller mindre ?

AeternusRex
2014-12-18, 14:36
Det kan bero på som du säger att du behöver stretcha den lite. Ta det chill bara farfars gjorde sådär och fjonk en vacker dag så gick han av. Nu har han några år mer än dig i bagaget förstås.

Slippy
2014-12-18, 15:34
Min gör likadant!
Testat alla olika vinklar och olika stance jag kan tänka mig...Dock hoppar den mindre när jag frontböjer, vilket är konstigt, eftersom jag testat stå likadant i både vanlig böj och frontböj.

Aeternusrex,
Hur ska man "ta det chill" med ett problem som man inte vet hur man ska åtgärda? Några tips? Eller rent allmänt bara chilla i soffan oftare?

greger3
2014-12-18, 18:53
Har också testat alla möjliga vinklar på fötter och ben utan skillnad, ska försöka mig på att följa ett stretchprogram (igen) så får vi se om det blir nån skillnad :)

PureWhey
2014-12-19, 22:14
Någon med svar? :)

MikaelB
2014-12-20, 08:18
Jag har en teori om att det är en konsekvens av broskbildning pga hård träning/belastning.. Jag får detta i axlarna omjag inte tränar dom tillräckligt ofta.

esamme
2016-03-29, 13:58
Tjena!
Har ni fortfarande kvar detta problem?
Jag har dragits med detta ett tag och provat massvis med olika stretchningar osv. för att bli av med detta men tyvärr utan framgång..
Skulle vara till stor hjälp om någon har något tips på vad som kan hjälpa!

Jaive
2016-03-29, 14:26
Jag har också samma grej. Bara på högra benet dock. Har det något att göra med IT-bandet?

esamme
2016-03-29, 16:16
Precis!
Jag har också bara detta problem på höger ben, har också läst att det kan ha med IT-bandet att göra.
Har köpt en foam roller som jag använder för att stretcha IT-bandet med.
Jag tränade ben ganska hårt igår och struntade då i klickandet och körde på bara.. Kanske inte så smart av mig då jag känner en mild smärta då jag böjer knät helt, endast ibland dock konstigt nog..