handdator

Visa fullständig version : Min hotmail används på hemsidor.


Nilzeen
2014-12-15, 21:28
Hej. Jag fick ett precis från en svensk spelsajt (poker och liknande) där det stod liknande, "Hej och tack för att du registrerade dig på XXX".

Jag har ALDRIG varit inne på den sidan ens och personen som har reggat sig har använt mitt riktiga namn också. Skrev ett mail till sidan och bad de blockera min mail på sidan osv, men är detta något att vara rädd för? Enligt mitt virusprogram så har jag inte hot på datorn, men kan man få reda på sån här info på annat sätt?

Jag är väldigt paranoid och började tänka på om de hade hackat min dator och fått tag på både kortinfo och andra viktiga grejer.

Snubben
2014-12-15, 21:31
Första åtgärden borde vara att läsa din mail.

Gå även in i säkerhetsställningarna och titta vart du loggar in från, då kan du oftast se om någon annan har tillgång till ditt konto.

Klein
2014-12-15, 21:34
Knappast något att oroa sig för. Någon har troligen bara skrivit in en slumpmässig email-adress som råkar vara samma som din. Men som sagt var, det är ju enkelt att se om någon annan loggat in i din hotmail.

Nilzeen
2014-12-15, 21:35
Tack för svaren, men fick reda på sanningen på ett väldigt irriterande sätt. Det var alltså ingen fara.

Någon mod får gärna ta bort tråden :)

ducedo
2014-12-15, 21:43
Är en känd sajt avsändaren? Annars är det väl närmast standard inom den branschen att affiliates skickar spam för att få en att regga sig hos spelbolag. Ett känt bolag gjorde det stora misstaget att skicka ut ett mail med samtliga svenska affiliates i mottaglistan. Tog många månader innan spam-mailen slutade ramla in.

Edit: Sent ute.