handdator

Visa fullständig version : Inte längre nybörjare! - Vad nu?


Benkei
2014-12-14, 22:17
Jag har tränat allt för länge med samma gamla rutiner och börjar förstår att jag är mer "intermediate" nu än nybörjare.
Bänken, pressen, bänken, rodden och knäböjen ligger där den ska.
Vad nu?

Målen är att bli större och starkare.
Har kollat lite på push/pull/legs och upper/lower, men det finns så himla många olika variationer. När man var nybörjare fanns det ju bara några enstaka program som folk rekommenderade, men nu finns det inget riktigt "gå hit nästa!".

Finns inte heller någon klistrad tråd om detta på forumet?

Vad är ens den stora skillnaden mellan nybörjar- och intermediate program?
Att man delar upp musklerna i dagar istället för helkroppspass?
Vilka rutiner rekommenderar ni?

Har märkt att resultaten kommer otroligt segt på nybörjar-rutinen nu.

MVH

PureWhey
2014-12-14, 22:39
Vad är målet med träningen?

Benkei
2014-12-14, 22:40
Vad är målet med träningen?
Bygga muskler först och främst, men vill definitivt även bli starkare.

PureWhey
2014-12-14, 22:43
Bygga muskler först och främst, men vill definitivt även bli starkare.

Man får välja ett program som passar de mål man har med träningen. Vill man inte bli duktig på SL kanske inte ett program som baseras på 'enbart' baslyften är det roligaste.
Senast jag körde mer mot byggarhållet körde jag PHAT fast med lite egna modifieringar såklart. En bra grund att utgå ifrån tycker jag, man kör igenom kroppen 2 ggr/v samt blandar högreps och lågreps vettigt.

Snubben
2014-12-14, 22:48
Man får välja ett program som passar de mål man har med träningen. Vill man inte bli duktig på SL kanske inte ett program som baseras på 'enbart' baslyften är det roligaste.
Senast jag körde mer mot byggarhållet körde jag PHAT fast med lite egna modifieringar såklart. En bra grund att utgå ifrån tycker jag, man kör igenom kroppen 2 ggr/v samt blandar högreps och lågreps vettigt.

Annars kan väl PHUL vara något att snegla på? Var väl baserat på PHAT men uppdelat på 4 pass.. (Över under kombinerat med stryka/volym om jag nu minns rätt...)

PureWhey
2014-12-14, 22:52
Japp