handdator

Visa fullständig version : Träningsschema till tjej?


LIFT
2014-12-14, 11:37
Min flickvän har skaffat gymkort och tänkt börja träna med mig ett par pass i veckan. Kanske 2-3 pass i veckan i stort sett.
Hon har genomgått en gastric bypass för ett halvår sedan då hon vägde 92 kg (på 152 cm) och just nu väger hon 70 kg.
Hennes mål är att fortsätta gå ner i vikt samt helt enkelt fixa en mer fastare kropp, kanske motverka överflödshud eller vad de än kallas, ifall det går.

Jag har gett henne förslag på övningar, men hon verkar hittills inte vilja börja med övningar som knäböj, marklyft och bänkpress.

Jag hade tänkt ifall helkroppsschema vore bäst? men osäker hur jag ska dela upp detta då jag slängde ihop ett som hade 10 övningar, ganska mycket enligt mig.
Övningar som t.ex:
Cykla som uppvärmning
Benpress
Bicep curls med hantlar
Axelpress med hantlar
Shrugs med hantlar
Rodd på maskin
Tricep pushdown
Sittande kabelrodd
Benspark
Ben curls

Lagt cirka 2-3 sets på varje övning med mål på 8-15 reps i stort sett.
Hon har lite dåliga knän så där får man börja lugnare med vikter.


Har ni tips? är detta bra att köra eller har ni andra tips?
Tänkte sedan om några veckor kanske byta till 2 split schema ifall hon tränar 3 gånger eller mer i veckan?

daloatf
2014-12-14, 11:58
Helt ok att börja med ett helkroppspass. Dock tycker jag inte att shrugs ska vara med och där kan ni byta ut den till en bröst övning.

LIFT
2014-12-14, 13:51
Okej tackar :)

Arne Persson
2014-12-14, 14:15
Kolla mitt inlägg, nr7...

http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=217243&highlight=Arne+Persson

Nästadrag
2014-12-14, 14:26
Det ser ut som du har koll på träningen och de
Men, men men men... Jag skulle se till att hon tar tag i kosten från dag1, hon kan öka bra i vikter, men de kan vara teknikförbättringar

Börja ät seriös kost tillsammans dagligen också

Kolla simply-shredded för dieter
Mycket vatten, grönt te, bra kost dagligen så komme resultat


Lycka till! Har många tjejpolare som fått grymma resultat från simply shredded
Skiv ut någon motivationsbild också kanske?

filmjölk
2014-12-14, 15:45
Efter en gastric bypass kan man inte äta annat än mikroskopiska portioner, så inga skumma dieter.

Nästadrag
2014-12-14, 16:03
Efter en gastric bypass kan man inte äta annat än mikroskopiska portioner, så inga skumma dieter.

Håller med, träna och ha kul är viktigast!
Maten kommer sen

Gnistan
2014-12-14, 16:28
Min flickvän har skaffat gymkort och tänkt börja träna med mig ett par pass i veckan. Kanske 2-3 pass i veckan i stort sett.
Hon har genomgått en gastric bypass för ett halvår sedan då hon vägde 92 kg (på 152 cm) och just nu väger hon 70 kg.
Hennes mål är att fortsätta gå ner i vikt samt helt enkelt fixa en mer fastare kropp, kanske motverka överflödshud eller vad de än kallas, ifall det går.

Jag har gett henne förslag på övningar, men hon verkar hittills inte vilja börja med övningar som knäböj, marklyft och bänkpress.

Jag hade tänkt ifall helkroppsschema vore bäst? men osäker hur jag ska dela upp detta då jag slängde ihop ett som hade 10 övningar, ganska mycket enligt mig.
Övningar som t.ex:
Cykla som uppvärmning
Benpress
Bicep curls med hantlar
Axelpress med hantlar
Shrugs med hantlar
Rodd på maskin
Tricep pushdown
Sittande kabelrodd
Benspark
Ben curls

Lagt cirka 2-3 sets på varje övning med mål på 8-15 reps i stort sett.
Hon har lite dåliga knän så där får man börja lugnare med vikter.


Har ni tips? är detta bra att köra eller har ni andra tips?
Tänkte sedan om några veckor kanske byta till 2 split schema ifall hon tränar 3 gånger eller mer i veckan?

Om jag vore din tjej så skulle jag först och främst ta det lite lugnare med färre grejer att köra på gymmet. Motionscykel är bra, simma är bra. Gå på rullbandet. Stepmaskin. Köra i maskin är bra på låga vikter många reps/set. Om hon har dåliga knän så se upp mede benspark, bencurl, benpress.
Varför 2-3 set? Kör lätt med 4-5x10 i stället. Ger 40-50 reps på totalen.
Och hon skall inte vara i närheten av något tungt i vikt.
Jag skulle dessutom börja med en dag i veckan i några veckor och öka sedan när hon blivit varm i kläderna. Hon skall få en chans att bekanta sig och lära sig köra de olika grejerna som finns på gymmet innan det blir tal om ren träning så att saga. Går man in för hårt med en nybörjare så finns risken att den samme tröttnar

PureWhey
2014-12-14, 16:30
Det ser ut som du har koll på träningen och de
Men, men men men... Jag skulle se till att hon tar tag i kosten från dag1, hon kan öka bra i vikter, men de kan vara teknikförbättringar

Börja ät seriös kost tillsammans dagligen också

Kolla simply-shredded för dieter
Mycket vatten, grönt te, bra kost dagligen så komme resultat


Lycka till! Har många tjejpolare som fått grymma resultat från simply shredded
Skiv ut någon motivationsbild också kanske?



Håller med, träna och ha kul är viktigast!

Maten kommer sen



Wat? Konsekvent som vanligt ja :-)

Nästadrag
2014-12-14, 19:33
Wat? Konsekvent som vanligt ja :-)

Missade delar av storyn och ändrade åsikt
Uppfattade du svaret? :)

arthax
2014-12-14, 20:57
Just blazin' ...