handdator

Visa fullständig version : Behöver råd!


letitsnow
2014-12-12, 23:11
Tjabba tjena!
Jag undrar om det är möjligt att bygga muskler när man ligger på kcal underskott? Jag är inte jätte insatt i ämnet men så som jag förstått är det väll inte det ultimata när man försöker bygga på sig. Går det överhuvudtaget att genomföra när man ligger på underskott? Jag har de senaste 2-3 veckorna uteslutit ris, potatis och pasta ur min kost i kombination med hyfsat intensiv styrketräning. Vad jag har märkt av är att jag blivit allt smalare om låren och armarna men detta var inte riktigt mitt mål. Visst ville jag bli av med fettet men ville även bygga muskler.. spec runt lår och rumpa vilket inte har hänt :( Har tvärtom blivit plattare..

Nu undrar jag vad som vore det bästa alternativet för mig som vill bygga muskler men samtidigt inte gå upp jätte mycket i vikt? Behöver verkligen råd, känner mig helt lost.. Är rädd för att bulka då jag inte vill lägga på onödigt med underhudsfett och nu när jag ligger på underskott blir jag bara smalare utan muskeltillväxt. Några tips och råd? Hade varit uppskattat :)

Tjej/18år
170,5cm
61kg

daloatf
2014-12-13, 23:05
Om du är ny inom träningen kan du lägga på dig muskler samtidigt som du är på underskott.

Jag rekommenderar att du försöker hålla vikten och koncentrera dig på hård styrketräning så kommer du bygga muskler och se bättre ut på nuvarande fett procent.

tsim
2014-12-14, 05:06
Ät riset/potatisen eller i värsta fall pastan innan du ska träna.
Blir inte bättre av att du skippar det, tajma in det med träningen;)