handdator

Visa fullständig version : tänkte köpa kosttillskott imorrn, hjälp mig välja!


zabon
2014-12-12, 21:57
Hej Alla!

Gammal räv som har nytt konto (glömde användarnamnet på förra :P )

Tänkte fylla på förrådet imorrn, blir nog HMB, Kreatin, EAA, (har gainer och pwo)

När man ska köpa HMB och Kreatin, vad är det viktigt att titta på i innehållsförteckningarna? (Man får väl inte länka till produkter eller säga produktnamn om jag har rätt, så tänkte bara lära mig vad man ska titta på )

Hur annars brukar ni tänka när ni köpa dessa produkter ( de jag nämde ovan)

Vad tittar ni på innehålls förteckningarna osv?

Mvh Zabon

King Grub
2014-12-12, 22:18
Det går bra att nämna produktnamn. Det du inte får göra är länka till andra webshoppar som säljer kosttillskott eller göra säljande reklam.

vicarious
2014-12-12, 23:23
Köp förslagsvis produkter utan massa onödiga extraingredienser. Det kostar bara extra. Vanligt kreatin monohydrat är bra, ~100kr för 500g är ett bra riktpris.

Allting kostar i regel mer om det kommer i kapselform istället för pulver.

Owe
2014-12-13, 00:06
Hej Alla!

Gammal räv som har nytt konto (glömde användarnamnet på förra :P )

Tänkte fylla på förrådet imorrn, blir nog HMB, Kreatin, EAA, (har gainer och pwo)

När man ska köpa HMB och Kreatin, vad är det viktigt att titta på i innehållsförteckningarna? (Man får väl inte länka till produkter eller säga produktnamn om jag har rätt, så tänkte bara lära mig vad man ska titta på )

Hur annars brukar ni tänka när ni köpa dessa produkter ( de jag nämde ovan)

Vad tittar ni på innehålls förteckningarna osv?

Mvh Zabon


Hej Zabon !

Då även jag är gammal "räv", så kände jag mig lite manad att svara :)

Kreatin håller som regel bra standard, själv håller jag mig till mms ,GV eller från detta ställe.

Sen har det ju inte på hur du svara på Kreatin ?
Själv är jag så gammal att jag var med o provade när det kom ut på maknaden, och då gjorde Kreatin inte mycket mer för mig än frekventa toa besök.
Det var först när man kom på att Kreatin bör tas med något högglykemiskt som det började funka för mig.

Numera kör jag med PWO som innehåller Kreatin och slänger i lite extra i protein drinken efter träning.

Övrigt så tänker jag på att hålla mig till erkända märken som jag vet inte har dykigt upp i något test o inte innehålla det som står på burken.

cero
2014-12-13, 04:29
Köp ur Kolozzeums webshop för att stödja forumet. :)

http://shop.kolozzeum.com/sv/

/reklam

DJJOHANSSON
2014-12-13, 22:44
Det var först när man kom på att Kreatin bör tas med något högglykemiskt som det började funka för mig.

.



Någon som håller med?

Med vänlig hälsning, "non-responder"

smeander
2014-12-13, 23:04
Hej Alla!

Gammal räv som har nytt konto (glömde användarnamnet på förra :P )

Tänkte fylla på förrådet imorrn, blir nog HMB, Kreatin, EAA, (har gainer och pwo)

När man ska köpa HMB och Kreatin, vad är det viktigt att titta på i innehållsförteckningarna? (Man får väl inte länka till produkter eller säga produktnamn om jag har rätt, så tänkte bara lära mig vad man ska titta på )

Hur annars brukar ni tänka när ni köpa dessa produkter ( de jag nämde ovan)

Vad tittar ni på innehålls förteckningarna osv?

Mvh Zabon

Yep! Handla från Kolozzeums shop så stöder du forumet :)

Proteinpulver
Kolhydrat
Kreatin
Är det enda som "behövs" tycker jag :)

Någon som håller med?

Med vänlig hälsning, "non-responder"

Nej, jag märker ingen skillnad. Får inget gensvar oavsett kosthållning eller intag.

Owe
2014-12-14, 08:12
Någon som håller med?

Med vänlig hälsning, "non-responder"

Vad då håller med? är du 12 år och måste få alla dina polar att tycka lika dant innan du tar till dig det som skrivs ?

urbota dum kommentar !

När det gäller keratin så finns det hur mycket forskning som helst, och en stor del av den är till o med Svensk .

Ja kosttillskott ÄR just vad namnet säger : ett kosttillskott= alla får inte samma reaktion precis som inte alla får det med medicin.

Überbiffen
2014-12-14, 12:56
Vad då håller med? är du 12 år och måste få alla dina polar att tycka lika dant innan du tar till dig det som skrivs ?

urbota dum kommentar !

När det gäller keratin så finns det hur mycket forskning som helst, och en stor del av den är till o med Svensk .

Ja kosttillskott ÄR just vad namnet säger : ett kosttillskott= alla får inte samma reaktion precis som inte alla får det med medicin.

Hur är det med din läsförståelse?

PureWhey
2014-12-14, 13:24
Vad då håller med? är du 12 år och måste få alla dina polar att tycka lika dant innan du tar till dig det som skrivs ?



urbota dum kommentar !



När det gäller keratin så finns det hur mycket forskning som helst, och en stor del av den är till o med Svensk .



Ja kosttillskott ÄR just vad namnet säger : ett kosttillskott= alla får inte samma reaktion precis som inte alla får det med medicin.


...?

Owe
2014-12-14, 13:26
Hur är det med din läsförståelse?

och du vill med det säga?

tlk
2014-12-14, 14:08
Tanken att kreatin behöver kombineras med kolydrater är väl allmänt felaktig? Möjligt att du får något snabbare akut inlagring men vad har det liksom ens för betydelse i det stora hela.


Se t.ex. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15903360



Non-responders brukar istället sakna transportproteiner för att få in kreatinet från tarmen in i kroppen... har ju knappast någon betydelse om du då öser på med kolhydrater.

Sverker
2014-12-14, 14:22
Duger inte transportörerna för de små oladdade aminosyrorna ?
Jag antog att kreatinet togs upp den vägen.

tlk
2014-12-14, 14:59
Duger inte transportörerna för de små oladdade aminosyrorna ?
Jag antog att kreatinet togs upp den vägen.

Jag har för mig att det är någon specifik kreatintransportör (creatine transporter 1), se t.ex Se t.ex. "Epithelial Transport Physiology" Gerencser, George A. Vad som iaf har hypotiserats är att vissa (av någon anledning) har nedreglerat uttryck av transportproteinet (http://www.jissn.com/content/3/1/60)... det kan förvisso likaväl vara nedreglerat i muskelcellerna och upptaget från tarmlumen går helt utmärkt.

that being said så är det ju fullt möjligt att det också transporteras in i kroppen av diverse olika transportörer och inte bara specifikt den här.


Jag håller mig fortfarande till att det i regel går utmärkt att pytsa i sig sitt kreatin utan någon CHO.

qozmox
2014-12-14, 17:01
Vad då håller med? är du 12 år och måste få alla dina polar att tycka lika dant innan du tar till dig det som skrivs ?

urbota dum kommentar !

När det gäller keratin så finns det hur mycket forskning som helst, och en stor del av den är till o med Svensk .

Ja kosttillskott ÄR just vad namnet säger : ett kosttillskott= alla får inte samma reaktion precis som inte alla får det med medicin.

lolwut.

tror kisen mest var intresserad av att se om någon annan upplevt samma sak (dvs att de tidigare testat kreatin utan effekt, men sen efter ha börjat ta det med kolhydrater fått effekt).
det var nog inget hot mot din manlighet.