handdator

Visa fullständig version : Hur ska jag gå vidare?


timebomb
2014-12-12, 20:28
Jag skrev tidigare en tråd om att jag behövde tips på att gå ner i vikt. Jag har käkat bättre kost och tränat mer, men inne i en fas där det knappt sker något. Verken mer muskler eller viktnedgång. Väger 77 kg nu
vad har ni för tips? För dagens form så följande bilder
http://www.ladda-upp.se/bilder/jmdacifzbiup
http://www.ladda-upp.se/bilder/ckdisigwxzeap/

Bossebäver
2014-12-12, 23:29
Jag skrev tidigare en tråd om att jag behövde tips på att gå ner i vikt. Jag har käkat bättre kost och tränat mer, men inne i en fas där det knappt sker något. Verken mer muskler eller viktnedgång. Väger 77 kg nu
vad har ni för tips? För dagens form så följande bilder
http://www.ladda-upp.se/bilder/jmdacifzbiup
http://www.ladda-upp.se/bilder/ckdisigwxzeap/


Du skriver väldigt lite om dig själv, hur lång är du och hur mycket/vad äter du? Ålder?

Du borde definitivt fortsätta iaf, om du väger 77 kg nu så kommer varje kilo du tappar göra större skillnad visuellt ju närmre du kommer ditt mål. Kan vara värt att tänka på när lidandet är som störst.

daloatf
2014-12-13, 16:13
Käka mindre mat totalt sätt. Ersätt lite kolhydrater och fett med protein.

timebomb
2014-12-15, 18:40
Du skriver väldigt lite om dig själv, hur lång är du och hur mycket/vad äter du? Ålder?

Du borde definitivt fortsätta iaf, om du väger 77 kg nu så kommer varje kilo du tappar göra större skillnad visuellt ju närmre du kommer ditt mål. Kan vara värt att tänka på när lidandet är som störst.

Jag är 25 år och är 171 cm lång, äter nyttigt de flesta dagarna men på helgerna är det svårt att stå emot det. Onyttiga.
En vanlig vardag äter jag två mackor på fullkorn och kvarg eller havregrynsgröt. På mackan har jag keso, skinka
Lunch, pasta fullkorn med tex räkor, ibland är man lat och äter mackor till lunch
Middag ris grönsaker kyckling, currysås
På kvällen blir det frukt, om jag är hungrig blir det även yoghurt med flingor.
På helgen kan det bli en chipspåse, godis ingen läsk iallafall
Dricker för det mesta vatten

Shqypnia
2014-12-15, 23:20
Skippa godiset och chips. Ät mer men bättre och framförallt mer mättande mat.

Physiques
2014-12-16, 00:35
Om jag var du skulle jag köpa en matvåg och ladda ner en app som t.ex fitnesspal och börja räkna kalorier så gott som det går och lägg dig på ett underskott på säg 5-600kcal om dagen, försök att undvika vätska med kalorier t.ex läsk, juice och yoghurt och ersätt det med vatten och lightläsk. Chips och godis kan du ersätta med grönsaker och dipp, det är riktigt gott och verkligen inget att underskatta!

Sätt upp små delmål och ta det lugnt och skynda inte! :)

PS: Mackor är rena kaloribomberna ;)

sebbanboy14
2014-12-16, 01:47
Hade jag varit du skulle jag iaf vilja gå ner minst 10kg. Eller lasta av en hel del fett och lägga på mig lite muskler.


Om du äter som du säger så kommer du gå ner i vikt. Inga problem. De är ju bara frågan hur mycket du proppar i dig under helgerna. Om jag läser lite mellan raderna så uppfattar jag som att du proppar i dig rätt mycket skit under helgerna.?

Animalisk
2014-12-16, 14:00
Om jag var du skulle jag köpa en matvåg och ladda ner en app som t.ex fitnesspal och börja räkna kalorier så gott som det går och lägg dig på ett underskott på säg 5-600kcal om dagen, försök att undvika vätska med kalorier t.ex läsk, juice och yoghurt och ersätt det med vatten och lightläsk. Chips och godis kan du ersätta med grönsaker och dipp, det är riktigt gott och verkligen inget att underskatta!

Sätt upp små delmål och ta det lugnt och skynda inte! :)

PS: Mackor är rena kaloribomberna ;)

Word!

Du måste ta kontrollen. Bestäm dig för ett dagligt kaloriintag som du följer 2 veckor till att börja med, väg och räkna maten samt dig själv varje dag för att se vartåt det bär hän.

Räkna även ut din snittvikt per vecka, efter 2 veckor bör du se ett mönster, personligen tycker jag att 1 vecka är för kort tid för att se hur man ligger till när man börjar på underskott så kör samma kaloriintag 2 veckor och utvärdera efter det.

Alltidvila
2014-12-16, 21:13
Kul att du är på vägen till en snyggare och sundare kropp. Ett tips för viktnedgång är att intala dig själv att maten faktiskt är kroppens bränsle och inte ett nöje.

AeternusRex
2014-12-19, 11:09
Om du har bekymmer med att hamna i fas med din kost och/eller motivera dig till den gör som jag, förutsatt att du inte har ett stort mål att någonvart, ta det i steg. Lägg upp ett schema över x antal veckor som lägger dig på en sund nivå. Funkar helbra för mig.