handdator

Visa fullständig version : Nybörjare med några frågor


Lumberjack92
2014-12-12, 10:16
Tjenare!
Jag är ganska färsk vad gäller seriös träning. Visst jag har gymmat och sprungit en del, men det har aldrig varit på en hög nivå.

Det finns ju en uppsjö av information på internet, men jag har svårt att sålla ut vad som är relevant och viktigt. Därför gör jag nu en tråd här.

För ett tag sen började jag äta bättre, gå promenader varje morgon samt ta något pass på gymmet i veckan. På några månader tappade jag typ 8 kg i vikt, men fick knappt märkbart bättre resultat på gymmet. Jag antar att detta har att göra med att jag inte kör tillräckligt hårt.

Det jag vill uppnå med min träning är att få en mer sund kropp och ett friskare utseende, jag vill kunna känna att jag har jävligt bra kondition, att jag är stark och att jag ser bra ut.

Mina förutsättningar är:
Kille, 22 år
193cm, 93kg. Skulle behöva bli av med en hel del fett.

Vad jag hade tänkt göra är att köra efter detta träningsschema (kommer från försvarsmakten):
http://i.imgur.com/cp45gUa.png

Kommer detta att ge resultat? Jag är beredd på att få hålla på ett tag innan det verkligen händer grejer, men ser schemat i sig bra ut? Finns det ett bättre schema för att uppfylla mina mål?

Vad gäller kost försöker jag ligga på ett kcal-underskott, och samtidigt få i mig mycket protein. Det blir i praktiken så att jag äter ganska lite kolhydrater och fett, mycket grönsaker och kyckling. Jag har även proteinpulver, men jag vill helst inte behöva tillförlita mig på kosttillskott utan ha en stabil grund som funkar ändå. Dock käkar jag multivitamin, extra D vitamin (på vintern), järntabletter (blodgivare) samt Omega 3.

Om det är någon som har egna idéer, tips eller liknande, vill jag gärna få höra dem, det är hela anledningen till varför jag startade tråden. Som sagt känner jag mig lite vilsen i all information.

Ha det bra, och om du kommit så här långt ner i inlägget får jag tacka för att du tagit dig tid!