handdator

Visa fullständig version : Detox te, bluff?


Gonsa
2014-12-08, 18:17
Har sett på Instagram att vissa dricker ett te, där varje te har olika syfte. Ett tex där man blir "skinny". Är alla dessa sorter bluff eller innehåller "Detox skinny te" saker som gör man förbränner lite mer? Tex som koffein.

Paperbasket
2014-12-08, 18:39
Vad är din första spontana tanke själv?

Gonsa
2014-12-08, 18:43
you tell me

MatteÖhult
2014-12-08, 18:54
lade inte gudiol nyss ut en artikel om detta, tidigare idag?

Xead
2014-12-08, 19:16
lade inte gudiol nyss ut en artikel om detta, tidigare idag?

Han länkande i alla fall till en: http://www.theguardian.com/lifeandstyle/2014/dec/05/detox-myth-health-diet-science-ignorance.

R Scarpa27
2014-12-08, 19:26
detox = bs..

så nu har du svaret och just detox te får mig att gapflabba... men det tillverkas ju för att tjäna pengar och lura folk.

2010talet borde folk veta bättre :)

punkt från mig :)

TomasB
2014-12-08, 19:41
Dessutom smakar de oftast skit. Té som är så gott annars...

Toni Radanov
2014-12-08, 20:10
Le blöf!

Gober
2014-12-08, 20:55
Din lever sköter "detox" utmärkt. Alla detoxkurer är bara trams. Men visst, kan väl vara skönt med en rejäl rännskita ibland när man varit utomlands och blivit förstoppad från mun till röv, testa att dricka en liter katrinplommonjuice så ska du få se på detox.

R Scarpa27
2014-12-08, 21:07
katrinplommonjuice spetsat med 2dl stevia sötströ. dat detox... dat...
tilltugg : sockerfritt godis & torkade frukter.

RobinEH
2014-12-08, 21:33
Googlade på "detox skinny te" och fick upp denna sida (http://www.detoxskinnyherbs.com/). Därefter klickade jag mig vidare till ingrediensredovisningen här (http://www.detoxskinnyherbs.com/pages/directions-ingredients).
Morning Start Tea

Ingredients:

Pu-erh tea, hibiscus flower, elderberry fruit, apple peels, rosehip, dry extract of garcinia cambogia.

Pu-erh is called a fat killer. It is a tea which during the production process gains a number of characteristics that speed up our metabolism, and thus increase fat burning.

• Red tea infusion stimulates production of digestive juices and stimulates bowel work, which speeds up the metabolism, resulting in fat burning

• Regulates metabolism, regulates body weight

• Lowers cholesterol and blood pressure, thus improves circulation

• Is rich in minerals and microelements, calcium, manganese

• Contains significant amounts of essential oils and proteins

• Has a beneficial effect on internal organs: mainly digestive system and liver

• Improves memory, concentration and mood

• Accelerates toxins removal from body; has diuretic effect

• Strengthens body

Dry extract of Garcinia cambogia - is one of the most valuable herbs in fighting overweight. It contains a lot of HCA (hydroxyacetic acid), which affects fat metabolism as well as reduces appetite and cholesterol level in blood. It contains large amounts of hydroxy citric extract. This substance, commonly called HCA, has characteristics of slowing down lipogenesis (fat synthesis) of carbohydrates and proteins and thus forming fat tissue. In addition, HCA reduces appetite by increasing glycogen sources in muscles. The body perceives this as information about state of satiety.

Ingen enorm koll på dessa magiska ämnen, dessa produkter tenderar ju till att innehålla ingredienser som inte är så "mainstream". Hursomhelst så har garcinia cambogia haft relativt god effekt hos råttor. Synd bara att resultaten inte varit lika lovande hos människor, vi har som de flesta (undantag för somliga LCHF-anhängare) inte så värst hög aktivitet av DNL. Vad gäller det otroliga Pu-erh téet så vänder jag mig till den bästa källan:
Pu'er tea is widely sold, by itself or in blends, with unsubstantiated claims that it promotes loss of body weight in humans.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pu-erh_tea#Health
Vad gäller detox så märk vad de skriver om sin produkt:
...Accelerates toxins removal from body; has diuretic effect... Där har vi vår kära detoxeffekt.

Toni Radanov
2014-12-08, 23:45
dricka dretmö vatten i 2-3 dagar (en vanlig person tycker några glas extra om dagen upplevs som extraordinärt mycket mer än normalt så no worries) är all detox någon någonsin kan behöva. Men folk betalar för vilken skit som helst! Fast det där är också vatten... med lite smuts i och kallas därför "te" :D

Ät görlite och drick görmycket i 2 dagar, du kommer känna dig, och se ut/väga mindre, som om du deffat i 1 mån. Helt gratis! Svårare är det inte faktiskt.