handdator

Visa fullständig version : Hur påverkas triceps av skuldror-/bröst-/axelproblem


Skön
2014-12-08, 18:05
Jag har kämpat länge med problem med instabil axelled och skuldror som inte jobbar som det ska (övningar mottages gärna).

Jag märker att mina triceps snabbt blir trötta oavsett vikt och har galet svårt att få kontakt samt att det känns konstigt i sträckt läge i alla övningar. Kan ovannämnda orsaker göra så triceps inte jobbar som den ska?

Gnistan
2014-12-09, 14:38
Jag har kämpat länge med problem med instabil axelled och skuldror som inte jobbar som det ska (övningar mottages gärna).

Jag märker att mina triceps snabbt blir trötta oavsett vikt och har galet svårt att få kontakt samt att det känns konstigt i sträckt läge i alla övningar. Kan ovannämnda orsaker göra så triceps inte jobbar som den ska?

Tror ju inte att triceps har något att göra med dina axelproblem.
Jag har axelproblem med och haft sedan jag tävlade en gång i tiden.
Att det känns trötta och som du säger: Konstigt i sträckt läge", det känner jag med efter träning, inget fel med det.
Sedan är det ju så att du får ett tryck över axlar då du t.ex kör bänk som kan påverka redan dåliga axlar.
Du håller väl in axlarna och får ner dem i bänken då du kör så de inte hamnar utanför bänken? Då kan du skydda dem lite mer.
Om du blir trött i triceps och det känns då du sträcker dem är väl ett bevis på att det tagit då du tränat?

Wrista
2014-12-10, 00:38
Jag har väldigt instabila axlar och har fått bra rehabövningar som till och från fungerar riktigt bra. Jag har märkt att det viktigaste är att verkligen dra ihop skulderbladen och kämpa att för att inte skuldrorna ska fladdra runt. Vid tex triceps pushdown eller bicepscurl får skuldrorna verkligen jobba rejält för att inte axelsmärtan ska komma.

Gnistan
2014-12-10, 23:25