handdator

Visa fullständig version : Tömning-Styrkelyft


El Svajn
2014-12-08, 15:33
Tjena går i planerna att tävla i en halvseriös styrkelyfts-tävling nu i helgen, närmare bestämt på lördag morgon. Jag har som plan att väga in på -83kg. Då vågen stod på 88kg imorse (brukar ligga på runt 86kg) tänkte jag att det skulle passa att testa en rejäl tömning. Själva tävlingen ser jag mest som en kul grej men det vore intressant och givande att se hur kroppen reagerar både viktmässigt och styrkemässigt.

Så nu till själva frågan. Hur gör jag detta på bästa sett?
Behöver som sagt tappa runt 5 kg och har 5 dagar på mig, jag har denna dag druckit en jävla mängd vatten samt saltat rejält. Och jag nämner igen att jag ska tävla i styrkelyft inte någon byggartömning/laddning.

Tack på förhand.

z_bumbi
2014-12-09, 08:17
Det bästa är att strunta i att banta och fokusera på att lyfta så mycket vikt som möjligt. Att vara svag, yr, ha lättare att få kramp etc ger ingen rolig upplevelse.

cero
2014-12-10, 22:17
Vad är nästa viktklass? Du är för tung för 63 i alla fall. Tömma 5 KG så snabbt är ingen lek.

exor
2014-12-12, 07:32
Ät gott och gå in på din vikt. Inte alls kul att göra sin första tävling urholkad..

R Scarpa27
2014-12-12, 19:46
min kusin gjorde en liknande snabb tömning, han ångrade ihjäl sig... så strunta i det.