handdator

Visa fullständig version : Träningsschema för brutal jävla vinterökning


Crane
2014-12-06, 19:20
Tjena grabbar!
Jag har tränat några år, varierat mellan pass likt stronglift (medelst bulk) till att i perioder nästan bara smidighetsträna. Senaste månaderna har jag kört mycket parkour och rörlighet, så min kropp är inte helt otränad; bifogar bild på nuvarande skick.

http://oi58.tinypic.com/2q80wmp.jpg

Ursäkta kvalitén men det visar någorlunda, fick inte pli på kameran under min förra divsession framför spegeln. :smash:

I vilket fall; utifrån mitt nuvarande skick så är jag jävligt sugen på att under några få månader äta som en dräng, träna som en oxe och sedan deffa tillbaks framåt sommaren. Jag skulle dock behöva lite hjälp med att sammanställa ett sådant träningsschema!

Har ni några tips på ett bra schema utifrån min nuvarande position för att uppnå snabba ökningar? Jag antar att det gärna får vara ordentligt tungt i med att jag ska käka våldsamt samtidigt. Det måste dock ta lite hänsyn till min rygg som jag haft fruktansvärt ont i senaste tiden (förfärligt, jag är 19), tunga marklyft är kanske inte det bästa just nu.


Stats:
Bänkpress runt 100 kg
Knäböj/marklyft runt 130-135 kg
Klarar drygt 14 chins.

Vikt 77 kg, längd 185 cm.

Vad tänker ni utifrån detta?

BobaFett
2014-12-06, 20:00
Tjena grabbar!
Jag har tränat några år, varierat mellan pass likt stronglift (medelst bulk) till att i perioder nästan bara smidighetsträna. Senaste månaderna har jag kört mycket parkour och rörlighet, så min kropp är inte helt otränad; bifogar bild på nuvarande skick.

http://oi58.tinypic.com/2q80wmp.jpg

Ursäkta kvalitén men det visar någorlunda, fick inte pli på kameran under min förra divsession framför spegeln. :smash:

I vilket fall; utifrån mitt nuvarande skick så är jag jävligt sugen på att under några få månader äta som en dräng, träna som en oxe och sedan deffa tillbaks framåt sommaren. Jag skulle dock behöva lite hjälp med att sammanställa ett sådant träningsschema!

Har ni några tips på ett bra schema utifrån min nuvarande position för att uppnå snabba ökningar? Jag antar att det gärna får vara ordentligt tungt i med att jag ska käka våldsamt samtidigt. Det måste dock ta lite hänsyn till min rygg som jag haft fruktansvärt ont i senaste tiden (förfärligt, jag är 19), tunga marklyft är kanske inte det bästa just nu.


Stats:
Bänkpress runt 100 kg
Knäböj/marklyft runt 130-135 kg
Klarar drygt 14 chins.

Vikt 77 kg, längd 185 cm.

Vad tänker ni utifrån detta?

Med tanke på din rygg är en hård träningsperiod en dålig ide. Du borde fokusera på att bli bra i ryggen, rehab etc. Visst kan du köra hårt under tiden med sånt som inte känns i ryggen men bara du själv vet vad som går bra att träna eller inte. Vi kan inte hjälpa dig så mycket där.

Kalle40
2014-12-07, 03:09
Ja eftersom du inte är bra i ryggen kan du ju inte köra ordentligt. Om du inte vill se ut som muskelbyggarna i Kalle Anka & Co.

100
2014-12-07, 10:10
Håll dig till vertikala drag för ryggen, har du tillgång till någon form av roddmaskin, dvs horisontell drag, så borde det också gå bra för ryggen, eller?

Men annars helkropp, halvkropp, tre-split, med progression är nog det bästa.

Kedaran
2014-12-07, 11:44
Om du faktiskt haft fruktansvärt ont i ryggen så borde du kolla upp det först, innan du ger dig på ett tungt och krävande träningsblock.

När du fått klartecken att köra hårt så kolla på phat, phul osv kanske?

Lycka till!

Gnistan
2014-12-07, 13:54
Tjena grabbar!
Jag har tränat några år, varierat mellan pass likt stronglift (medelst bulk) till att i perioder nästan bara smidighetsträna. Senaste månaderna har jag kört mycket parkour och rörlighet, så min kropp är inte helt otränad; bifogar bild på nuvarande skick.

http://oi58.tinypic.com/2q80wmp.jpg

Ursäkta kvalitén men det visar någorlunda, fick inte pli på kameran under min förra divsession framför spegeln. :smash:

I vilket fall; utifrån mitt nuvarande skick så är jag jävligt sugen på att under några få månader äta som en dräng, träna som en oxe och sedan deffa tillbaks framåt sommaren. Jag skulle dock behöva lite hjälp med att sammanställa ett sådant träningsschema!

Har ni några tips på ett bra schema utifrån min nuvarande position för att uppnå snabba ökningar? Jag antar att det gärna får vara ordentligt tungt i med att jag ska käka våldsamt samtidigt. Det måste dock ta lite hänsyn till min rygg som jag haft fruktansvärt ont i senaste tiden (förfärligt, jag är 19), tunga marklyft är kanske inte det bästa just nu.


Stats:
Bänkpress runt 100 kg
Knäböj/marklyft runt 130-135 kg
Klarar drygt 14 chins.

Vikt 77 kg, längd 185 cm.

Vad tänker ni utifrån detta?

100 i bänk när du väger 77 kg är rätt bra tycker jag.
MVH
Gnistan