handdator

Visa fullständig version : Vilket märke gäller (träningskläder)?


DonFlex
2014-12-02, 16:25
Vore kul att höra vilket märke Ni tycker känns mest hardcore för en byggare på gymmet. Inte för märken spelar någon roll, men ändå. Jag gillar GASP ..

LillisJ
2014-12-02, 16:27
Gymshark :)

4623
2014-12-02, 16:28
Inte mycket som slår GASP, Better Bodies och liknande i fulhet.

Jag tränar oftast i några shorts från Nike och någon enfärgad t-shirt.

filmjölk
2014-12-02, 16:30
Mest hardcore är slitna mysbyxor och en urtvättad t-shirt. Komplett med foppatofflor - allt köpt ifrån Gekås, Ullared.

Dyrare märken är kanske snyggare men inte alls lika hardcore.

Alkro
2014-12-02, 16:32
Dyrare märken är kanske snyggare men inte alls lika hardcore.

Det enda som är mer smaklöst än outfiten du beskriver skulle väl isåfall vara något från GASP/Better bodies.

Är ju ganska fantastiskt att folk lägger pengar på den typen av träningskläder. Tacka vet jag en vanlig t-shirt och ett par shorts.

filmjölk
2014-12-02, 16:34
Det enda som är mer smaklöst än outfiten du beskriver skulle väl isåfall vara något från GASP/Better bodies.

Smaklöst är hardcore.

Alkro
2014-12-02, 16:36
Smaklöst är hardcore.

Fast en GASP-outfit går ju hela varvet runt. Den som har införskaffat kläderna tycker ju förmodligen att de inte är det minsta smaklösa och är väl oftast ganska måna om sitt utseende. En person som har på sig foppatofflor har väl som mål att bara ha något bekvämt på sig.

qozmox
2014-12-02, 16:50
Vore kul att höra vilket märke Ni tycker känns mest hardcore för en byggare på gymmet. Inte för märken spelar någon roll, men ändå. Jag gillar GASP ..

lolwut?
du kan medge att du bryr dig om vad du/andra har på dig/sig.
det är ok.

Oxe
2014-12-02, 16:53
Jag tyckte om XXXL för om åren

Crazee och Platinum är också klassiker

Akerhage
2014-12-02, 17:15
Valfritt linne o badshorts blir det för mig, med strumpor, oftast med hål för ena stortån att sticka ut. Hade kunnat ta valfri tshirt med, men gillar faktiskt träna i linne. Märke spelar ingen roll, det billigaste jag hittar, haft samma kläder i 10 år tror jag.

filmjölk
2014-12-02, 17:19
Fast en GASP-outfit går ju hela varvet runt. Den som har införskaffat kläderna tycker ju förmodligen att de inte är det minsta smaklösa och är väl oftast ganska måna om sitt utseende. En person som har på sig foppatofflor har väl som mål att bara ha något bekvämt på sig.

Det har du rätt i, alltså blir jag böjd att hålla med dig om att GASP-uniformen> WT-munderingen.

R Scarpa27
2014-12-02, 19:47
Det som passar.

slackerguru
2014-12-03, 01:45
Jag gillar inte texturen better bodies använder. Har för mig att gasp använder den också. Tänker på denna textur:
http://2.bp.blogspot.com/_lbZrMvf7JEA/TOAbfsURg4I/AAAAAAAABJo/d4MXMWqB0O0/s320/Better%2BBodies%2BFlex%2BBoard%2BShorts.jpg

Känns väldigt white trash och det känns som dom använder det på alla killplagg.
Har dock pratat med dom på Better bodies och dom ska göra deras nya kollektion med en mer tilltalande textur för min smak till vårens kollektion.

mangemani
2014-12-03, 01:50
det som känns skönast såklart.
vanliga, billiga byxor som är sköna och en vanlig t-shirt.
svindyra kläder utav ett speciellt märke på gymmet, i dont get it=/

Hackenschmidt
2014-12-03, 01:56
Det som för tillfället är billigast på sportsdirect.com, oftast slazenger :D

30kr
http://images.sportsdirect.com/images/imgzoom/51/51200922_xl.jpg

18kr
http://images.sportsdirect.com/images/imgzoom/59/59938221_xl.jpg

cero
2014-12-03, 03:31
Det som är mest hardcore är att ha vanliga träningskläder och vara stark som fan. Finns inget som skriker mer "nybörjare!" än ett GASP-linne.

Matsa
2014-12-03, 03:45
Crazee Wear är nog det byggarmärke som ger mig mest hardcorevibbar, kanske associerar det med alla gamla gymrävar som hade crazeebyxor förr när jag började träna. House of Pain tyckte jag var hardcore när jag var tonåring och märket precis hade börjat dyka upp. Metal är kanske inget byggarmärke men jag tycker att det är rätt hardcore. Gasp och BB finns ju på varenda gym så det är känns inte så hardcore. Det är förövrigt just därför jag har en del byxor från de märkena, glömt byxor att träna i och så köper man ett par i receptionen. De är dock utslitna sedan ett par år. :)

Det mest hardcore jag tränar i numera är byxor från Ironmind, de köpte jag för att de var rätt billiga och jag ändå beställde saker därifrån. Annars tycker jag att billigt och bekvämt är viktigast när man ska träna, ingen jävel som bryr sig ändå.

exor
2014-12-03, 06:24
Jag avskyr GASP & BB.

R Scarpa27
2014-12-03, 07:24
Äkta läder och stil på gymmet ffs.
moheda träskor!

ultimata träningskorna, kan de bli mer svenskt?
sula iväg en om du blir förbannad.

http://www.scandinavianstuff.com/shop/11328/art28/h5157/20695157-origpic-9b245c.jpg

Grotesk
2014-12-03, 09:08
Det handlar inte om hur mycket du har på stången. Det handlar om att du har rätt kläder!

Platinum är bäst.

LoveMachine
2014-12-03, 09:09
Äkta läder och stil på gymmet ffs.
moheda träskor!

ultimata träningskorna, kan de bli mer svenskt?
sula iväg en om du blir förbannad.


Kombineras gärna med flanellskjorta för bästa effekt, och en massa Blue Steel.

GCYhVsDMa70

TomasB
2014-12-03, 09:26
Inte mycket som slår GASP, Better Bodies och liknande i fulhet.

Jag tränar oftast i några shorts från Nike och någon enfärgad t-shirt.

This^^

Som svar på frågan: Nike.

Kralligare
2014-12-03, 11:11
Det som är mest hardcore är att ha vanliga träningskläder och vara stark som fan. Finns inget som skriker mer "nybörjare!" än ett GASP-linne.

På de gym jag tränat på så brukar inte nybörjarna ha t.ex. GASP, utan "vanliga" träningskläder från Nike, Adidas, Puma, Craft, etc.

Jag tog själv inte på mig ett GASP-linne innan jag började få en kropp som "passade" i den tröjan, men visst känns det lite B när en slät nybörjare har de dyraste styrketräningskläderna, men det finns ju alltid någon som skämmer ut sig *facepalm* ..

PureWhey
2014-12-03, 11:19
Jag avskyr GASP & BB.

+1
urgh

4623
2014-12-03, 11:21
På de gym jag tränat på så brukar inte nybörjarna ha t.ex. GASP, utan "vanliga" träningskläder från Nike, Adidas, Puma, Craft, etc.

Jag tog själv inte på mig ett GASP-linne innan jag började få en kropp som "passade" i den tröjan, men visst känns det lite B när en slät nybörjare har de dyraste styrketräningskläderna, men det finns ju alltid någon som skämmer ut sig *facepalm* ..

Tycker det är minst lika "pinsamt" hur erfaren du än är.

TomasB
2014-12-03, 11:35
På de gym jag tränat på så brukar inte nybörjarna ha t.ex. GASP, utan "vanliga" träningskläder från Nike, Adidas, Puma, Craft, etc.

Jag tog själv inte på mig ett GASP-linne innan jag började få en kropp som "passade" i den tröjan, men visst känns det lite B när en slät nybörjare har de dyraste styrketräningskläderna, men det finns ju alltid någon som skämmer ut sig *facepalm* ..

Allas smak är olika, och du och jag har en diametralt skild åsikt om stil (uppenbarligen). Men jag kan inte begripa varför du tycker det är "pinsamt" med en nybörjare som har ett GASP-linne? Skulle det vara någonting man kvalificerar sig för?

Syftet med ett sånt linne (rätta mig om jag har fel) är väl utöver att man tycker det är snyggt - att man gillar att se musklerna jobba? Det är väl precis lika aktuellt för någon med mindre utvecklad muskulatur som en person med mer?

r1kkie
2014-12-03, 11:48
Under Armour blir det för min del.

Decepticon
2014-12-03, 11:56
Allas smak är olika, och du och jag har en diametralt skild åsikt om stil (uppenbarligen). Men jag kan inte begripa varför du tycker det är "pinsamt" med en nybörjare som har ett GASP-linne? Skulle det vara någonting man kvalificerar sig för?

Syftet med ett sånt linne (rätta mig om jag har fel) är väl utöver att man tycker det är snyggt - att man gillar att se musklerna jobba? Det är väl precis lika aktuellt för någon med mindre utvecklad muskulatur som en person med mer?

Jag kan inte hjälpa att jag tycker det ser lite fånigt ut när en nybörjare har ett svindyrt golfset, de dyraste slalomskidorna, etc. En duktig golfspelare som har ett exklusivt golfset, eller en riktigt vass skidåkare med dyrare märkesutrustning är inget man stör sig på, och jag tycker det är lite likadant på gymmet. En seriöst vältränad snubbe i lite "dyrare" styrketräningskläder är inget konstigt, men när svennebanan kommer in i samma utstyrsel, så tycker jag att det ser lite fånigt ut. Inget konstigt med det, det tror jag många tycker, även om Kolozzeum inte är representativt för befolkningen i övrigt.

Strixen
2014-12-03, 11:58
Håller helt med föregående talare +1

4623
2014-12-03, 12:22
Jag kan inte hjälpa att jag tycker det ser lite fånigt ut när en nybörjare har ett svindyrt golfset, de dyraste slalomskidorna, etc. En duktig golfspelare som har ett exklusivt golfset, eller en riktigt vass skidåkare med dyrare märkesutrustning är inget man stör sig på, och jag tycker det är lite likadant på gymmet. En seriöst vältränad snubbe i lite "dyrare" styrketräningskläder är inget konstigt, men när svennebanan kommer in i samma utstyrsel, så tycker jag att det ser lite fånigt ut. Inget konstigt med det, det tror jag många tycker, även om Kolozzeum inte är representativt för befolkningen i övrigt.

Nu är ofta dyrare golfklubbor, dyrare skidor etcetera mer avancerade. Således svårare att använda. Vad gör kläderna för en som gymmar?

TomasB
2014-12-03, 12:33
Jag kan inte hjälpa att jag tycker det ser lite fånigt ut när en nybörjare har ett svindyrt golfset, de dyraste slalomskidorna, etc. En duktig golfspelare som har ett exklusivt golfset, eller en riktigt vass skidåkare med dyrare märkesutrustning är inget man stör sig på, och jag tycker det är lite likadant på gymmet. En seriöst vältränad snubbe i lite "dyrare" styrketräningskläder är inget konstigt, men när svennebanan kommer in i samma utstyrsel, så tycker jag att det ser lite fånigt ut. Inget konstigt med det, det tror jag många tycker, även om Kolozzeum inte är representativt för befolkningen i övrigt.

Jag ser inte jämförelsen:

Gasp och BB är inte dyrare än Nike/Adidas/Under Armour, eller bättre i något avseende. Inbillat eller verkligt. Snarare tvärt om va?

Golfklubbar utvecklas hela tiden och märkena investerar absurda belopp för att öka träffytan (sweet spots), öka längden på slagen, förbättra känslan och för detta testar man nya material, sammansättningar och annan design. Gasp ändrar möjligen design emellanåt men knappast för att förbättra resultaten för användaren.

mela
2014-12-03, 12:33
Viktigast är ju att ha bekväma kläder, så att man kan röra sig obehindrat utan att behöva dra upp byxor/rätta till bh/dra ner linne osv.

På min kropp sitter adidastights och nå lång figursydd tshirt bäst. HM har skönast sportbhar (jag springer liksom inte så behöver inte så bra support :D)

Strixen
2014-12-03, 12:57
Nu är ofta dyrare golfklubbor, dyrare skidor etcetera mer avancerade. Således svårare att använda. Vad gör kläderna för en som gymmar?
Inte nödvändigtvis

4623
2014-12-03, 12:59
Inte nödvändigtvis

Skrev jag att det alltid är så?

Decepticon
2014-12-03, 13:00
Jag tycker GASP gör snygga och bra kläder, ett snäpp upp mot BB.

unsuspected
2014-12-03, 13:34
Böjer som bäst i H&M shorts, böjskor från adidas och valfri t-shirt.

tigerofsweden
2014-12-03, 13:38
Skrev jag att det alltid är så?

I golf är det snarare tvärtemot, den senaste och dyraste utrustningen är ofta enklare att använda.

4623
2014-12-03, 13:42
I golf är det snarare tvärtemot, den senaste och dyraste utrustningen är ofta enklare att använda.

I så fall är argumentet ännu sämre.

Ljuvligt
2014-12-03, 13:50
Det var många år sedan jag övergick till skönt före snyggt när det kommer till träningen. Men jag har tre tshirts jag köpt för 99 kr (3 st för 99 kr) på stadium, som jag nyligen "förnyat" genom att klippa bort armarna på, som jag alternerar mellan. Samt någon form av tighta shorts/yoga byxor (eftersom jag böjt sönder mina gamla tennisshorts) kombinerat med biltemas strumpor jag dragit upp till knäna, då jag inte orkar raka benen så ofta. Sedan får man inte glömma bort mina DoWins-lyftarskor som liknar random bowlingsko. Lägg även till att jag begåvats med mycket svettkörtlar, så vi förstår alla att jag måste veva bort intresserade killar med skivstången när jag träna.

tlk
2014-12-03, 13:53
Jag brukar köra GASP mesh pants, sleten urtvättad tshirt (alternativt min inte så sletna och urtvättade styrkelabbet-tisha) och antingen five fingers, flipflops eller lyftarskor. Skovalet beror på vad det är för typ av pass liksom.

Moderiktigt och bra.


Hade såklart helst tränat näck men det är inte kosher @ f24/7.

Toni Radanov
2014-12-03, 14:11
Vad spelar det för roll vafan man har för märke på sig?

Random svarta kortbyxade tights och en funktions t-shirt. Go!

Gym är nersunkade nog med optinojor, broscience och tillskottstrams. Yeah, låt oss bygga vidare genom även fjantmode :D

Ibland vill man facepalma med fötterna också.

DonFlex
2014-12-03, 14:38
Det känns som vissa blir provocerade av att diskutera träningskläder (märken) och att det inte spelar någon roll. Klart att det inte spelar någon roll, detta är bara en lättsam diskussion i allmänt forum. Jag varierar mig, ibland något enkelt märkeslöst, men jag tycker som sagt att GASP har vissa snygga kläder, och det är väl bra om man trivs i det man har på sig, även om man inte får större muskler i en märkeströja mot en Biltematröja.

spoon
2014-12-03, 14:44
Kombineras gärna med flanellskjorta för bästa effekt, och en massa Blue Steel.

GCYhVsDMa70
Blir inte hårdare än såhär!

Stonemountain
2014-12-03, 14:47
Att folk orkar bry sig.

Mn tränar i det som känns bra för en själv.
Jag har GASP, BB, Nike, Adidas och andra märken.
Tar det som är rent och känns bra för dagen vilket alla borde få göra.

Huungg
2014-12-03, 15:14
Själv har jag ett träningsbälte från gasp som jag skäms över att använda.

arthax
2014-12-03, 15:39
Själv har jag ett träningsbälte från gasp som jag skäms över att använda.

Det borde du göra! *grr27*
Köp ett från Wahlander och kom in i matchen! *hug*