handdator

Visa fullständig version : Sjukgymnast för second opinion i Sthlm (inklämning skuldra)?


bear.flowertwig
2014-12-02, 14:50
Tips på vass sjukgymnast i Sthlm som kan kolla på en skuldra med förmodad inklämning?

Börjar bli less så då jag fick lägga ner alla rörelser á la bänkpress/pushpress i maj/juni, i juli fick diagnos inklämning och sen dess hållit på att rehabba men det tycks inte bli bättre. Sen ett par veckor har jag dessutom lätt känning på en triggerpunkt en bit ner på samma arm mellan axel och biceps/triceps (enligt min massör en känd triggerpunkt och hon trodde det skulle kunna hänga ihop med rotatorkuffen).

Jag är tveksam om det går åt rätt håll och om 3 veckor ska det surfas och paddlas för fullt (=sub-opti för arm/axel) så det vore skönt om någon kunna ta en ny titt (ska även tillbaka till första sjukgymnasten snart).

Tack!

mini
2014-12-02, 15:01
Jag rekommenderar som vanligt Joel på Rehabtjänst. Lyfter själv skivstång och van att jobba med idrottare på alla nivåer då han även jobbar för RF på Bosön. Ev är han inte i tjänst ett tag framåt, då är Magnus på Rehabtjänst också bra.

bear.flowertwig
2014-12-02, 16:09
Jag rekommenderar som vanligt Joel på Rehabtjänst. Lyfter själv skivstång och van att jobba med idrottare på alla nivåer då han även jobbar för RF på Bosön. Ev är han inte i tjänst ett tag framåt, då är Magnus på Rehabtjänst också bra.

Det är faktiskt Joel som har hjälpt mig tidigare (innan det här). Han är toppen och jag har rekommenderat honom själv men då han i somras var på semester så bokade jag med en kollega till honom. Så det känns lite obekvämt att vända sig vidare till nån på samma klinik. Tack ändå.

Sheogorath
2014-12-02, 17:20
Det är faktiskt Joel som har hjälpt mig tidigare (innan det här). Han är toppen och jag har rekommenderat honom själv men då han i somras var på semester så bokade jag med en kollega till honom. Så det känns lite obekvämt att vända sig vidare till nån på samma klinik. Tack ändå.

Sånt får vi ta ;) Hör av dig och säg att du vill boka tid hos den här "Joel". Det är säkert inte första gången någon vill ha second opinion på samma klinik. :)