handdator

Visa fullständig version : Skulle vilja ha snabbt svar!.. Hjälp!


stybb
2002-04-03, 12:13
Jag har några frågor jag skulle vilja ha hjälp med..

Jag har planerat att börja med kreatin kur på Måndagen men när jag vaknade imorse var jag så förkyld att jag inte fick luft genom näsan :o).. Jag har inge feber eller nått sånt.. Fråga 1: Är det okei och träna o ta kreatin kuren fast jag e förkyld eller bör jag vänta 1-2 veckor o köra sen. Då skiter sig min deff-planering osv.. men men.. Vad tycker ni?..

Fråga 2: Jag har planer på att inköpa glutamin. Är AST glutamin bra eller fungerar det lika bra med Twinlabs Glutamin Fuel som jag lättare o billigare kan få tag på. Delge mig era kunskaper och erfarenheter.

Fråga 3: Har läst på Fredrik Pauluns hemsida o hans prisar Fiskolja/omega3. Har ni testat eller bör jag käka CLA eller pyruvate till min deff istället...!

Tackar på förhand!..

Droog
2002-04-03, 12:27
1. Träna med sjukdom är aldrig bra, alltså är det inte lönt att stoppa i sig kreatin nu. Vänta till du blir frisk.

2. AST har ju världens bästa produkter som ger 100-tals % i ökning, det kan man ju läsa på hemsidan. ;) Nä, skämt åsido så tycker jag du ska köpa billigaste glutaminet som är tillverkat enligt internationell standard.

3. Fiskolja är ett bra tillskott vid deff. CLA och pyruvat funkar dåligt eller inte alls.

Forest
2002-04-03, 12:35
På måndag är du kanske kry igen.

Du kan äta kreatin sjuk, inga problem. Då är du laddad tills du blir frisk. Du bör däremot inte träna hårt, även om du inte har feber.

Det är ju roligare att börja med kreatinet tills du kan träna.

Ät glutamin medan du är sjuk, det finns de som hävdar att det hjälper imunförsvaret.

Köp den billigare glutaminen.

Krya på dig!

stybb
2002-04-03, 13:23
tackar för svaren.. sitter o snyter mig i detta nu.. det e fan skittråkigt.. hade laddat en vecka för att börja träna o ta kreatin..!

Jag har en fråga till.. vet ni vart man kan köpa en bra våg för att mäta sin mat på..under en deff tex

fiddebeast
2002-04-03, 18:48
Hallå!
Det är klart att det är ide att trycka i sig kreatin när man är sjuk det e idiealiskt att göra de!!!!
Bara att ladda på , detta hjälper
att påskynda din förkylning plus att du fyller upp musklerna med vätska som du tappar under en förkylning ,bara fortsätter med diet maten som du ska.
OBS! dock ingen träning av något slag bara håll dieten som vanligt.

Jag har just legat sjuk i ca 8 dagar utan träning motion osv, har bara hållt dieten som vanlig plus höjt upp kolhydraterna till 300 g per dag nu och laddat kreatin, ALA,GLUTAMIN hela tiden när jag plockade av mig tröjan på träningen igår fick till och med jag en chock vilket jävla tryck plus att jag nu denna vecka gått upp från 109 kg till 112kg på denna laddning.
Jag har tappat ca 2 cm på en vecka i midjan
plus blivit tok mycket hådare så min förkylning var nog en total övertränings grej.
Så nu går jag in i "fas 2" på dieten ska nu försöka öka mer massa igen och dragit ner styrkan från ca 2 timmar till 1 timme plus ska höja upp vikterna om det nu går :D
Har problem med mina fästen på deffen , så vi får se hur det går.
Men om 2 veckor ska man väl klara en 220 kg i bänken o reppa runt 180-190 kg
Böjen ja vad ska man säga! man är helt otroligt stark första benpasset efter sjukdomen i måndags 4:a på 230 kg djupa då!
inte illa efter en sjukdom.

Ni vet man måste ha lite självförtroende när man ska upp på VM .

Frazze
2002-04-03, 18:52
Våg: På posten, köp en brevvåg.