handdator

Visa fullständig version : Synefrin+koffein - Vad har ni för effekter/bieffekter?


Slaxes
2014-11-27, 09:41
Hej,

Jag har sedan en tid tillbaka använt synephrine och koffein tillsammans innan workout. Ser era effekter/bieffekter liknande ut?

dosering per intag:

Synephrine: 120 mg

Koffein: 400 mg

Effekt: kraftiga svettningar och en långvarande energikick (ibland ända in på natten när jag ska sova). Inte likt någonting annat kosttillskott jag använt innan träning.

Bieffekter: Tung andning, känns lite som astma(tror jag, som aldrig haft astma). Tryck över bröstet, som en fotboll i bröstet.

Snubben
2014-11-27, 10:05
Är inte synefrin typ grönt te och koffein?

Morty
2014-11-27, 10:06
Ta inte en så hög dos. Koffein+Synefrin synergerar mig veterligen, vilket betyder att de förstärker varandras effekter.

Morty
2014-11-27, 10:07
Är inte synefrin typ grönt te och koffein?

Synefrin är synefrin (http://sv.wikipedia.org/wiki/Synefrin)

Slaxes
2014-11-27, 10:11
Är inte synefrin typ grönt te och koffein?

haha verkligen inte :)

Slaxes
2014-11-27, 10:12
Synefrin är synefrin (http://sv.wikipedia.org/wiki/Synefrin)

Satan vilken brutal länk du hade där. Att jämföra synefrine med efedrin är ju som natt och dag.

GulligaGurkan
2014-11-27, 15:15
Jag körde synefrin tillsammans med koffein hela förra sommaren, när jag samtidigt låg på ett ganska stort underskott. Det var under sommaren inga problem med energin under passen, vilket var positivt, men jag vet inte om det hade varit skillnad med bara koffein. Nu är det bara koffein innan träning som gäller. Märkte ingen skillnad när jag slutade kombinera dem

Sheogorath
2014-11-27, 15:33
Märker inte av synefrin faktiskt. Har för mig att jag provade metylsynefrin också någon gång när frugan beställde hem det och kände inte av det heller. Hon har däremot lågt blodtryck och tycker att framförallt vanligt synefrin hjälper henne bra i träningen (kan lätt få blodtrycksfall när hon reser sig efter att ha kört liggande/sittande övningar, särskilt under diet). Men hon slutade eftersom det inte kändes hälsosamt. Det tycker jag var bra.

Jag tror man ska hålla sig borta från synefrin. Not enough bang for the buck i både ekonomisk bemärkelse och hälsobemärkelse.

anvihl
2014-11-27, 16:55
Jag fick jättebra effekt på dämpad hunger i samband med kaloriunderskott under den enda perioden jag har använt det. Jag tyckte mig dock ha lite ovanligt ont i huvudet under tiden så jag slutade med det och huvudvärken försvann.

sotala
2015-01-22, 09:54
80 mg + 200 mg koffein kl 06:00 & före gymmet 17:00: Dämpad hunger och mer energi på jobbet. Aningen varmare som gör att ja lättare svettas. 2000 kcal om dagen. Funkar kanon!^^

Maverick
2015-01-22, 10:22
Provade tillsammans med koffein innan passen en sväng men gjorde ingen skillnad vad jag tyckte så åt upp innehållet i burken och thats its. Inget jag kommer köpa igen... vad jag känner nu iaf.

agazza
2015-01-22, 10:59
Satan vilken brutal länk du hade där. Att jämföra synefrine med efedrin är ju som natt och dag.

De är kemiskt strukturellt lika, effektmässigt not so much..

Däremot ephedra och synefrine känns mer jämlikt att jämföra effekt-dos.


Jag själv mår sämre av koffein, men det kanske är inbillning

Kischen
2015-01-22, 13:18
Jag tycker att du tar för mycket av bå¨da substanserna. Du kan gott halvera.

jespauro
2015-01-22, 16:26
Jag är lite nyfiken på hur du mår när du inte tar denna, för mig, enorma dos av stimulanter?
Jag märker direkt skillnad om jag dricker kaffe 4 mornar i rad sen avstår den 5:e.

Adrianite
2015-01-22, 20:52
Nja Livsmedelsverket rekommenderar inte synefrin i dos över 40mg, och dessutom inte i samband med koffein.

Det förklarar nog en del av dina bieffekter, såsom brösttryck och/eller hjärtbesvär.

sotala
2015-01-23, 09:13
Det känns som att folk helt enkelt vill ha/förväntar sig ett stimrus likt efedrin. Köp efedrin isf lr dra en lina koks, fan vet jag, men jag kan nästan rekommendera denna tack vare den dämpade hungern och mentala energin framförallt.

Från bigtasty CO plusmmeny o ett par extra cheese till ett äpple o 4 ägg för o känna mig nöjd är mer än awesome under deff.

De kan inte bara vara jag som tkr denna är bra eller?

agazza
2015-01-23, 09:20
Jag har faktiskt aldrig känt av den dämpade aptiten varken av ephedra på den tid det såldes hos GG eller av synefrine heller för den delen, men jag förstår den positiva aspekten av det.

Det fanns många populära bantningspiller förr som mestadels bestod av något av dom.

purple burn osv..

Slaxes
2015-01-23, 09:46
Jag är lite nyfiken på hur du mår när du inte tar denna, för mig, enorma dos av stimulanter?
Jag märker direkt skillnad om jag dricker kaffe 4 mornar i rad sen avstår den 5:e.

Jag hade en paus i en månad från detta combo nyligen och den enda skillnaden är att jag svettades mindre. Nu har jag börjat igen och den största skillnaden jag direkt märkte är att jag är mer utmattad utanför gymmet. Som en underliggande trötthet. Men annars fungerar jag normalt. Kan vara så att jag känner att jag är pigg när jag annars skulle varit trött.

Slaxes
2015-01-23, 09:47
Grejen är att jag använder detta som en PWO och tar det precis innan träning. Inte för att banta :)

Määng
2015-01-23, 14:03
Jag hade en paus i en månad från detta combo nyligen och den enda skillnaden är att jag svettades mindre. Nu har jag börjat igen och den största skillnaden jag direkt märkte är att jag är mer utmattad utanför gymmet. Som en underliggande trötthet. Men annars fungerar jag normalt. Kan vara så att jag känner att jag är pigg när jag annars skulle varit trött.

Kan det bero på att du kör hårdare under gympasset och därför upplever en större trötthet under resten av dagen? På den tiden då jag orkade använda PWO körde jag med berzerk som innehöll det där ämnet.. fyra bokstäver och började på M tror jag minns inte riktigt. Orkade ta i betydligt mycket mer när jag väl tränade men i och med avtändningen och att jag gjorde slut på all energi som fanns så var jag tokslut resten av dagen.

Har förövrigt några kapslar insane hemma som jag tror innehåller synefrin+koffein. Märker ingen skillnad jämfört med när jag tar vanliga koffein recip.

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk

TomasB
2015-01-23, 14:10
Satan vilken brutal länk du hade där. Att jämföra synefrine med efedrin är ju som natt och dag.

Livsmedelsverket och läkemedelsverket tycks inte tycka att de är som "natt och dag".

http://www.slv.se/sv/grupp1/Risker-med-mat/Vaxtgifter/Synefrin/

Synefrin

Synefrin är ett ämne som är snarlikt efedrin. Synefrin förekommer bland annat i bantningsmedel och hälsoprodukter som säljs via internet. Synefrin kan utvinnas från vissa citrusfrukter, särskilt från skal av omogen pomerans.


http://www.lakemedelsverket.se/Alla-nyheter/NYHETER-2007/Farliga-amnen-i-flera-bantningsmedel-pa-Internet/Ifragasatt-innehall-i-bantningsmedel-och-liknande-produkter/


Synefrin är ett ämne som till sin struktur liknar efedrin och som liksom efedrin stimulerar det sympatiska nervsystemet och kan ge hjärt-kärlbiverkningar. Även det har tidigare använts vid hypotensiva tillstånd. Synefrin kan utvinnas ur skal och omogen frukt av pomerans (Citrus aurantium). På Internet marknadsförs extrakt från pomerans som uppges innehålla 4 – 95 % synefrin. Livsmedelsverket har vid upprepade tillfällen varnat för synefrin i bantnings- och sportprodukter. Extrakt från Citrus aurantium med högt innehåll av synefrin finns listat i Livsmedelsverkets vägledning över Växter och växtdelar som är Olämpliga i LivsMedel (VOLM, se artikel om bantningsmedel på Läkemedelsverkets och Livsmedelsverkets hemsida). I Sverige klassificeras i dagsläget produkter som ger en dygnsdos synefrin som överstiger 160 mg som läkemedel.