handdator

Visa fullständig version : Beslutsångest över schema


QuarterPounder
2014-11-27, 07:44
Hej,

Jag har nu styrketränat i lite mer än ett år, började "karriären" med stronglift och sen har jag prövat diverse olika scheman (bla Proxys low volume) i min jakt på något som passade just mig.
Jag har kommit fram till att jag älskar basövningar men framförallt squats och marklyft, och har en fråga angående program.
Jag tränar på gym 4 dagar i veckan och 2 dagar är det boxning...

Min plan var att köra som stronglift/starting strenght men modifiera antalet reps lite efter hur jag känner när jag väl är på gymmet.
Sen tänkte jag försöka köra hypertrofi med just armar och bröst då det är något jag känner att jag släpar efter i.
Så det blir inte hugget i sten med 5x5 eller 3x5 utan kan bli 10-12 1-4 osv men ska självklart försöka öka i antingen vikt eller reps veckovis.

Anledningen till att jag postar här är oron att jag kanske skulle kunnat få ut betydligt mer av min träning om jag gjort på något annat vis. Hade ju gjort lite ont om man spenderat 1 år av blod svett och tårar så kommer någon och säger att hade du bara gjort såhär hade du fått ut 40% mer osv.

Eller är det bara att välja dom övningar man tycker är kul men att man får med hela kroppen och köra skiten ur sig så blir det bra oavsett? Men i mitt fall med fokus på basövningarna.

Tack på förhand och hoppas ni inte fick spasmer av min röriga fråga cofffee*facepalm*