handdator

Visa fullständig version : Att träna helt utan driv och agression


Doggelito
2014-11-27, 07:16
Funderar på om detta vore något för en med pissgener för byggning. Jag tar ju i när jag tränar och verkligen anstränger mig men det ger ju ingenting. Kanske skulle kunna få samma resultat om jag bara susade mig lugnt genom passet. Finns ju ingen mening med att anstränga sig om det inte lönar sig menar jag. Och det ser ju inte klokt ut när en liten skit som jag själv med smal benstomme och rutten genetik gormar och har sig. Känner mig som ett jävla fån hela tiden.

filmjölk
2014-11-27, 07:22
Du måste lära dig att gilla att träna så kommer du att träna med driv i vilket fall.

TheOne1994
2014-11-27, 07:49
Du måste lära dig att gilla att träna så kommer du att träna med driv i vilket fall.

hålleer med filis. Jobba med självkänslan oxå. Du verkar så neggad till träning. Försök se det possitiva med träning. Alla blir inte biffar ändå.

ARMSTARK
2014-11-27, 08:21
Jag vet inte riktigt vad du menar med att susa genom passet men antar att det betyder att du inte skulle lägga någon själ i träningen. Personligen tror jag att tiden (antal tränade år) är den viktigaste faktorn när det gäller styrkeökning och muskelbygge så att lalla på gymmet i många år funkar nog, om än inte opti. Frågan är väl hur länge man orkar ta sig till gymet om man ändå inte bryr sig.
Det verkar inte som gymträning passar dig, du kanske ska kolla efter något roligare. Klättring kanske, där är din tunna kropp ett stort plus.

galtasar
2014-11-27, 08:41
Funderar på om detta vore något för en med pissgener för byggning. Jag tar ju i när jag tränar och verkligen anstränger mig men det ger ju ingenting. Kanske skulle kunna få samma resultat om jag bara susade mig lugnt genom passet. Finns ju ingen mening med att anstränga sig om det inte lönar sig menar jag. Och det ser ju inte klokt ut när en liten skit som jag själv med smal benstomme och rutten genetik gormar och har sig. Känner mig som ett jävla fån hela tiden.

Nu vet jag inte vart du tränar men jag hade försökt hitta en träningspatner, en som har kommit längre än dig själv helst som kan pusha dig och förbättra din teknik.
Tro mig, det kan göra stor skillnad att få lite guidning och pepp.

Anders The Peak
2014-11-27, 08:42
Doggelito.
Det är bara att ta ett standard program med inbygd progression och köra det strukturerat och anteckna dina vikter och följa det enligt instruktionerna.
Du kommer få minst lika bra resultat jämfört med en kontrollperson jämförbar med dig som tränar med driv och aggression.

Standardprogram typ det här (http://stronglifts.com/5x5/)

ARMSTARK
2014-11-27, 09:44
Först och främst sätter man sig inte på ett träningsforum när man är påtänd och startar fem trådar i samma ämne.

spas
2014-11-27, 09:56
Sluta grina, man kan få ligga även utan att vara bodybuilder. True story.

Timme
2014-11-27, 10:19
doggelito = hårigrygg?

Aristokrat
2014-11-27, 10:38
doggelito = hårigrygg?

Kunde svära på att det är Robsson

spoon
2014-11-27, 11:45
Kunde svära på att det är Robsson

Jag tänkte wcanka.

On topic. Det går fint att träna utan aggression eller driv. Bara att följa ett bra schema målmedvetet över längre tid.

smeander
2014-11-27, 16:05
Funderar på om detta vore något för en med pissgener för byggning. Jag tar ju i när jag tränar och verkligen anstränger mig men det ger ju ingenting. Kanske skulle kunna få samma resultat om jag bara susade mig lugnt genom passet. Finns ju ingen mening med att anstränga sig om det inte lönar sig menar jag. Och det ser ju inte klokt ut när en liten skit som jag själv med smal benstomme och rutten genetik gormar och har sig. Känner mig som ett jävla fån hela tiden.


Istället för att skapa en massa meningslösa trådar om hur kass du är så kan du väl börja med att se över din träning, återhämtning och kost istället för att skylla på en massa externa faktorer som inte kan påverka...


Skickat från ishallen