handdator

Visa fullständig version : Smal benstonne helt värdelöst kommer aldrig se stor ut


Doggelito
2014-11-27, 04:44
Hatar mina smala benstomme. Små händer och tunna handleder. Lagt på mig lite men det märks ju inte. En naturligt stor person som aldrig någonsin tränat ser ändå större ut än vad jag gör. Vad fan gör man?

Lepras
2014-11-27, 05:13
Fortsätter grina

Kalle40
2014-11-27, 06:40
Du har inte vuxit färdigt bara för du slurat växa på längden.
Allt växer av styrketräning, inte bara musklerna.
Du har ätit för lite å belastat kroppen för lite vilket gar lett till manlig anorexi ;)

Sniggel
2014-11-27, 06:47
Fortsätter grina

+1. Det är det enda rätta.

Lord Humungus
2014-11-27, 06:48
Det är tvärtom. Med smal benstomme märks det du lägger på dig mer. T.ex. smala handleder får underarmarna att se större ut

Sheogorath
2014-11-27, 06:56
Det är tvärtom. Med smal benstomme märks det du lägger på dig mer. T.ex. smala handleder får underarmarna att se större ut

Yepp. Men volymmässigt är det nog ändå så att de med kraftiga benpipor också har en större ram och både kommer vara större från början och ha potential att bli större än någon med en mer späd grundkonstruktion.

Men seriöst, TS, vad är det att grina om? Du kommer kunna bli mer vältränad än vad >99,9% av befolkningen är. Kämpa mot det och var nöjd.

HerrCarlsson
2014-11-27, 06:56
Den enes maxpotential kan vara den andres startform, världen är inte rättvis.
Sluta jämför dig med andra och lägg energi på att träna hårt och äta ordentligt istället.

Slaxes
2014-11-27, 08:23
Hatar mina smala benstomme. Små händer och tunna handleder. Lagt på mig lite men det märks ju inte. En naturligt stor person som aldrig någonsin tränat ser ändå större ut än vad jag gör. Vad fan gör man?

Det du skriver låter precis som mig för 4 år sedan. Idag väger jag 30 kilo mer och är hård. In och kika på min instagram och se vad man kan åtstadkomma på den tiden. Om du vill se ett liknande "case" menar jag cofffee

jflycore
2014-11-27, 08:47
Samma här. Tunnare än tunnast va man.
Första året la jag på mig ca 22 kg, och helt okej form.
Men träna, äta, träna och äta, är betydligt bättre än att ge upp redan innan man startat.
Jämför dig inte med andra, utan gör det för din skull.
Gener hit, gener dit, det är bara mesar som skyller på det.


offtopic, riktigt snyggt jobbat Johan! :)
Kan bidra med min instagram också för att visa vad jag gjort på ca 2 år, http://instagram.com/hsonjon

Slaxes
2014-11-27, 09:01
offtopic, riktigt snyggt jobbat Johan! :)
Kan bidra med min instagram också för att visa vad jag gjort på ca 2 år, http://instagram.com/hsonjon

Tack så mycket! din fysik är najjan på bara 2 år! :cool:

jflycore
2014-11-27, 09:09
Tack så mycket! din fysik är najjan på bara 2 år! :cool:

Tack som fan man :)
Eller ja, 2 år och 4 månader om man ska va helt ärlig. :cool:

Iaf, jag tror att Doggelito/TS behöver bara ge sig fan på att faktiskt träna och äta rätt, och sluta whine'a. Så kommer resten av sig själv.

Aristokrat
2014-11-27, 09:40
Låter som en återuppstånden Robsson.

ARMSTARK
2014-11-27, 09:43
Först och främst sätter man sig inte på ett träningsforum när man är påtänd och startar fem trådar i samma ämne.

Isseman
2014-11-27, 09:54
Hatar mina smala benstomme. Små händer och tunna handleder. Lagt på mig lite men det märks ju inte. En naturligt stor person som aldrig någonsin tränat ser ändå större ut än vad jag gör. Vad fan gör man?

Du ska vara lyckligt lottad, när du får muskler sen och fortfarande har smal midja samt smala ben (handleder smalben osv) så kommer din fysik se riktigt aesthetic ut.

Bara kämpa på och lägg mycket tid på kosten! Eat big, get big ;)

Bossebäver
2014-11-27, 12:13
Att ha en "stor" benstomme är dessutom mest associerat med att vara fet, så det kunde vara värre.....

Sheogorath
2014-11-27, 13:01
Först och främst sätter man sig inte på ett träningsforum när man är påtänd och startar fem trådar i samma ämne.

Dat "PWO" :naughty:

David_wigren
2014-11-27, 13:43
Jag har rätt smal benstomme, speciellt med hänsyn till min längd på 187cm. Har 17cm runt handlederna och 20cm runt anklarna men jag är fan störst och starkast av alla jag känner utanför gymmet. I gymmet är det dock en annan femma lol. Styrkan i mina sköra små handleder är det dock inge fel på.

PureWhey
2014-11-27, 13:45
Jag har 17.5cm handleder, har funkat helt okej att bli hyfsat stor ändå. Återkommer när jag börjar närma mig 25 ffmi...

VoDaresVins
2014-11-27, 13:52
Lite märkligt att bara slänga ur sig nåt larv i nya trådar utan att sedan delta vidare i disussionerna inuti tråden.

On-topic om dina tankar. Har själv tränat i över 10 år. Har alltid tyckt jag varit otroligt klent byggd och har knappt velat nämna åt folk att jag tränat kontinuerligt med tanke på hur smal jag är jämfört med andra som tränat mycket kortare tid. Men så en dag, plötsligt kommer det då en kommentar från en bekant helt out of the blue; "det syns verkligen att du tränat massor". :)
Lever länge på nåt sånt och kan känna mig jättenöjd trots att resultaten inte är jämförbara med andra. Jämfört med mig själv för 10 år sen är det tydligen bra skillnad i alla fall trots. Och ja, de här resultaten är ändå säkert nåt du skulle klassa som kassa på en ful kropp. Men vem bryr sig. Kör på eller förbli med dagens resultat. :D

Bryggare
2014-11-27, 14:38
1. Fortsätter grina
2. Fortsätter träna
You decide.

Sitter med 16,5 runt handleder och är nog bland de kortaste på gymmet.
Det funkar ändå om man inte har siktet inställt på att bli Colemanstor.

David_wigren
2014-11-27, 14:43
Det är också en ganska sorglig inställning. Tänk om man skulle ha liknande inställning mot allt här i livet? Shit, vad pluggar jag ens på universitetet för? Jag är ju för dum för att någonsin vinna ett nobelpris. Vad är det för ide med att hitta en tjej o vara med? Jag är för ful och saknar för mycke game för att kunna ligga med supermodeller.

Jag tror inte att problemet ligger i att du har en klen benstomme. Jag tror att problemet sitter i ditt huvud. Du har för höga krav på dig själv. Och även om du skulle lyckas möta dina egna krav, så skulle du fort hitta något annat o deppa över. Problemet kommer från insidan.

Gnistan
2014-11-27, 15:03
Hatar mina smala benstomme. Små händer och tunna handleder. Lagt på mig lite men det märks ju inte. En naturligt stor person som aldrig någonsin tränat ser ändå större ut än vad jag gör. Vad fan gör man?

Vet ju inte hur gammal du är men jag är född på 60 talet och var den som var en av de tanigaste i skolan. Men det blev rätt bra till slut och jag blev rätt stark.
Vad jag menar är. Ge dig själv lite tid så blir det nog bra. Träffade Karelin en gång i tiden och han hade rejäl benstomme och fick mina rätt så kraftiga händer att se små ut , men alla kan inte vara som han.
Jämför inte så mycket med hur andra är. Kommer alltid vara någon som är större, starkare, smartare osv...

Kalle40
2014-11-27, 16:16
Det är inte impoenarnde när Kaii Green kör en 5a på 185 i knäböj och pratar om sin filosofi att känna muskeln...tönt!!

Det som impar är hjärta positiv attityd -sen kommer det synas om du kör hårt och är fit oavsett om du väger 70kg eller 120 kg. Bara kött vem tycker de e häftigt - småkillarna kanske. Nej det är attityden the heart of a lion positiv attityd som ger inspiration och gör det kul att träna att vilja prata med den andre killen på gymmet.

Kalle40
2014-11-27, 16:19
De som inspirerat mig mest är Bruce Lee och Tom Platz, Båda har en sån positiv utstrålning extrem nivå -det inspirerar.

simonsk
2014-11-27, 16:33
Antingen grinar man på kolo om sina "pissgener" eller så gör man faktiskt något åt det.
Vet att det kan vara svårt, har varit i samma sits. Skillnaden då var att jag faktiskt började äta mermermer och och träna tungt. Är fortfarande smal och inte nöjd för fem jävla öre, men jag krigar på. Fixa PT, fråga nån på gymmet eller kör med en polare för att få upp motivationen. Ge inte upp, lovar att det kommer att löna sig senare :)

Diomedea exulans
2014-11-27, 16:42
Hur stor skillnad kan benstommen göra egentligen? Hur många centimeter skiljer det till exempel i diameter på olika människors överarmsben? Borde väl knappast vara mer än ett par cm? Så om man kan få 45 cm runtom med grov benstomme så borde man kanske kunna få iallafall 42 cm med smal.

cero
2014-11-27, 19:27
Att ha en smal benstomme är positivt när man har mycket massa, det får dig att se mer atletisk ut snarare än fyrkantsbiffig.

Tyrwing
2014-11-27, 19:35
Pyttehandleder och benstomme för att vara så lång, tränar hårt ändå. "Du kommer aldrig bli stark." "Du är för lång för att bli stark." "Du är för smal för att bli bra på att lyfta."

Är bra mycket starkare än vad dessa personer sa en gång i tiden.

cero
2014-11-27, 19:43
Pyttehandleder och benstomme för att vara så lång, tränar hårt ändå. "Du kommer aldrig bli stark." "Du är för lång för att bli stark." "Du är för smal för att bli bra på att lyfta."

Är bra mycket starkare än vad dessa personer sa en gång i tiden.

Du borde ha grinat istället.

Tyrwing
2014-11-27, 20:38
Du borde ha grinat istället.

Antar det.