handdator

Visa fullständig version : Metallica till Sverige igen - Ullevi


Thornblom
2014-11-26, 22:35
Metallica intar Ullevi i augusti. De har varit i Sverige en del senaste åren, men detta är det första dedikerade Metallicagigget utomhus sedan 2007. Garanterat mer ös än på alla dessa folkfesten som varit.. Vi alla minns väl Stadion '07? :hbang:

Vilka ska dit?

eternallord
2014-11-26, 22:54
Vettefan alltså, Metallica är definitivt mitt favoritband of all time, men senaste årens liveframträdande är inte mycket att hurra över. Kanske, stämningen är nog på topp ändå.

hahavaffan
2014-11-27, 07:58
Vettefan alltså, Metallica är definitivt mitt favoritband of all time, men senaste årens liveframträdande är inte mycket att hurra över. Kanske, stämningen är nog på topp ändå.Haha på pricken +1.

Bmwtwinturbo
2014-11-27, 08:03
Den där SMS-röstningen de körde på STHLM-Fields var ju ofantligt fånig och kommersiell, klätt i något skimmer att publiken ska få bestämma setlist. Hetfield har kanske gått i Gene Simmons business school?

Tricce
2014-11-27, 15:39
Spelningen på Sthlm fields var dock jääävligt bra! Eller så tyckte jag bara det för jag stod i snakepit ;)
Köpte iaf biljetter idag, "inre barrikad"

Thornblom
2014-11-27, 17:57
Spelningen på Sthlm fields var dock jääävligt bra! Eller så tyckte jag bara det för jag stod i snakepit ;)
Köpte iaf biljetter idag, "inre barrikad"

Bra, vi ses där! 840kr var ändå OK för inre.

Jag har sett dom i stort sätt varje år hur länge som helst, och jag tycker absolut de har blivit bättre på senare år. 2013 på Roskilde var riktigt bra. Bästa sedan 07 i alla fall.

Arf Pingvin
2014-11-27, 19:14
Jag är trött nu. Min mindre bevandrade metallicapolare verkade sugen. Var ju typ nyss fields... Jag känner bara ångest över att åka till göteborg, så satans avsides.

Ristretto
2014-11-27, 19:30
Den där SMS-röstningen de körde på STHLM-Fields var ju ofantligt fånig och kommersiell, klätt i något skimmer att publiken ska få bestämma setlist. Hetfield har kanske gått i Gene Simmons business school?

Det var väl gratis att rösta om jag minns rätt.

James såg förövrigt sjukt förvånad, nästan rädd, ut när han kom ut på scen och whiskey hade vunnit över de fyra hästpojkarna.

Bmwtwinturbo
2014-11-27, 19:41
5kr smset tror jag

Nordenator
2014-11-27, 19:41
Även fast jag bor bra till så är jag nog av. Jag har sett Metallica fyra vändor redan, och jag tycker inte riktigt det blir bättre med åren. Har polare som ska dit och en som verkligen vill att jag ska gå, men jag är inte speciellt sugen.

EDIT: Men gå för fan om du inte sett Metallica! Ullevi är riktigt, riktigt najs för arenarock, och Metallica är ju ett av världens bästa band att se live!

PureWhey
2014-11-27, 21:07
Haha, satt och lyssnade på denna när jag såg tråden.
WehVHuT9zik

eternallord
2014-11-27, 21:21
Ja, synd att det inte låter sådär längre. Hade det gjort det så hade det varit givet att åka dit.

Carlo Fatface
2014-11-27, 21:29
Haha, satt och lyssnade på denna när jag såg tråden.
WehVHuT9zik


Såg bandet på den turne'n :hbang:

Solnahallen 88. :d