handdator

Visa fullständig version : Vad tycks om detta PPL upplägget?


AntonHA
2014-11-26, 21:02
Har tidigare kört wendler 531. Jag behöver dock ha en högre frekvens av rygg och benträning för att utvecklas. Jag tänkte därför köra ett Push/pull/legs upplägg. Vad tycks om detta? Tänkte som i wendler att fokusera på basövningarna och sedan ha assistansövningar efteråt.

mån - Pull - marklyft och assistansövningar
tis - Push - bänkpress (möjligtvis lätt militärpress efter) och assistansövningar
ons - Legs - Knäböj och assistansövningar
tors - Pull - lätta marklyft och assistansövningar
fre - Push - militärpress, lätt bänkpress och assistansövningar
lör - Legs - knäböj och assistansövningar
sön- vila

Kan hända att jag kör 5 dagar i veckan istället om jag inte hinner med 6st.

z_bumbi
2014-11-26, 21:35
Jag kan ta fel men brukar inte du fråga om ett nytt program ganska så ofta?

AntonHA
2014-11-26, 21:52
Jag kan ta fel men brukar inte du fråga om ett nytt program ganska så ofta?

Frågade nyligen om råd gällande vad jag kunde köra istället för wendler 531 då jag ville böja och marka mer ofta. Men jag fick inget svar så jag satte ihop ett eget program och hoppades på feedback :P

MANDER
2014-11-26, 22:25
Jag kör exakt så fast 3-1-3 istället för 5-1-5, samt att jag kör tunga mark två gånger i veckan istället för ett lätt. Det har fungerat riktigt bra för mig faktiskt och jag gillar upplägget! Har ökat bra båda i styrka och volym!

maattee10
2014-11-27, 07:51
tycker det ser bra ut, men ja skulle nog kört tungt, lätt, tungt osv

arthax
2014-11-27, 08:05
Du fick svar. Men du var inte nöjd med svaret?



edit: såg att jag missat att svara. Sorry.

Slaxes
2014-11-27, 08:14
Hej! jag kör PPL sedn ett tag tillbaka. Jag tycker upplägget ser bra ut. Det är smart att dela upp de olika passen i både lätta och tunga övningar, för att undvika slitage. På mina ryggdagar så kör jag exempelvis lätta/tunga lats övningar eller lätta/tunga roddliknande övningar. Den enda skillnaden jag har är att jag börjar med Push ->pull-> legs. Jag har inte reflekterat kring skillnaden med att köra pull ->push->legs än dock, vilket jag borde :)

AntonHA
2014-11-28, 09:14
Jag kör exakt så fast 3-1-3 istället för 5-1-5, samt att jag kör tunga mark två gånger i veckan istället för ett lätt. Det har fungerat riktigt bra för mig faktiskt och jag gillar upplägget! Har ökat bra båda i styrka och volym! Okej, det kan nog vara smartare att köra så. Om jag förstått det rätt så blir det 5 pass en vecka och 6 pass andra?

tycker det ser bra ut, men ja skulle nog kört tungt, lätt, tungt osv Menar du varannat pass lätt, tugnt etc. Eller menar du varannat pass för muskelgruppen lätt, tugnt... ?


Hej! jag kör PPL sedn ett tag tillbaka. Jag tycker upplägget ser bra ut. Det är smart att dela upp de olika passen i både lätta och tunga övningar, för att undvika slitage. På mina ryggdagar så kör jag exempelvis lätta/tunga lats övningar eller lätta/tunga roddliknande övningar. Den enda skillnaden jag har är att jag börjar med Push ->pull-> legs. Jag har inte reflekterat kring skillnaden med att köra pull ->push->legs än dock, vilket jag borde :)

Jag kanske borde köra så också. Jag har en tendens att bli pumpad och aktivera latsen i typ alla bröstövningar så jag kanske inte ska köra ett ryggpass efter ett bröstpass.

maattee10
2014-11-28, 15:29
Menar du varannat pass lätt, tugnt etc. Eller menar du varannat pass för muskelgruppen lätt, tugnt... ?

vartannat pass:)