handdator

Visa fullständig version : Rekommenderade lärosäten för utbytesstuderande inom fysioterapi?


Järvskan
2014-11-26, 16:01
Hej,

Jag är osäker om den svenska utbildningen inom fysioterapi liknar den finländska men jag förmodar att studerande i svenska läroinrättningar också har möjlighet att göra en del av praktiken utomlands, så att man är utbytesstuderande i en annan högskola.

I varje fall så inledde jag mina studier i fysioterapi i höstas så jag måste ännu vänta i ett par år innan jag har möjlighet att studera utomlands, men det jag undrar över är om ni har några rekommendationer vart man borde åka? Norge och Kanada verkar åtminstone vara populära destinationer att åka till, åtminstone var jag studerar. Notera att jag studerar i Finland så jag kunde lika gärna göra utlandspraktiken i Sverige. Skulle ni rekommendera Karolinska för en utbytesstuderande? Har ni själva erfarenheter gällande studier utomlands inom fysioterapi? Eller kanske det är klokast att göra en helt vanlig praktik inom landets gränser ifall man vill lära sig så mycket som möjligt?