handdator

Visa fullständig version : Coca-Cola ska göra mjölk!


Thompan
2014-11-26, 11:43
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19920516.ab

Flopp? Eller vad tror ni?

The milk doesn't contain lactose, and it has 50% more protein and calcium than regular milk, as well as 30% less sugar.

J.V
2014-11-26, 11:55
Kommer säkert sälja jättebra, precis som ICAs och Arlas proteinberikade mjölk verkar göra. Speciellt när det är laktosfritt vilket inte ICA eller Arla erbjuder.

s7b
2014-11-26, 12:01
Jag är mejeriansvarig i en stor livsmedelsbutik och jag hade köpt hem den här produkten direkt till hyllan om jag hade haft chansen. Mjölk sjunker konstant i försäljning hela tiden medans laktosfritt, proteinrikt, sockerfritt och ekologiskt har en stadig kurva uppåt.

DieErste
2014-11-26, 14:34
Kommer säkert sälja jättebra, precis som ICAs och Arlas proteinberikade mjölk verkar göra. Speciellt när det är laktosfritt vilket inte ICA eller Arla erbjuder.

ICA:s har jag inte sett men arla marknadsför ju sin som mjölk med 50% mer protein. det stämmer ju förvisso men 50% av 3,5gram är ju inga astronomiska mängder ;)

hampfuz
2014-11-26, 14:41
Meningslös produkt, men den kommer säkert sälja hur bra som helst.

Morty
2014-11-26, 16:02
Trist att det är komjölk :/

Hackenschmidt
2014-11-26, 16:37
Mer kalcium hade jag klarat mig utan, men brotein är ju trevligt. Kanske blir lite priskonkurrens mellan Arlas broteinmjölk och denna då.

s7b
2014-11-26, 17:24
Mer kalcium hade jag klarat mig utan, men brotein är ju trevligt. Kanske blir lite priskonkurrens mellan Arlas broteinmjölk och denna då.

Den kommer troligen inte lanseras i sverige på länge, känns det som.

Snubben
2014-11-26, 17:49
Coca-Cola-mjölken blir dyr, priset hamnar på ungefär det dubbla jämfört med den vanliga mjölken.

Kommer bli en succé då alla bara känner för att lägga mer pengar på den redan billiga laktosfria mjölken med lite extra flams. Fast celsiusmaffian kanske kommer nappa?

R Scarpa27
2014-11-26, 19:31
Kommer säkert sälja jättebra, precis som ICAs och Arlas proteinberikade mjölk verkar göra. Speciellt när det är laktosfritt vilket inte ICA eller Arla erbjuder.

arlas är i ren princip laktosfria, låglaktos och de flesta laktosintoleranter klarar det...

R Scarpa27
2014-11-26, 19:32
Trist att det är komjölk :/

tur att det inte är tjurmjölk.

J.V
2014-11-26, 19:34
ICA:s har jag inte sett men arla marknadsför ju sin som mjölk med 50% mer protein. det stämmer ju förvisso men 50% av 3,5gram är ju inga astronomiska mängderJapp, minimala mängder och ändå säljer det jättebra.

arlas är i ren princip laktosfria, låglaktos och de flesta laktosintoleranter klarar det...Mjo, vet att den är laktosreducerad men inte helt laktosfri vilket säkert en del extrasälj.

R Scarpa27
2014-11-26, 19:40
Japp, minimala mängder och ändå säljer det jättebra.

Mjo, vet att den är laktosreducerad men inte helt laktosfri vilket säkert en del extrasälj.

true dock blir ju bara denna nyheten stor pga att det är coca cola som är inblandat...
egentligen är det ju bara mjölk det handlar om... men låter ju coolare med coca cola mjölk... hehe.

jag hoppas även de gör en mjölk med coca cola smak :D